Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De samsung pro815

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De samsung pro815

Ik heb de Samsung pro 815 vastgehad en wat beter bekeken bij een zaak waar je het ding ook echt mocht vasthouden... En geloof me, dit is een camera die je beter niet kunt kopen. Ik ben absoluut niet vies van prosumers en ik denk dat sommige prosumers betere beelden kunnen tevoorschijn toveren als digireflexen met kitlenzen, maar deze camera is zooooooooo traag met de autofocus dat je elk moment met actie zult missen. Het objectief is niet bijzonder lichtsterk en de schermen zijn leuk hoor, maar niet echt noodzakelijk...

Ik begrijp dat je een camera zoekt die meer "body"heeft om vast te houden en het oude spiegelreflex gevoel geeft... De FZ30 van panasonic vind ik daar wel aan tegemoet komen, al moet ik zeggen dat die ook wat minder voelt dan een zwaardere spiegelreflex. De review op dpreview geeft deze camera een betere waardering als de Samsung...

Wat je ook kunt doen is het volgende.. En dit is ook een aardige budget oplossing. Koop een goedkopere spiegelreflex, bijvoorbeeld de Nikon D50 of de Pentax IST DL.. Vervolgens koop je daar een 18-200 lens bij... Dan heb je toch dat je niet hoeft te wisselen. De kwaliteit van het objectief is gelijk aan de Samsung. Je hebt de snelheid van een digireflex en je systeem is flexibel. Later zou je bij eventuele tekortkomingen in het systeem kunnen uitbreiden. Misschien wil je wel opeens macro en echt macro is met de Samsung niet mogelijk...

Het is een lastige keuze en dat zal het altijd blijven. Ik heb ze allebei een spiegelreflex en een prosumer omdat ze beiden voor en tegens hebben. Ik heb de Sony H1 als prosumer, heerlijk dingetje voor het fotowerk tussendoor... En een spiegelreflex voor als ik "echt"aan de gang wil... Want het is toch wel een wereld van verschil hoor...

Bart

Comment

ow, dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen, mijn excuses. Als een 300mm spiegelreflexlens gelijk is aan een 420 compactlens, dan moet ik inderdaad mijn keuze gaan herzien.

De Samsung Pro815 wordt inderdaad afgeraden vanwege het gebrek aan een image stabilisator (maar wordt nu ook niet totaal afgebroken hoor). Tot daarjuist was ik nu de panasonic Lumb FZ30 aan het overwegen, maar nu moet ik dan toch eens terug naar de Nikon D50 kijken. Alleszins bedankt voor de reactie en sorry voor het misverstand, maar je moet begrijpen dat ik absoluut een leek ben op dit gebied. Ik heb al 7 jaar gewerkt met een compact, zonder verwisselbare lenzen en altijd op automatisch gefotografeerd, dus dit is allemaal heel nieuw voor mij.

Ik zal er ook op letten dat ik geen extra topics meer open over mijn keuze, aangezien dit blijkbaar toch een aantal mensen stoort.
      http://www.dennisclaes.be

Comment

Als je dan toch enkel tussen de Samsung en de Fuji wil kiezen, dan zou ik voor de Fuji gaan. Pas op dit is enkel een persoonlijke keuze, maar ik zal deze dan ook even onderbouwen...
        Waarom liever de Fuji :

- Op hoge ISO-waarden is de beeldkwaliteit van de Fuji beter dan de Samsung (weliswaar een minder niveau dan een DSLR, maar dat is nu wel duidelijk dacht ik)
        - movie-mode is bij de Fuji onbeperkt in lengte (ik gebruik mijn Fuji nl. ook om mijn fotoreportages was leven in te blazen met wat korte filmpjes)
        - zonder beeldstabilisatie vind ik 420 mm nogal aan de lange kant om zonder risico's scherpe foto's te kunnen nemen. 300 mm leek mij echt het maximum dat ik zonder statief zou kunnen benutten.
        - Als je echt een snelle camera wil, dan kan ik de rest alleen maar bijtreden...koop dan een DSLR, want geen enkele bridge kan aan de snelheid van een DSLR tippen. Snelheid was bij mij geen geen argument om voor de Fuji te kiezen, daarvoor heb ik een DSLR.

Om te besluiten toch nog dit : een bridge-camera als speelgoed omschrijven in vergelijking met een DSLR vind ik toch wat overdreven Het is duidelijk dat een bridge in vergelijking met een DSLR trager is en in hoge ISO-waarden van mindere kwaliteit, maar ik ben ervan overtuigd dat een bridge voor bepaalde toepassingen zeker niet moet onderdoen voor een DSLR.
        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Als ik dat hier zo allemaal lees, kan ik slechts één ding zeggen :
          Koop een tweedehands D50, bv. deze http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=114088.

Als blijkt dat dat toch niet is wat je zocht, dan verkoop je hem weer zonder dat je er al te veel eurootjes op verliest. Als het wel is waar je mee verder wil, dan kan je gaan sparen voor de leukere lenzen...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Nu wil ik niet vervelend doen...

Maar ik ben ook een leek op gebied van welk soort camera,
            weet er ook niet alles van.
            Ik had ook enorm veel vragen voor de aankoop van mijn spiegelreflex
            maar ik had het er wel wat moeilijk mee om al mijn vragen hier te posten.

Zeker omdat er op het internet zoveel informatie te vinden is, zelfs hier op
            het forum in de topics.
            Als je een beetje de zoekfunctie probeert en reviews leest op het net, kom
            je er na verloop van tijd wel uit.

Kan het wel begrijpen dat bepaalde mensen op het forum deze topics vervelend
            vinden, daarom ook dat ik mijn vragen niet gepost heb.
            Heb me zelfs pas lid gemaakt sinds ik mijn camera heb..

No hard feelings
            Greetz
            Nikon D70s + Sigma 18-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BruggenP
              Kan het wel begrijpen dat bepaalde mensen op het forum deze topics vervelend
              vinden, daarom ook dat ik mijn vragen niet gepost heb.
              Daar gaat het niet om hé,
              daar dient een forum voor, vragen stellen,
              maar niet om 4 topics te openen waar toch voortdurend dezelfde vraag wordt gesteld

Oorspronkelijk geplaatst door BruggenP
              Als je een beetje de zoekfunctie probeert en reviews leest op het net, kom
              je er na verloop van tijd wel uit.
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454
                Ik heb al 7 jaar gewerkt met een compact, zonder verwisselbare lenzen en altijd op automatisch gefotografeerd, dus dit is allemaal heel nieuw voor mij.
                Ik wil gewoon terug dat gevoel van jaren geleden toen ik met een analoge reflexcamera werkte
                Nu gaat bij mij het licht een beetje uit

Of ben je na 7 jaar gewoon alles vergeten?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Die 7 jaar geleden heb ik een paar weken met een analoog toestel gewerkt, niet echt de tijd om veel te leren. Kheb er een paar fotosessies mee gedaan, maar meer dan point and shoot was het niet.

Ik ben net naar mijn nonkel geweest om wat lenzen uit te proberen. Wat me wel wat tegenviel is dat je met een zoomlens (70 - 300mm) geen foto's kan trekken van iemand dichtbij. Dus het is in principe onmogelijk om altijd één en dezelfde lens te houden. Dat neemt natuurlijk wel weer de kans weg om een impulsieve foto te trekken. Je moet voor elke foto dus weten welke lens je gaat nemen. In mijn compactdagen kon ik dus gewoon de eerste foto trekken van iemand die praktisch naast mij zat en direct daarna een foto trekken van iemand die 5 meter verder zat. Hoe gaan jullie daar dan mee om?

Nu ja ... op mijn fuji finepix a345 heb ik 3x zoom, dus dat komt in principe wel overeen met de 18-55 mm denk ik (give or take), dus ZOveel verandert er nu misschien ook niet. Alleen als ik een foto verderop wil trekken zal ik dan dus wel mijn lenzen moeten wisselen ...

Mja, kzal morgen alleszins wat meer onderzoek doen naar de Nikon D50. Ik heb al gereageerd op de persoon die 'm tweedehands verkoopt en ben er serieus over aan het nadenken om 'm te kopen, als hij nog beschikbaar is tenminste.

Comment

Nu ja ... op mijn fuji finepix a345 heb ik 3x zoom, dus dat komt in principe wel overeen met de 18-55 mm denk ik (give or take)
                    Je 3X zoom op de a345 komt overeen met 35-105 mm kleinbeeld (of een kleinbeeld 23-70 op een D50 gezien cropfactor 1.5 van deze laatste)

Comment

Wat me wel wat tegenviel is dat je met een zoomlens (70 - 300mm) geen foto's kan trekken van iemand dichtbij. Dus het is in principe onmogelijk om altijd één en dezelfde lens te houden. .
                      Wat en ge###!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!

Één lens was altijd het nadeel van alle camera's, die geen slr zijn.

Trouwens met mijn 70-300 van Sigma kan ik 1:2 macro's doen, dus praat alleen over dingen waar je wat van weet!

Volgens mij is hij ingehuurd door iemand van de werkverschaffing of zo.

Ik denk dat hij van af nu volledig genegeerd moet worden, want zulke tegenstrijgheden, halve (on)waarheden ed heb ik nog nooit op een forum gezien.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat me wel wat tegenviel is dat je met een zoomlens (70 - 300mm) geen foto's kan trekken van iemand dichtbij. Dus het is in principe onmogelijk om altijd één en dezelfde lens te houden. Dat neemt natuurlijk wel weer de kans weg om een impulsieve foto te trekken. Je moet voor elke foto dus weten welke lens je gaat nemen.
                        Dat zijn inderdaad keuzes die je moet maken, perfectie voor alles bestaat niet (ja, met 4 body's rondlopen).

Met een compactcamera heb je misschien een groter bereik dan met sommige DSLR combinaties maar de kwaliteit en mogelijkheden zijn ook naargelang.

Met een tele kan je inderdaad niet zo kortbij fotograferen alsook je met een breedhoek geen kerktoren 5 km verder beeldvullend kunt krijgen.

Maar waar je op voorzien bent kan je wel deftig doen. Met een compact zal je nooit dezelfde details bekomen ... maar het is simpelder.

Een keuze die je moet maken of veel geld afdokken (DSLR + 28-300L bijvoorbeeld) ... dan kan je met 1 lens ook veel meer maar nog steeds ten nadele van iets ...

Net als met een voertuig ... met een echte jeep kan je crossen door het veld en met een echte sportwagen kan je racen ... wil je een beetje van beiden, dan moet je naar zo'n luxe-terreinwagen gaan. Die kan beiden maar met limieten.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                          Wat en ge###!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!

Één lens was altijd het nadeel van alle camera's, die geen slr zijn.

Trouwens met mijn 70-300 van Sigma kan ik 1:2 macro's doen, dus praat alleen over dingen waar je wat van weet!

Volgens mij is hij ingehuurd door iemand van de werkverschaffing of zo.

Ik denk dat hij van af nu volledig genegeerd moet worden, want zulke tegenstrijgheden, halve (on)waarheden ed heb ik nog nooit op een forum gezien.
                          Ik vind het niet bepaald aangenaam hoe jij reageert en andere mensen opstookt om gewoon niet meer te antwoorden op mijn vragen. Ik heb nooit iets geleerd over fotografie. Brandspuntafstand? Wasda? Witbalans? Nooit van gehoord. Groothoeklens? Euh ...

Dus is het dan zo raar dat ik zoveel domme vragen stel die voor jou zo voor de hand liggen? Voor jou is het de normaalste zaak van de wereld dat wisselbare lenzen het probleem van DLSR's zijn, voor mij niet, ik moet nog leren en daarom zit ik op dit forum, om te leren. Misschien dat dat niet altijd even vlot ga, maar ik probeer.

Terug ontopic ...

Ik heb een nieuwe strategie bedacht en zou graag willen weten wat jullie er van denken. Als ik nu eens een Nikon D50 met 18-55 lens koop en mijn compactje verkoop en de Canon Powershot S2 koop en dat gebruik als compact? Een telelens heb ik in principe niet nodig voor protretfotografie en de natuurfotografie kan ik dan alsnog met de Canon doen. Die foto's zijn toch iets minder belangrijk. Verder zou'k dan de Canon kunnen gebruiken voor gewoon bij feestjes, vakantie, ...

De Canon kost 355 bij digicamshop en een zoomlens voor de D50 kost 238 euro bij pixmania. Als ik mijn fuji finepix A345 verkoop voor 100 euro komt dat ongeveer gelijk uit.

Wat denken jullie? Kan de Canon ook dienen als compactje of is hij daar te groot voor om zomaar altijd bij te hebben? Iemand ervaring mee?

Comment

Ik vind het niet bepaald aangenaam hoe jij reageert en andere mensen opstookt om gewoon niet meer te antwoorden op mijn vragen. Ik heb nooit iets geleerd over fotografie. Brandspuntafstand? Wasda? Witbalans? Nooit van gehoord. Groothoeklens? Euh ...

Dus is het dan zo raar dat ik zoveel domme vragen stel die voor jou zo voor de hand liggen? Voor jou is het de normaalste zaak van de wereld dat wisselbare lenzen het probleem van DLSR's zijn, voor mij niet, ik moet nog leren en daarom zit ik op dit forum, om te leren. Misschien dat dat niet altijd even vlot ga (sic), maar ik probeer.
                            Ik denk dat het tijd wordt dat je je eerst eens gaat inlezen in de materie. Weten waarover je praat en weten wat je wilt zijn de twee ingedienten om een goede keuze te maken v.w.b. een camera. Die keuze zal je zelf moeten maken. Tenminste, ik zelf zou het niet eens aan anderen over willen laten.

Er zijn genoeg bronnen, hier en elders, om aan de benodigde informatie te komen, ook zonder het stellen van vragen. Ik vind het niet raar dat je, door je manier van werken, zulke reacties krijgt.

Comment

Ik heb een nieuwe strategie bedacht en zou graag willen weten wat jullie er van denken. Als ik nu eens een Nikon D50 met 18-55 lens koop en mijn compactje verkoop en de Canon Powershot S2 koop en dat gebruik als compact?
                              Wat denken jullie?
                              Zeker doen ... zo heb je er van elk eentje en moet je niet meer kiezen en los je tevens het probleem van anderen op

Maar ik snap iets niet ... je had geen geld voor een DSLR en nu wil je twee toestellen kopen

Lees ik dit nu goed of droom ik hardop? Begint hier meer en meer op een joke te trekken
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik heb een nieuwe strategie bedacht en zou graag willen weten wat jullie er van denken. Als ik nu eens een Nikon D50 met 18-55 lens koop en mijn compactje verkoop en de Canon Powershot S2 koop en dat gebruik als compact? Een telelens heb ik in principe niet nodig voor protretfotografie en de natuurfotografie kan ik dan alsnog met de Canon doen. Die foto's zijn toch iets minder belangrijk. Verder zou'k dan de Canon kunnen gebruiken voor gewoon bij feestjes, vakantie, ...
                                Jong toch,
                                wa voor ne zever verteld gij nu toch allemaal,
                                een DSLR kost teveel geld, dus koop ik een compact,

10 posts verder, ik koop een DSLR + een compact.

Hoe lang ga je de topics nog rekken,
                                straks koop je nog een nikon body en canon body en...

Make up your mind dude
                                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                                www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                                X