Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De samsung pro815

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De samsung pro815

Prijs Nikon Body + kit lens + zoom lens = 821 euro
    Prijs Nikon Body + kit lens + Canon Powershot s2 = 944 euro

Dus voor een dikke 100 euro meer heb ik twee camera's en hoef ik dus niet te kiezen, zolang ik de canon dan ook maar als alledaagse camera kan gebruiken, kan ik die totale prijs verlagen met een 120 euro als ik mijn fuji verkoop dus: 824 euro.

Het is niet gewoon "dit geld heb ik niet", maar "dit geld heb ik er niet voor over". Ik weet niet of ik 821 euro over heb voor een toestel, waarvan ik niet zeker weet hoe intensief ik het ga gebruiken, dat zal tijd uitwijzen. Ik heb wel 944 euro over (mits ik mijn fuji kan verkopen) voor een professioneel toestel en een tweede camera die ik zeker intensief ga kunnen gebruiken. Ik ben ook aan het overwegen om een tweedehandse Nikon te kopen, om de kosten nog verder te drukken.

Moest ik later toch nog beslissen dat ik puur voor de DSLR wil gaan, dan verkoop ik mijn canon en koop ik er een zoomlens voor de Nikon bij. Lijkt me toch een goed plan niet?

Het feit dat ik regelmatig van gedachte verander is omdat ik constant bezig ben met bijleren en lezen over nieuwe toestellen en nieuwe mogelijkheden en ik wil de beste beslissing maken die ik maar kan, afgaande op informatie die ik hier krijg en op google vind. Zoals ik eerder al zei: ik ben een leek en betreedt een onbekend gebied hier. Kvind het spijtig dat niet geaprecieerd wordt hier, want kvind het nochtans wel een heel tof forum ...
    http://www.dennisclaes.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
      Hoe lang ga je de topics nog rekken...
      Ik veronderstel dat het de bedoeling is binnen de kortst mogelijke tijd de status van "Senior member" op dit forum te bekomen
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454
        Het feit dat ik regelmatig van gedachte verander is omdat ik constant bezig ben met bijleren en lezen over nieuwe toestellen en nieuwe mogelijkheden en ik wil de beste beslissing maken die ik maar kan, afgaande op informatie die ik hier krijg en op google vind. Zoals ik eerder al zei: ik ben een leek en betreedt een onbekend gebied hier. Kvind het spijtig dat niet geaprecieerd wordt hier, want kvind het nochtans wel een heel tof forum ...
        Pas maar op daarmee, want eens een DSLR en je verandert elke week van gedacht van die lens of die lens of die daar enz...
        Bent niet alleen op de wereld die regelmatig zijn doelstellingen wijzigt.
        De meeste zijn ook gestart met de kitlens en kijk maar eens waar ze nu al zitten met hun glasbak
        Er is voor elke doelstelling een lens te vinden duur of niet dat maak je zelf uit.
        Ben nu al een jaartje in bezit van een eos 300d en heb al verschillende lenzen gekocht (2 de hands) en terug verkocht omdat het mijn ding niet was.
        Op dat gebied zijn wij slechter dan de kleine kinderen
        Nooit content en tevree met het speeltje dat wij hebben

Grts
        Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
          Op dat gebied zijn wij slechter dan de kleine kinderen
          Nooit content en tevree met het speeltje dat wij hebben

Grts
          Formatje
          Ge weet toch wat het verschil tussen jongens en mannen is?
          Er is namelijk geen verschil behalve dat de prijs van het speelgoed bij mannen veel duurder is.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Graag on topic blijven allemaal.

@s5034454
            Wat mij het meest verbaast is dat jij zelf beweert dat je in het verleden een analoge spiegelreflex hebt gehad. Dat op zich is niet zo bijzonder, maar dat je dan niet weet wat groothoek en zoom inhoudt, lijkt mij dan erg onwaarschijnlijk (omdat dat basistermen zijn bij het gebruik van een spiegelreflexcamera). Dit zorgt ook voor de verwarring bij ons, zeker ook omdat je elke dag een andere aankoop zou willen doen (compact, dslr, toch weer compact en nu dslr + compact). Hierdoor kunnen anderen het idee krijgen dat je een grap aan het maken bent en ons een beetje zit te plagen (en dan druk ik mij nog netjes uit).

Zoals ik al eerder heb vermeld, zou ik in jou situatie eerst jezelf goed verdiepen in de basisterminologie van het fotograferen en zodra je die kent, dat je dan gaat bedenken hoeveel geld je wilt gaan uitgeven en wat je belangrijk vindt aan de camera (welke eisen je stelt). Pas als je dat hebt bepaald kun je het beste een gerichte vraag stellen waar ieder forumlid je graag wil helpen. Omdat je dan een gerichtere vraag stelt dan nu. Succes
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

Comment

Mja, het kan inderdaad wel wat verwarrend zijn, maar ik verzeker je: het is geen grap. Die analoge reflexcamera gebruikte ik in mijn allereerste paar weken en meer dan inzoomen en focussen heb ik er niet mee gedaan. Point And Shoot dus. Kvond het al snel te duur om foto's te laten ontwikkelen en ben dus al heel snel naar digitale compact overgeschakeld.

Ik heb je raad om wat meer over de basis te leren al wel opgevolgd. Heb hier en daar een online cursus for dummies gevolgd en weet er nu al iets meer over. Om alles te begrijpen heb ik natuurlijk meer nodig dan een paar dagen, wat niet wegneemt dat ik nog steeds op zoek ben naar een goed toestel. Het is juist met dat toestel dat ik zou willen leren door te experimenteren.

Dat mensen zo reagren op mijn vragen ...ik heb dan zoiets van "als de vraag je niet aanstaat, antwoord dan niet, maar doe mijn onervarenheid dan niet af als "zever" en ga niet andere mensen opstoken om mijn topics te boycotten". Ik dacht dat ik, in het donker tastende, hier wel goed zat om al mijn vragen te stellen. Blijkbaar werkt het zo niet.

Comment

Dat mensen zo reagren op mijn vragen ...ik heb dan zoiets van "als de vraag je niet aanstaat, antwoord dan niet, maar doe mijn onervarenheid dan niet af als "zever" en ga niet andere mensen opstoken om mijn topics te boycotten". Ik dacht dat ik, in het donker tastende, hier wel goed zat om al mijn vragen te stellen. Blijkbaar werkt het zo niet.
                Ook niet overdrijven hé,
                Al heel veel mensen hebben (positief) gereageerd in je topic(s),
                en daaruit kan je toch afleiden dat je met een dslr niet fout kan zitten qua kwaliteit,
                dan is het toch normaal dat er mensen zijn die zicht er aan ergeren (waaronder ikzelf ) Dat je dezelfde vragen bij stellen.

Maar mijn advies, ga voor een dslr en je zal zien dat alles in orde komt
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

FZ50

Comment

Ok, bedankt voor de reactie. Misschien kan ik inderdaad best eerst de Nikon D50 kopen met kitlens en daar eerst wat mee werken en later nog kiezen voor een (hopelijk in prijs verlaagde en nog steeds in productie) Canon Powershot s2 of gewoon een zoomlens voor de Nikon.

Comment

Graag ON TOPIC blijven, alle off topic reacties worden gewist.
                    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                    --------

Comment

het grote LCd scherm achteraan is wel handig MAAR == veel energieverbruik

ik heb hem zelf in mijn pollen gehad, ik vind hem zeeer onstabiel en te plastiekachtig precies een digitale versie van een viewmaster
                      de knoppen aan de zijkant vond ik ook redelijk onhandig (komt deels door het grote lcd scherm)

toch nog een pluspunt = 400 mm lens

mvg

Marijn,
                      Mvg,
                      Marijn

My Flickr

Comment

Ik vind hoedanook dat s5034454 van weinig respect betuigt tov. al de personen die de moeite nemen om op al zijn vragen te antwoorden door continu van mening/idee te veranderen en de indruk te geven dat hij zelfs niet echt rekening houdt met de reacties. Ik kan alleen maar vaststellen dat je zelfs geen tijd hebt om een antwoord te formuleren, of de topicstarter is al van gedacht veranderd (compact-camera, of nee, toch een DSLR, ooh nee, een compact en een DSLR... misschien is het een middenformaatcamera wat je zoekt... ) Ik kan al de anderen alleen maar bijtreden door te zeggen dat hij zich beter eerst even informeert door wat op dit forum en op het internet in 't algemeen rond te neuzen ipv. ondoordacht vragen te stellen zonder de moeite te nemen om er eerste even over na te denken. Overigens, het verschil in DOF tussen een compact en een DSLR heb ik nog niet horen vernoemen, hetgeen ik persoonlijk geen onbelangrijk verschil vind, zeker als je portretfotografie wil doen (lijkt me zelfs heel wat belangrijker dan de snelheid van de camera...maar ja, wie ben ik )Dit is wat mij betreft alleszins de laatste reactie die ik op al zijn topics geef.
                        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Spijtig dat je niet meer reageert op mijn topic, want khad nu eigenlijk net een vraag over DOF. DOF is inderdaad ook belangrijk voor mij en de Nikon D50 heeft geen "DOF preview". Houdt dat dan in dat je dit dan niet kan zien wanneer je de foto maakt? Dus je kan pas zien of je een mooi dieptebeeld hebt wanneer je de foto in play mode bekijkt?

Khoop dat je alsnog reageert ... of iemand anders eventueel ...

Comment

Spijtig dat je niet meer reageert op mijn topic, want khad nu eigenlijk net een vraag over DOF. DOF is inderdaad ook belangrijk voor mij en de Nikon D50 heeft geen "DOF preview". Houdt dat dan in dat je dit dan niet kan zien wanneer je de foto maakt? Dus je kan pas zien of je een mooi dieptebeeld hebt wanneer je de foto in play mode bekijkt?

20D en 30D wel (nikon weet ik niet)
                            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                            www.koendd.be

FZ50

Comment

In het nummer van Focus nov. 2005 stond een review van de samsung 815. Hij kreeg er het predicaat "zeer goed" mee.

Hieronder de conclusie

"De Samsung Pro815 heeft enkele unieke kenmerken. Het Schneider-Kreuznach objectief laat met een zoombereik van 28-420 mm weinig te wensen over. Het LCD-scherm heeft een extra grote 3,5 inch diagonale maat maar je kunt ook het LCD-schermpje bovenop de camera of de elektronische zoeker gebruiken. Omdat er geen optische stabilisatie is moet je de 420 mm tele bij voldoende omgevingslicht of vanaf statief gebruiken. "
                              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Hetgeen je hier schrijft klopt. Bij de D50 kan je de scherptediepte pas in play mode bekijken. Is dat een nadeel? Ik vind het niet! Op vergelijkbare camera's mét DOF preview (zoals de D70) is het beeld in de zoeker zo klein (en donker) dat je niet altijd een goede indruk van de DOF krijgt. Trouwens, als je wat ervaring opbouwt, weet je op voorhand welke scherptediepte je kan verwachten (in combinatie met afstand, brandpuntsafstand en diafragma).

Gr's, Wim
                                Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                                Fujifilm X100V

Comment

Working...
                                X