Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 610 vs Sony W30

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 610 vs Sony W30

Hoi

Heb al één en ander berichtje gevonden ivm de aankoop van een compact toestel, maar mijn vraag is toch net weer een beetje anders en ik heb al een tweetal toestellen in gedachten.

Mijn vereisten zijn:
    - compact toestel, maar niet zodanig klein of dun dat ze moeilijk vast te houden zijn (mijn vriend heeft een Panasonic, 10x optical zoom, en dat toestel is me net iets te groot en te onhandig)
    - snel toestel (omdat er heel wat kiekjes van onze hond en kattenbeesten mee genomen zullen worden)
    - voor de rest zal het gebruikt worden op reis, uitstapjes, etentjes
    - beetje bewerking van foto's op pc
    - indien foto's afgedrukt worden zal dit het standaard foto-formaat zijn (dus geen A4 en dergelijke)
    - toestel zal eerder gebruikt worden overdag buiten (zowel goed als minder goed weer), binnenshuis (overdag en 's avonds), in mindere mate buiten als het donker is

Ik had de Sony DSC - W30 of Canon PowerShot 610 in gedachten. Sony zou, zo heb ik mij laten vertellen, van de snelste compact camera's op de markt hebben, maar is de rest van de kwaliteit er dan ook naar? Canon heeft dan weer een hele goede naam, en de 610 heeft 4x optische zoom + een roterend schermpje. Eventueel een soortgelijke Nikon, maar sommige modellen zouden dan weer trager zijn? Mijn ouders hebben een Nikon (compact), geeft hele mooie kleuren maar dat valt te bewerken via pc. Ik geef meer om snelheid en scherpe foto's.

Hopelijk kunnen de "experts" hier me op het juiste spoor zetten (want na al die reviews gelezen te hebben, geraak ik het spoor lichtjes bijster).

Alvast bedankt!
    K

Re: Canon 610 vs Sony W30

Ik heb de PowerShot 610 en ben enorm tevreden van dit toestel.
    Het is snel als je het in continue opname mode plaatst. Het roterende scherm is ook heel nuttig als je uit een ongewoon standpunt foto's wil maken. Het toestel biedt verder heel wat instelmogelijkheden. De fotokwaliteit (kleuren en scherpte) is zéér goed. De optische zoom werkt uitstekend. Prima flash, voor korte afstanden.
    Ik kan het niet vergelijken met de Sony DSC-W30. Hiervoor kan je misschien terecht op www.dpreview.com
    Voorheen had ik een Nikon Coolpix 4500, die was traag en het scherpstellen verliep heel moeizaam bij weinig licht.
    Nikon en Canon

Comment

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik wou er nog het volgende aan toevoegen.

Foto's zullen in eerste instantie gebruikt worden om te publiceren op onze website, de echte mooie zullen we op papier laten zetten (maar dus standaard foto-formaat).

De sony heeft een hogere iso, maar ik vraag mij af, heb ik dat nodig voor bovenstaande. Klopt het dat je bij mindere lichtomstandigheden hogere iso's nodig hebt? Of waartoe dienen die iso's?
      Ik las dan weer dat sony bij die hogere iso's veel last heeft van ruis? Maar is dat dan ook zichtbaar bij publicatie op internet en kleine afdrukken?

Ik lees van revieuws "dit is goed, dat is minder goed", maar ik weet niet op welke specificaties ik echt moet letten voor mijn geval. Mss is een hoge isowaarde helemaal niet nodig voor mij?

Help help help.

Comment

Idd. het klopt, hoe minder licht je hebt hoe hoger je ISO waarden best zullen zijn, als je zonder flash fotografeert. Onder normale lichtomstandigheden, buiten, gebruik ik steeds de laagste ISO waarde (50). Bij de hoogste ISO waarden zul je ruis hebben. Of dit nu echt zichtbaar zal zijn in je uiteindelijk resultaat is moeilijk te voorspellen. Er is software beschikbaar die de ruis van je foto kan verminderen, doch dit steeds ten koste van scherpteverlies (in de kleine details).
        Nikon en Canon

Comment

Working...
        X