Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony V1, speling op de zoom lens, Prijs?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony V1, speling op de zoom lens, Prijs?

Als ik de zoom lens helemaal uitschuif dan is er een duidelijke speling aanwezig. Ik kan het dan makkelijk 1mm op en neer bewegen wat ook te zien is op het LCD scherm maar de foto's zijn wel nog altijd goed.

Het zat bij de aankoop al iets los maar ik dacht dat de lens vast zat en enkel het plastic bewoog waardoor ik er geen probleem van maakte nu dat de speling groter is kan ik duidelijk zien dat de speling ook op de lens zit.

Kan je zoiets terug vast zetten en hoeveel kost zo'n herstelling enig idee?

Dank
    Sony DSC-V1 (gekocht 7/2004)

Re: Sony V1, speling op de zoom lens, Prijs?

Oorspronkelijk geplaatst door Kedas
    Als ik de zoom lens helemaal uitschuif dan is er een duidelijke speling aanwezig. Ik kan het dan makkelijk 1mm op en neer bewegen wat ook te zien is op het LCD scherm maar de foto's zijn wel nog altijd goed.

Het zat bij de aankoop al iets los maar ik dacht dat de lens vast zat en enkel het plastic bewoog waardoor ik er geen probleem van maakte nu dat de speling groter is kan ik duidelijk zien dat de speling ook op de lens zit.

Kan je zoiets terug vast zetten en hoeveel kost zo'n herstelling enig idee?

Dank
    Ik denk dat dat wel redelijk normaal is, en als je fotos goed zijn, zou ik hem er niet voor binnensturen. Je gaat verschieten van de kost, temeer daar het natuurlijk niet zo een dure camera is hé.
    Mijn V1 had dat ook, en trouwens, de meeste compacten hebben dat hoor.
    Zolang ie het goed doet, shoot with it!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
      Ik denk dat dat wel redelijk normaal is, en als je fotos goed zijn, zou ik hem er niet voor binnensturen. Je gaat verschieten van de kost, temeer daar het natuurlijk niet zo een dure camera is hé.
      Mijn V1 had dat ook, en trouwens, de meeste compacten hebben dat hoor.
      Zolang ie het goed doet, shoot with it!
      Ja, ik zal er maar mee leren me leven.
      533euro aankoop prijs is toch redelijk duur voor mij.
      (nu kan je hem wel al bijna voor de helft kopen)
      Sony DSC-V1 (gekocht 7/2004)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kedas
        Ja, ik zal er maar mee leren me leven.
        533euro aankoop prijs is toch redelijk duur voor mij.
        (nu kan je hem wel al bijna voor de helft kopen)
        Meer dan 500€ is ook best wel veel geld, maar nu zit de waarde inderdaad op de helft, en als je weet wat een werkuur zoal kost, zit je echt al snel aan vervangwaarde.
        Als ie onder garantie is kan je het wel overwegen , maar ben je hem ook weer een tijdje kwijt, met het risico dat er niet veel aan verandert is.

Comment

Ik had de V1 ook, maar na zes maanden terug verkocht. Dan had ik een Canon A95, ook opnieuw verkocht. Nu heb ik een Canon A620. Zeer goed toestelletje. Prijs/prestaties is het m.i. onklopbaar.

Als je waardebehoud wilt, dan mag je geen digitaal toestel kopen, tenzij je bereid bent om snel te kopen en weer te verkopen.

Die lens creep is overigens doodnormaal hoor! V1 is nog steeds een prima toestel en goed uitziend ook, maar ik zou de V3 verkiezen qua looks.
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
          Uit: Apocrief

Comment

Working...
          X