Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfels aankoop 1D Mark II N

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfels aankoop 1D Mark II N

Heb ik eindelijk het budget voor de aankoop van een 1D Mark II N, begin ik te twijfelen voor een 5D.

Ik reis en fotografeer veel. Van landschappen tot architectuur. Ik heb een analoge EOS 1 & EOS 5. Digitaal had ik een 10D. De 10D inclusief EF-S lenzen zijn verkocht. Analoog fotografeer ik veel met een 17-40 L USM lens. Maar het scannerwerk begint me parten te spelen. En de 17-40 verloor veel groothoek op de 10D.

Dus nu, wie helpt me over de schreef? Ik begin meer en meer aan de 5D te denken. Maar de robuustheid van de Mark II is ook belangrijk. Buiten de 17-40mm heb ik niet meer veel lenzen.

Re: Twijfels aankoop 1D Mark II N

Landschappen en gebouwen gaan niet lopen; daar heb je geen snelheidsmonster voor nodig. Je geeft zelf aan dat je meer groothoek gebruikt.
    Zou de 5D dan niet de meest logische oplossing zijn ?
    Tenzij je nog aan het bouwen bent...want met een 1D kan je een spijker in de muur kloppen. ( voorzichtig zijn voor de muur )
    Bij problemen ga je wellicht sneller geholpen worden met een 1D dan met een 5D. De mijne was op een weekje hersteld. ( 1DMKII )
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
      Landschappen en gebouwen gaan niet lopen; daar heb je geen snelheidsmonster voor nodig. Je geeft zelf aan dat je meer groothoek gebruikt.
      Zou de 5D dan niet de meest logische oplossing zijn ?
      Tenzij je nog aan het bouwen bent...want met een 1D kan je een spijker in de muur kloppen. ( voorzichtig zijn voor de muur )
      Bij problemen ga je wellicht sneller geholpen worden met een 1D dan met een 5D. De mijne was op een weekje hersteld. ( 1DMKII )
      5D is ook een CPS body, dus dat maakt geen verschil.
      De enige vraag die je je moet stellen, ga je ook fotograferen in de plensende regen (breedhoek ) of wil je je camera ook meenemem onder de douche.
      Beeldkwaliteit van de 5D is een serieuze stap hoger (een heleboel extra pixeltjes) en voor landschap en architectuur kan je nooit genoeg pixels hebben.

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        5D is ook een CPS body, dus dat maakt geen verschil.
        De enige vraag die je je moet stellen, ga je ook fotograferen in de plensende regen (breedhoek ) of wil je je camera ook meenemem onder de douche.
        Beeldkwaliteit van de 5D is een serieuze stap hoger (een heleboel extra pixeltjes) en voor landschap en architectuur kan je nooit genoeg pixels hebben.

sugar
        De kans op regen en stof zit er dik in. In Australië had ik veel last van fijn stof. Na een jaar vond ik nog stof terug in m'n body's.

Naast het landschappen fotografeer ik ook vaak de omgeving (lees steden, mensen, dieren, enz.).

Comment

Een 5D aanschaffen en wat voorzichtiger zijn en af en toe wachten tot de regen voorbij is of doorsparen voor een 1Ds MKII.

Maar zou je niet voor iets minder dan de nieuwprijs van een 5D een tweedehandse 1Ds (MKI) kunnen oppikken?
          == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Het gaat de 1D worden. Voor landschappen blijf ik mijn analoge body's gebruiken...

Comment

proficiat met je keuze! Gelukzak
              Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

Comment

Working...
              X