Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    Een eenvoudig en gratis programma om foto's te bewerken is irfanview. Ik gebruik dit programma steeds om het formaat te wijzigen en de scherpte bij te stellen.
    Canon 30D; Canon 300D; EF-S 18-55mm f/3.5-5.6; EF 24-70mm f/2.8L USM; EF 70-200mm f/2.8L USM; 580EX

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Irfanview is een leuk programma

      Maar hij veranderd de kleur van de foto's, en dat vind ik toch wat minder. En de verscherpings modus van Irfanview is niet echt wat ik zoek

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        En anders hoe kan ik het beste de USM standaard instellen, ik vind erg lastig om hem goed in te stellen?
        -maak nen nieuwe layer aan (ctrl+j)
        -gebruik nu USM bv 200%-0.3pixels
        -selecteer nu uwe gom (e)
        -in uwe balk boven ziet ge opacity en flow staan,als ge dit alles op 100% zet gaat ge alles kunnen weggommen(alsof je geen USM zou gebruikt hebben),zijn er bepaalde delen overscherpt bv. ne smalle draad die eruit ziet zoals een zaagblad (overscherpt,teveel USM)dan zet je opacity bv.50%,zo ga je de helft v/d USM weggommen,de groote van uwe gom bepaal jezelf (rechter klik op uwe foto,en je kan de grote v/d gom instellen)
        -als je gomt zorg wel dat je nieuwe layer is geselecteerd.
        -als alles naar uw goesting is ga naar Layer en dan flatten image.
        Een paar fotokes oefenen en ge gaat met plezier USM gebruiken.
        Succes
        Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
        http://www.cyclingphoto.be

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door paris lover Bekijk bericht
          testen,proberen,nog eens testen en nog eens proberen en testen tot je tevreden bent van het resultaat.
          Awel merci, als dat het enige antwoord is dat ik hierop krijg
          Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
          www.ginodepreter.com

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
            Awel merci, als dat het enige antwoord is dat ik hierop krijg
            Dat antwoord was volgens mij wel op mijn vraag waarop je reageerde.

            Oorspronkelijk geplaatst door paris lover Bekijk bericht
            Een paar fotokes oefenen en ge gaat met plezier USM gebruiken.
            Succes
            Paris bedankt, en ik ga is mee aan de slag met je instellingen

            Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
            Ik had graag geweten welke beeldstijl ( standaard-portret-landschap-neutraal-natuurlijk- of eigen instelling) de 30D bezitters hebben geselecteerd op hun toestel. Zijn jullie 100% tevreden over deze instelling?
            Mel ik moet nog is uitzoeken welke instelling ik het mooiste resultaat vind te bereiken, ik denk dat ik de instelling van Jo ga instellen

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Heb een "nieuwe" vraag over de battery grip:

              Met mijn battery grip heb ik steeds het fenomeen dat als de batterij aanduiding nog één streepje heeft op het toestel, slechts één van de 2 batterijen eigenlijk aan opladen toe is (de rechtse van achter gezien).

              Als de linkse batterij in de lader gestoken wordt, is die steeds direct terug opgeladen (1 minuut).

              Is dit bij jullie ook zo en heeft iemand hier een verklaring voor
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                Heb een "nieuwe" vraag over de battery grip:

                Met mijn battery grip heb ik steeds het fenomeen dat als de batterij aanduiding nog één streepje heeft op het toestel, slechts één van de 2 batterijen eigenlijk aan opladen toe is (de rechtse van achter gezien).

                Als de linkse batterij in de lader gestoken wordt, is die steeds direct terug opgeladen (1 minuut).

                Is dit bij jullie ook zo en heeft iemand hier een verklaring voor
                Lees dit eens door -> http://www.usa.canon.com/consumer/co...code=2112#BGE2
                Misschien heb jij ook dit probleem??? dus even nakijken hé...

                Lesley.
                -=- Light is the key...

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                  Lees dit eens door -> http://www.usa.canon.com/consumer/co...code=2112#BGE2
                  Misschien heb jij ook dit probleem??? dus even nakijken hé...

                  Lesley.
                  Eigenlijk is het dit probleem niet.

                  Ik kan weldegelijk enkele honderden foto's nemen voordat de BC indicator op één streepje terug valt, maar de linkse batterij heeft dan blijkbaar nog geen stroom moeten leveren.
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                    Eigenlijk is het dit probleem niet.

                    Ik kan weldegelijk enkele honderden foto's nemen voordat de BC indicator op één streepje terug valt, maar de linkse batterij heeft dan blijkbaar nog geen stroom moeten leveren.
                    Oplossing lijkt eenvoudig.
                    Opnieuw testen met enkel 1 batterij, eerst rechts, dan links.

                    BG-E4 werkt met 1 batterij, ik veronderstel BG-E2 dus ook.

                    Als dezelfde batterij links niet werkt dan ontbreekt de verbinding tussen links en rechts.

                    Jan.

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Begin december ga ik me een 30D aanschaffen...
                      Ik wil een 2de batterij aankopen... heb op Ebay er zien staan aan 7 euro...??
                      Is dit wel te vertrouwen?


                      Tim
                      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                        Ik wil een 2de batterij aankopen... heb op Ebay er zien staan aan 7 euro...??
                        Is dit wel te vertrouwen?
                        Een nieuwe echte Canon batterij kost ongveer 65 euro.
                        Dus lijkt het vrij logisch dat je deze ook voor 7 euro kan kopen.

                        Jan.

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          Canon heeft recentelijk nieuwe firmware voor de 30D vrijgegeven.
                          Installeren jullie sowieso de nieuwe firmware of verhelpt dit enkel de 2 vermelde problemen en is het dus niet echt de moeite om er aan te beginnen?

                          キヤノンの公式グローバルサイトです。キヤノンのビジョン、経営戦略、事業領域、最新ニュースをはじめ、会社情報、投資家情報、サステナビリティ活動、およびキヤノン株式会社の採用情報などをご覧いただけます。

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                            Installeren jullie sowieso de nieuwe firmware of verhelpt dit enkel de 2 vermelde problemen en is het dus niet echt de moeite om er aan te beginnen?
                            Gebruikelijk zal een firmware update enkel de vermelde problemen oplossen.
                            In theorie kan het dat er ook enkele interne verbeteringen uitgevoerd worden die niet worden vermeld.
                            Maar in het geval van de 30D is de kans hiervoor klein.

                            Bij een firmware update bestaat altijd een (kleine) kans dat het mis gaat.

                            Ik heb nu reeds een tiental updates uitgevoerd maar na de laatste update dacht ik toch een moment dat mijn 5D niet meer zou werken.

                            Dus denk ik toch nog twee keer na voor de volgende update.

                            Jan.

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Zet er mij ook maar op voor de 30D. Heb hem in bestelling samen met een 70-200 & 24-70 (f2.8). Sinterklaas is in aantocht
                              Jempi
                              CANON Ixus 800 IS
                              BD0978BE

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Hopelijk mist de sint van adres

                                Nope, congrats, leuke setup hoor

                                Comment

                                Working...
                                X