Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto of video

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto of video

Hallo,

Ik ben momenteel aan het twijfelen of ik mijn zuurverdiende centen ga spenderen aan een fotocam of een videocam.

Vermoedelijk stel ik hier een enorm dwaze vraag maar bestaan er videocams die als een goede fotocam kunnen gebruikt worden?

Vermoedelijk zal ook het gebruiksgemak van een videocam niet alles zijn.
    Opstarttijd, focustijd, etc.

groeten,

Johan

Re: foto of video

Bij een videocamera met fotomogelijkheden kan je dit gebruiken voor noodgevallen ... om iets te hebben maar het is zekers niet vergelijkbaar met een foto uit een echte fotocamera.

Uit ervaring weet ik dat een videocamera na twee keer al in een hoekje blijft liggen want tel maar op enkele uren bewerking om een paar minuten beeldmontage te bekomen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Hallo VerSeg,

Ik heb inderdaad al een paar keer enkele dagen gesleten om een korte videomontage te maken.

Misschien bestaat er ook iets omgekeerd.
      Een fotocam die rechtstreeks op USB harddisk kan opnemen?

Johan

Comment

ik vind dit geen te maken keuze op zich.
        Video is een gans ander medium dan fotografie.
        OK je kan beeldjes schieten met een videocamera, je kan dit ook met een GSM. Ik vrees ervoor dat je je dik gaat beklagen van je centjes uitgegeven te hebben, als je de videocamera gebruikt om te fotograferen.
        Ik zou mijn keuze vooral laten afhangen wat je wil, fotograferen, foto's bewerken? dan koop je een fototoestel, filmpje maken, montageplezier, clipjes maken, ...? dan kies je een videocamera.
        vergeet het een degelijke mix te kunnen maken met één en hetzelfde toestel, je zou heel snel tegen de beperkingen aanlopen.

Comment

Ik heb een Sony HDR-HC1E, en je kunt daar zeker bruikbare plaatjes mee maken. Hieronder enkele voorbeeldjes :

1. uiterste telestand :

2. half uitgezoomd :

3. van heel dichtbij :

Comment

Deze foto is gemaakt met een Sony MiniDV videocam:

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik heb de Canon powershot S1 IS nu 2 jaar en gebruik die voor ong. 50% voor foto's (vooral snapshots of/en ik geen goesting heb om m'n DSLR mee te zuilen... naar het strand bv.) en 50% om mee te filmen (30 fps, 640x480).

Door de optische zoom (10x) en de beeldstabilisatie is dit niet zomaar een "gadget" op deze camera, maar is die hier uitstekend voor geschikt. Alle instellingen blijven ook werken tijdens het filmen, zoals witbalans, zoom (variabele snelheid), scherpstelling, etc, wat zeker niet alle "filmende fotocamera's" kunnen voorleggen.

Met een 4GB kaartje kun je ong. 40 min. filmen in hoogste kwaliteit (zonder bewegende delen, netjes op flash kaart).

Alle films die ik zo op DVD heb gezet zijn uitstekend te bekijken op TV.

De huidige S3 doet nog beter (stereo geluid, meer mogelijkheden).

t' Is maar om te zeggen, misschien MOET je niet eens kiezen
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

En is de klank ook goed, Geert ?

Comment

Klank is goed... als er niet teveel wind staat.
                  Daarom kleef ik meestal een stukje isolatieband (van die klevende schuimstrips om tegen deurlijsten te kleven uit de BRICO) over de microfoon opening om de windgeluiden te dempen (vooral aan het strand).
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Hallo allemaal,

Dank voor uw opmerkingen.
                    Zijn er veel mensen die Video's maken met hun foto camera?

Welke types zijn naast de genoemde canon hiervoor bruikbaar.

Ik zou graag een type vinden dat betaalbaar is (max. 700 euro)met volgende eigenschappen.

- goede allround (dus ook bruikbaar in slechte lichtomstandigheden als thuis en concert)
                    - eenvoudig en snel in gebruik liefts zonder lenswissel
                    - goede zoom
                    - goede video met geluid

Dank voor de tips,

Johan

Comment

Working...
                    X