Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte service ETBASS...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Slechte service ETBASS...

Ja, zoals de titel... slechte service... alé, goed en slecht...

Het goede nieuws; De camera is hersteld; kleine flits probleemke (mechanisch) dus dat is ok.

En nu het slechte;

Na 3 weken... maar dat wisten we al hé...
    Ze zouden ook spiegel, sensor etc gereinigd hebben...

Ik in de rapte ginder buiten een luchtfotoke genomen en zag er proper uit... 1 stofje, maar daar doe ik ni moeilijk over.

Vandaag zag ik een plek in de foto's. Een soort waas. Dit was ook met andere lens. Ik eens gekeken naar de sensor en...

Ik wist eerst niet wat ik zag. Een echte vette plek (rechts op foto)

Dus nog ne keer rijden naar etbass zag ik niet zitten en aagezien ik zelf reinig (en beter dan etbass) deed ik de reiniging terug zelf.

Ik had m'n toestel zelfs redelijk proper binnengebracht en kwam properder terug. ok.
    Maar als ik nu reinig, ligt gewoon de hele sensor vol, van waar het kwam... ik denk... toen ik daar was aan de balie stond daar ne film af te spelen om je sensor te kuisen... met de sensorbrush... Dus die borstelt al het vuil "naar de randen"...
    Dus ze hebben met hunne vuile borstel ne keer over mijne sensor gegaan en zag er "properder" uit en nu kuis ik met de pads... (en kom sowiso tegen de randen vd sensor) en breng al het vuil naar midden etc... (zichtbaar)

Na zeker 10x reinigen is alles eraf... Ze hadden er precies vettig stof opgeplakt!
    Nu ziet er alles proper uit en kan ik terug macrowerk verrichten...

En toch is er nog steeds 1 plek op de sensor die niet hersteld is. Kijken ze dit niet na of zo??? Het is geen stof of zo; zat er al op bij aankoop en nog steeds op zelfde plaats. Ik denk dat dat iets is onder de filterplaat zelf. Of het moet een miniscuul putje in de filter zijn.

Mail zal volgen naar etbass (en ook deze Post). Ben het beu!

Hier wil ik mee zeggen, als je je toestel gaat afhalen of zo;
    Kijk zeker ook gewoon de sensor na dat er geen vingerafdrukken of zo opzitten. Das al een rit minder.

Lesley.

[Edit: Add: Ah nog iets. Het toestel is ook binnengegaan voor het remappen van slechte pixels... en wat denk je? Nope, dit is NIET gebeurd!!! Volgende week verwacht een snelle oplossing voor men probleem]
    Last edited by de.lesse.be; 2 juni 2006, 19:57.
    -=- Light is the key...

Re: Slechte service ETBASS...

'k Heb deze week een gelijkaardig probleem gehad met mijn EOS 350D. Ik had hem binnengedaan bij Vanden Borre omdat ik ook een vlek had op mijn sensor die er op geen enkele manier af ging. Aangezien het toestel nog geen jaar oud is, heb ik het binnengrebracht om te laten reinigen/herstellen. Ik had er een heel dossier met uitgebreide uitleg bijgevoegd en nog 5 foto's op A4 waarop de vlek keurig omcirkeld was. Na bijna 3 weken wachten mocht ik het toestel terug gaan halen. Uit voorzorg had ik mijn laptop meegenomen om het toestel onmiddellijk te kunnen controleren. En gelukkig maar... Na zogenaamde "analyse, reiniging, afstelling en testing" bleken er nu niet 1 maar 4 vlekken op sensor te staan Bovendien was het bijgevoegd herstellingsdocument in het Frans opgesteld. Ik vermoed dus dat de herstelling niet bij ETB gebeurd is, maar bij een dienst van Vanden Borre zelf. Hoedanook, er bleef mij niets anders over dan het toestel terug te overhandigen aan de mensen van Vanden Borre en hen met aandrang te vragen om het toestel nu CORRECT te herstellen en dit met hoogste prioriteit te behandelen...nu blijft er niets anders dan angstig af te wachten en te hopen dat het toestel nu wel proper teruggebracht wordt. Een ding is zeker, ... voor zo'n service ga ik GEEN 1 EURO betalen, of anders zal de winkel daar volgende keer echt te klein zijn!
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

3 weken wachten, en nu nogmaals....niet te doen vind ik dat

Comment

Heb hetzelfde tegengekomen vrijdag!!!!!!!!! Slechter terug dan vooraf!! Zelf van Brugge er naar toe gereden . Binnenkort de stap naar Nikon??
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

gewoon een kleine reactie : Etbass is niet beter dan de vroegere directe service van Canon (ik heb ervaring met beide), en je zult zeker bij Nikonisten ook verhalen horen over de slechte service die daar geleverd wordt.
          Zowel Nikon als Canon gaan op dit moment gebukt onder het fenomeen dat algemeen is (en bvb ook in de automobielsector te zien is) : de productiekwantiteit komt meer en meer op de eerste plaats ten koste van de kwaliteitscontrole. Een droevige, maar harde realiteit.
          Ik probeer hoe dan ook steeds via mijn vaste fotodealer te gaan, en indien nodig, oefen ik zelf en via hem druk uit op Etbass. Mijn laatste herstelling (focus probleem) heeft een paar terugzendingen gevergd, maar kwam uiteindelijk na een paar weken toch in orde (zonder kosten - wellicht heeft mijn fotodealer de hele zaak op zich genomen).
          Wat sensorstof betreft : indien het niet te erg is, is CS nog steeds de beste oplossing. We weerhouden niet alle onze shots, nee? En op die enkele die toch de moeite waard zijn, is het niet zo moeilijk om te clonen.
          Op één van mijn toestellen zit ook sinds ie nieuw is een vlekje. Het heeft mij eigenlijk nooit gestoord, al kan ik jullie reactie wel degelijk begrijpen. Ik ondervond vroeger hetzelfde angstzweet toen ik een vlekje zag op een eerder toestel. Deze reactie heb ik nu niet meer.
          erwin

Comment

Het kan waarschijnlijk zowel bij Canon als bij Nikon voorvallen, maar ik mag er niet aan denken dat ik voor zoiets stoms mijn toestel voor enkele weken zou kwijt zijn. En wat met de Pro's die kun materiaal niet kunnen missen voor hun broodwinning ? Of moeten die alles dan in het dubbel kopen ? Dat kan toch niet !

Comment

Een kameraad heeft zo'n CPS kaart, en die kan er mee naar Brussel ergens en d'r op staan zien terwijl ze'r mee bezig zijn.

Ik heb het eens opgezocht. Om aan zo'n Canon Professional Services lidkaart te komen heb je 2 pro toestellen (volgens mij 1-reeks) en 3 L-lenzen nodig.

Groetjes,

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                Een kameraad heeft zo'n CPS kaart, en die kan er mee naar Brussel ergens en d'r op staan zien terwijl ze'r mee bezig zijn.

Ik heb het eens opgezocht. Om aan zo'n Canon Professional Services lidkaart te komen heb je 2 pro toestellen (volgens mij 1-reeks) en 3 L-lenzen nodig.

Groetjes,

Dave
                Vergeet het. Ik heb een CPS kaart maar ik moet ook naar Etbass. Dat geval van Brussel is enkel op de speciale CPS dagen. Als CPS lid krijg je trouwens pas na héél lang zagen een vervanglens of toestel. In mijn geval was dat pas na 3 maanden, maar da's een ander verhaal . Als je toestel/lens van Corné komt doe je die beter bij hem binnen zegt hij, dat zou wat sneller gaan. Je kan natuurlijk ook je lens naar Canon Duitsland opsturen.

PS : Lesley, de Sensorbrush borstelt het vuil niet naar de kanten hoor. De haartjes worden electrostatisch geladen en trekken het vuil aan. Werkt bij mij perfect.

Comment

Heb ook slechte ervaring met ETBASS toestel laten herstellen hebben het terug opgestuurd naar mij eerst betalen en dan uitpakken. Censor vol stof waar het uit komt weet ik niet, kras op censor en stof tussen het glaasje en de censor. Heb een mail gestuurd mar geen antwoord gekregen dan maar een mail naar Canon België maar ook geen mail van gekregen .En daar staan we dan kosten 230€ en toestel naar de vaantjes

Comment

Ik ga dus straks -mail sturen naar ETB. Toestel erger terug dan voorag! Ik heb de tijd niet om te wachten achter een sensorcleaning via de post, ben ik maar naar daar gereden. Zoals vorig jaar hebben ze het weer gekunnen!! Nu ga ik geld terugeisen en heb ondertussen zelf al wat cleaning gedaan en heb alleen op f/16 2 vlekjes die moeilijk te zien zijn als je met spot op sensor kijkt. Ik heb de cleaning zelg gedaan met, Sensor swabs, indien diet niet lukt en ze willen nie weg(blijven plakken) gebruik ik oorstokjes met de eclipse di eik gebruikte voor de swabs? Dan kan je op het vluil zelf wat duwen. Hele kleine korte bewegingen. Wat je meestal tegenkomt en zei ook in etb want ze cleanen ook rechtstreeks op sensor is dat er wat kleine stofjes durven bijkomen. Wat ik dan doen is jahoor de stofzuigen op de "laagste kracht" zetten met spiegel opgeklapt en heel voorzichtig de uiteinde tegen aan de opening houden zodat die kleine stofjes wegzijn. DOE DIT NIET TERWIJL DE SLUITER GESLOTEN IS!! Of ie zit in je stofzuiger . Ik denk dat we hier met een deel van BD moesten zelf een cleaning center starten dit nog zou draaien ook. Voor mij heeft ETB afgedaan. Wat daar binnenkwam van mensen die alleen klachten hadden over herstelling terwijl ik zat te wachten. Dit was niet te doen.

Greetz Kurt

Comment

Eigenlijk zou dat sensor cleanen moet gebeuren door je fotohandelaar. Dat wordt toch verondersteld een "vakman" te zijn. Ik begin dat vakmanschap toch meer en meer in twijfel te trekken, want er is geen één die het wil doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                        Eigenlijk zou dat sensor cleanen moet gebeuren door je fotohandelaar. Dat wordt toch verondersteld een "vakman" te zijn. Ik begin dat vakmanschap toch meer en meer in twijfel te trekken, want er is geen één die het wil doen
                        welke fotograaf is er opgeleid om zoiets te doen ? ik denk ook dat de meesten het risico niet willen nemen op kapotte sensors.... en ik geef hen geen ongelijk.
                        www.loft6.be

Comment

Zo moeilijk is dat nie zu. Maar tijd das wat anders van die winkels en bij etb. Ik heb geweest door ik er sommige nie wegkreeg. ETB blijkbara ook nie. De oorstokjes met eclipse aan wel!

Comment

Misschien is het eens tijd om een petitie op te starten bij BD wat betreft de service van Canon? Met het groot aantal leden op BD moeten we toch ongetwijfeld druk en invloed kunnen uitoefenen op Canon België? Of ben ik hierin te naïef?
                            meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Ik weet dat er nu ook weer gaan reageren van.. euh men sensor vuil, ik merk daar niks van... jah, als je geen macro doet, merk je daar meestal niet veel van...

In elke provincie een centra opendoen en we zijn binnen se... (ik zal leuven doen... )

Nog iemand last van één of meerdere plekken op sensor die niet weggaan???
                              -=- Light is the key...

Comment

Working...
                              X