Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De Canon 30D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
    Bedankt Hubert voor uw succes wensen aan ons. Maar de 30D presteerd bij hoge gevoeligheden beter dan uw D200. Zie de test van Sugar.
    http://www.belgiumdigital.com/bespre.../articleid/193
    Lap,

    Het gaat hier toch niet opnieuw beginnen zoals ne kleutertuin. Trouwens ik ben daar nog niet van overtuigd. De grootte van de fotosites zijn vergelijkbaar maar volgens mij werkt de D200 standaard met minder ruisonderdrukking. De AF van de D200 is zeer snel maar in object tracking is de 20D(en dus ook de 30D) volgens mij beter maar dat komt misschien omdat ik al de AF parameters nog niet 100% onder de knie heb want het zijn er wel veel.

    @cois Volgens mij is de 30D tov de 20D zowat hetzelfde als de D70S was tegenover de D70, nl. een antwoord op de concurrentie om iets te antwoorden.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #17
      Re: De Canon 30D topic

      Ik ben ook van plan heel binnenkort een 30D aan te schaffen! zet mij dus ook al maar bij het lijstje

      iemand die hiermee ervaring heeft?
      grtz, Svano
      Canon EOS 30d / 28-135mm Sigma 150mm Macro / extender van 25mm
      http://fotografie.svano.be

      Comment


      • #18
        Re: De Canon 30D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
        Lap,

        Het gaat hier toch niet opnieuw beginnen zoals ne kleutertuin. Trouwens ik ben daar nog niet van overtuigd. De grootte van de fotosites zijn vergelijkbaar maar volgens mij werkt de D200 standaard met minder ruisonderdrukking.

        Hubert
        ...idd dat is ook mijn gevoel... ( en ook mijn bedoeling niet om de 30D in diskrediet te brengen want ik twijfel zelf nog tussen de toestellen !!)
        In diezelfde test viel het mij op dat de beelden op hogere iso van de 30D minder detail/blurry waren dan die van de D200.

        Comment


        • #19
          Re: De Canon 30D topic

          u mag mij er ook opzetten

          Comment


          • #20
            Re: De Canon 30D topic

            Ik heb iets op deze topic gezet, waar ik niet voldoende over heb nagedacht. En wil hiervoor mn excuses aanbieden. En laat het een wijze les voor mij zijn geweest.
            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
            Lap,

            Het gaat hier toch niet opnieuw beginnen zoals ne kleutertuin. Trouwens ik ben daar nog niet van overtuigd. De grootte van de fotosites zijn vergelijkbaar maar volgens mij werkt de D200 standaard met minder ruisonderdrukking. De AF van de D200 is zeer snel maar in object tracking is de 20D(en dus ook de 30D) volgens mij beter maar dat komt misschien omdat ik al de AF parameters nog niet 100% onder de knie heb want het zijn er wel veel.

            @cois Volgens mij is de 30D tov de 20D zowat hetzelfde als de D70S was tegenover de D70, nl. een antwoord op de concurrentie om iets te antwoorden.

            Hubert

            Comment


            • #21
              Raw en Photoshop CS2

              Zijn er onder de leden, mensen die in Raw fotograferen (met de 30D) en Adobe Photoshop CS2 gebruiken? Kunnen ze uitleggen of je een plugin moet downloaden om ze binnen dit programma te openen en te bewerken. En waar je het dan moet downloaden. Of dat hij al wordt ondersteund, of dat hij wordt ondersteund door de software van Canon zelf.

              Comment


              • #22
                Re: De Canon 30D topic

                zet mij er ook maar bij,heb mijn 30d nu 3 weken, en ben er super tevreden van !
                1DX

                Comment


                • #23
                  Re: Raw en Photoshop CS2

                  Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                  Zijn er onder de leden, mensen die in Raw fotograferen (met de 30D) en Adobe Photoshop CS2 gebruiken? Kunnen ze uitleggen of je een plugin moet downloaden om ze binnen dit programma te openen en te bewerken. En waar je het dan moet downloaden. Of dat hij al wordt ondersteund, of dat hij wordt ondersteund door de software van Canon zelf.
                  Voor de 30D is er tot op heden geen plugin voor PS CS2,je kunt regelmatig hier gaan zien laatste plugin versie 3.3

                  Maar je kunt voorlopig voor Raw voort met de software die bij geleverd is bij de 30D.
                  Digital Photo Professional of DPP,heet die software.
                  In deze topic heb ik vragen over o.a software voor Raw.
                  Last edited by Cois; 3 mei 2006, 10:58.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #24
                    Re: De Canon 30D topic

                    Zet mij ook maar op de lijst.

                    P
                    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: De Canon 30D topic

                      Ik heb mijn 30D nog niet maar heb toch al een paar vragen.
                      1. Hoeveel foto's kan je ongveer trekken in "real life" omstandigheden ?
                      2.Hoe lang duurt het om de batterij weer op te laden?
                      3.Zit er een apparte lader bij of gebeurt dit via het toestel ?(zoals meeste video camera's)
                      4.Hoe moeilijk is de leer curve van de menu's ? of staat alles logisch ?
                      5. Hoe gedraagt de lcd zich bij vol zonlicht ? (kan je foto nog goed beoordelen)
                      6 Is bescherming nodig van de lcd(folie) of is deze redelijk kras vrij ?
                      7. Je kan sharpness,contrast saturation color tone enz...gaan aanpassen, doe je dit dan op basis van wat je op het lcd ziet , of trek je van elke instelling een foto en bekijk je die dan op de pc(maw is de lcd zeer juist kwa kleuren,contrast,...)
                      8. De software die bij de 30d komt,is deze de moeite om te installeren en hoe is de leercure hiervan (simpel of photoshop moeilijk)
                      9.Maken jullie gebruik van toning ?, indien ja de moeite en heb je voorbeelden ?)
                      10. Is de AI focus AF bruikbaar op de 30d ?
                      11.hoe is de kwaliteit als ik de camera aan de tv schakel ?
                      12. Kan er iemand wat meer uitleg geven van de "custom functions" ? Wat kan je er juist mee doen, is dat functies toevoegen aan een bepaalde knop ? of en wat nog ?.

                      Dan nog een paar algemeen.
                      1.Zijn CF kaartjes een beetje betrouwbaar, en welke zijn goede merken, en welke snelheid neem ik best ?
                      2.Neem ik beter 2 kaartjes van 1gig of 1 van 2 gig ?
                      3. Ik kom van analoge fotografie , nu kan ik met mijn iso waarden on de fly spelen.Maar hoe weet ik nu wanneer ik best iso 400 of iso 600 neem ?
                      4 bestaan er foto's met de instellingen bij welke instelling wat doet?
                      Zoals een beetje in de handleiding maar dan meer uitgebreid.

                      Alvast bedankt voor de antwoorden
                      Canon 30D - EFS 17-55mm f/2.8 IS USM

                      Comment


                      • #26
                        Re: De Canon 30D topic

                        Mij mag je ook op de lijst zetten.
                        'k heb de mijne nu een paar weken, maar door een ongelukje nog maar heel weinig foto's kunnen nemen.
                        En vandaag ontdekt dat ook op mijne spiksplinternieuwe sensor al een vracht stof zit !

                        Travelrudy
                        Fujifilm X-T1 en X-T2

                        Comment


                        • #27
                          Re: De Canon 30D topic

                          Ik weet toevallig op paar vragen de antwoorden, maar van de rest moet de rest maar antwoorden.

                          3.Zit er een apparte lader bij of gebeurt dit via het toestel ?(zoals meeste video camera's)
                          -Er zit een apparte lader bij, dit heb ik gezien op een plaatje

                          1.Zijn CF kaartjes een beetje betrouwbaar, en welke zijn goede merken, en welke snelheid neem ik best ?
                          -Sandisk en dan Ultra is naar mijn weten snel genoeg.
                          Net zoals Lexar 80X, als Lexar niet goed was. Zouden ze ook geen levens lange garantie geven .
                          2.Neem ik beter 2 kaartjes van 1gig of 1 van 2 gig ?
                          - Ik zeg beter 2 van 1 gig, mocht er met een kaartje iets gebeuren dan ben je niet zoveel foto's kwijt en heb je nog een geheugenkaartje. Je kunt er trouwens 1 van 512MB van Canon aanvragen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door jippen
                          Ik heb mijn 30D nog niet maar heb toch al een paar vragen.
                          1. Hoeveel foto's kan je ongveer trekken in "real life" omstandigheden ?
                          2.Hoe lang duurt het om de batterij weer op te laden?
                          3.Zit er een apparte lader bij of gebeurt dit via het toestel ?(zoals meeste video camera's)
                          4.Hoe moeilijk is de leer curve van de menu's ? of staat alles logisch ?
                          5. Hoe gedraagt de lcd zich bij vol zonlicht ? (kan je foto nog goed beoordelen)
                          6 Is bescherming nodig van de lcd(folie) of is deze redelijk kras vrij ?
                          7. Je kan sharpness,contrast saturation color tone enz...gaan aanpassen, doe je dit dan op basis van wat je op het lcd ziet , of trek je van elke instelling een foto en bekijk je die dan op de pc(maw is de lcd zeer juist kwa kleuren,contrast,...)
                          8. De software die bij de 30d komt,is deze de moeite om te installeren en hoe is de leercure hiervan (simpel of photoshop moeilijk)
                          9.Maken jullie gebruik van toning ?, indien ja de moeite en heb je voorbeelden ?)
                          10. Is de AI focus AF bruikbaar op de 30d ?
                          11.hoe is de kwaliteit als ik de camera aan de tv schakel ?
                          12. Kan er iemand wat meer uitleg geven van de "custom functions" ? Wat kan je er juist mee doen, is dat functies toevoegen aan een bepaalde knop ? of en wat nog ?.

                          Dan nog een paar algemeen.
                          1.Zijn CF kaartjes een beetje betrouwbaar, en welke zijn goede merken, en welke snelheid neem ik best ?
                          2.Neem ik beter 2 kaartjes van 1gig of 1 van 2 gig ?
                          3. Ik kom van analoge fotografie , nu kan ik met mijn iso waarden on de fly spelen.Maar hoe weet ik nu wanneer ik best iso 400 of iso 600 neem ?
                          4 bestaan er foto's met de instellingen bij welke instelling wat doet?
                          Zoals een beetje in de handleiding maar dan meer uitgebreid.

                          Alvast bedankt voor de antwoorden

                          Comment


                          • #28
                            Re: De Canon 30D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                            Ik heb iets op deze topic gezet, waar ik niet voldoende over heb nagedacht. En wil hiervoor mn excuses aanbieden. En laat het een wijze les voor mij zijn geweest.
                            Geen probleem

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #29
                              Re: De Canon 30D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                              1.Zijn CF kaartjes een beetje betrouwbaar, en welke zijn goede merken, en welke snelheid neem ik best ?
                              -Sandisk en dan Ultra is naar mijn weten snel genoeg.
                              Net zoals Lexar 80X, als Lexar niet goed was. Zouden ze ook geen levens lange garantie geven .
                              Hmm koop je misschien nog beter Kingston kaarten want die geven tenminste levenslange garantie op al hun kaarten.

                              Ps: en voila heb wel geen 30D maar zo kan ik deze thread toch volgen en heb ik toch nog iets nuttig gezegd.
                              pps: als voor de vgl die hier gemaakt worden beter even op dpreview of imaging resource gaan kijken dan heb je tenminste betrouwbare tests.

                              Comment


                              • #30
                                Re: De Canon 30D topic

                                Ik vind dat de mensen met een Canon 20D hier ook zouden kunnen mee doen,want in kwaliteit ( de foto zelf ) is er geen verschil tussen beiden.
                                En vergelijken met andere merken of modellen, met een andere prijsklasse gaat ook niet vind ik.
                                Als je mijne Golf TDI gaat vergelijken met een Passat VW.......dat gaan ze op TV ook niet doen.
                                Last edited by Cois; 3 mei 2006, 16:28.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X