Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    ik heb vandaag ook mijn camera een 30d gekregen met een schitterende 24-105 is 4L en na de eerste testfoto's niets anders dan goeds erover

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door frédéric_dg
      ik heb vandaag ook mijn camera een 30d gekregen met een schitterende 24-105 is 4L en na de eerste testfoto's niets anders dan goeds erover
      Allé weeral ene meer,proficiat en veel geluk ermee.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door drh
        Ik ben erg benieuwd hoe het is afgelopen Jo. heb je een nieuwe camera gekregen?
        Voor de geintereseerden; zaterdag na een aantal foto's met de 400L f 5.6 opeens niks meer.

        Geen beeld, niet op het grote LCD en niet op het kleine boven op de camera.

        Bat uit en bat in, niks.

        Kleine knoopcel eruit en weer erin, niks.

        Verschillende keren geprobeerd, andere lenzen opgedraaid, CF kaart gewisseld, knoopcel en batterij van de 20 D erin gestoken, allemaal nutteloos.

        Zaterdag direct een mail gedaan en camera wordt direct gewisseld zonder probleem.

        Zondagavond na de algemene vergadering in Leuven wou ik hem inpakken om op te sturen. Toch nog eens rap de batterij erin gedaan en yep hij ging weer.

        Nu heb ik hem de ganse week, als ik s'avonds thuis kwam van het werk, in alle mogelijke omstandigheden met verschillende lenzen getest en de camera blijft normaal werken.

        Ik mag het een tijdje aanzien maar bij de minste hapering moet ik hem opsturen en word hij direct gewisseld. Niet nagekeken maar gewisseld is mij belooft. Dus

        Het enige wat het in mijn ogen kan zijn is dat er een error is geweest en de camera ,normaal gezien bij de 20D na de verwijdering van de batterij en een 10 tal sec wachten weg is, meer tijd nodig heeft om te ontladen en de error te verwijderen.

        Heeft dit te maken met de grotere buffer, zitten er betere/grotere condensatoren in die veeel langer nodig hebben om te ontladen?

        Het moet wel bijna zo zijn.

        Of zou het te maken kunnen hebben met de iets vochtigere omstandigheden in het bos? De 20 D heeft nooit problemen gehad, en die heeft toch het een en ander meegemaakt zenne.

        Ik weet het niet. Het was wel schrikken toen de camera geen "vonk" meer gaf.

        In de hoop dat hij nu blijft werken en morgen goed weer is, ben ik morgenvroeg op "vossejacht". Ik ben eens benieuwd.
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Gisteren pas gelezen dat de 10D ook mag meedoen en vandaag sta ik al op de lijst!

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Zal mij ook maar in het lijstje zetten als 20D bezitter zeker?
            Heb eerst 2 jaar een 300D gehad, was ik super content van,
            maar moet zeggen dat ik geen seconde spijt gehad heb van mijn overschakeling...
            Om eerlijk te zijn ga ik niet overschakelen van 20D naar 30D, daarvoor vind ik persoonlijk de voordelen niet opwegen tegen het prijsverschil!

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos
              Zal mij ook maar in het lijstje zetten als 20D bezitter zeker?
              Heb eerst 2 jaar een 300D gehad, was ik super content van,
              maar moet zeggen dat ik geen seconde spijt gehad heb van mijn overschakeling...
              Om eerlijk te zijn ga ik niet overschakelen van 20D naar 30D, daarvoor vind ik persoonlijk de voordelen niet opwegen tegen het prijsverschil!
              zo dacht ik er ook over
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                Draadje nu pas "ontdekt", ben ook een 20D gebruiker, overgestapt vanaf Minolta A1, 't is een groot verschil.
                Heb de 20D nu iets meer dan een jaar, heeft me nog geen enkele keer in de steek gelaten ( > 16000 op de teller).
                Wel een keertje last gehad met de Sigma 18-125 lens (reparatie was nodig) en ik ondervind ook dat de Kenko tussenringen soms eens minder goed willen vastklikken maar beide problemen hebben met het toestel zelf niks te maken.
                Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Iemand die is overgestapt van 350d richting 30d?
                  Wat zijn de voordelen?
                  Tevreden Canonist

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Ik ben voor 3 dagen naar Gent geweest met mn 30D, ben net terug en zal morgen proberen de lijst bij te werken. Eerst even bij komen van de mooie reis.


                    Een foto van mn reis Zie meer foto's
                    Last edited by bezoeker; 7 juni 2006, 10:09.

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos
                      Om eerlijk te zijn ga ik niet overschakelen van 20D naar 30D, daarvoor vind ik persoonlijk de voordelen niet opwegen tegen het prijsverschil!
                      Iemand die ervaring heeft met over te schakelen van een 10 naar een 20D? Zo ja, was dit de moeite?

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door stilldro
                        Iemand die is overgestapt van 350d richting 30d?
                        Wat zijn de voordelen?
                        Oorspronkelijk geplaatst door cheetah
                        Na dat ik met diverse kleine digitale camera's gefotografeerd had, had ik de stap met de 300D gemaakt. Uiteindelijk de 350D maar nu de 30D.

                        De camera bevalt mij super. Wat ik geweldig vind is dat je nu ook Raw+Jpeg small (fijn/normaal) kan maken.
                        Stilldro zoals je ziet heeft Cheetah deze overstap gemaakt.
                        Misschien zijn er nog meer mensen die het hebben gedaan, maar ik heb maar een persoon genomen.

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                          Ik ben voor 3 dagen naar Gent geweest met mn 30D, ben net terug en zal morgen proberen de lijst bij te werken. Eerst even bij komen van de mooie reis.
                          Staat nu iedereen op de lijst die zich heeft opgegeven

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo
                            Iemand die ervaring heeft met over te schakelen van een 10 naar een 20D? Zo ja, was dit de moeite?
                            Ik fotografeer nog steeds met een Canon 10D en met een Canon 20D en ook met een Canon 5D.

                            Het belangrijkste verschil tussen de Canon 10D en de Canon 20D is de autofocus en de snelheid.
                            Bij een reeks fotos van de Canon 10D zijn er toch altijd 1 of 2 fotos onscherp.
                            Met de Canon 20D en de Canon 5D heb ik dit probleem nooit.
                            Verder is de Canon 10D heel traag in vergelijking met de Canon 20D en zeker in vergelijking met de Canon 5D.

                            Merk op dat de Canon 20D een stuk kleiner en lichter is dan de Canon 10D.
                            Zelf vind ik het een probleem dat de sluiter van de Canon 20D veel lawaai maakt.

                            Als je een overstap overweegt, maak dan gelijk de overstap naar de Canon 30D.
                            Belangrijkste verschillen met de 20D zijn het grotere LCD, de 1/3 ISO instelling en de weergave van de drie kleuren in het histogram.

                            Zelf stap ik niet over naar een 30D omdat ik een 5D heb met (ongeveer ) dezelfde mogelijkheden als een 30D.

                            Jan.

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Jan is toch nog een belangrijk verschil vergeten tussen 10D en 20D. De hoge iso's zijn beter. Iso 800 op 10D is ong hetzelfde als iso1600 op 20D.

                              Ook de toevoeging van de AF joystick is iets dat ik heel handig vind. Maar de verbetering aan deze joystick op de 30D maakt hem nog beter. Met de 20D moet je al eens 2x proberen voor je een schuin punt hebt de 30d heeft deze direct.

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Kan iemand met een 30D én een batterijgrip mijn laatste posting eens lezen in deze thread:
                                In de categorie "de domste vragen eerst": Ik heb nooit goed begrepen waarvoor zo een batterijgrip juist dient, 150 Eur voor een paar extra batterijen. Maar waarvoor heb je die dan nodig? Met een 30D kan je makkelijk een dag fotograferen met een volle batterij. Is de batterij leeg dan vervang je ze toch gewoon door


                                Ik ben nogal van het ongeduldige type

                                Comment

                                Working...
                                X