Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met digitale gamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filmen met digitale gamera

Hey, ik zou graag een digitale camera kopen en ik hoop op dit forum betere antwoorden te krijgen dan op sommige internetverkoopsites.
    Wat ik dus wil doen: 1) Gewone, dagelijkse foto's nemen
    2) optische zoom min. 3x
    3) Graag zou ik filmkes maken met toch redelijke kwaliteit.

Nu, ik denk dat ik dus een gewone simpele digitale camera van +-300 euro kan aanschaffen+ ev. geheugenstick van 1GB ofzo.
    Is dit mogelijk, of moet ik daarvoor een betere batterij aanschaffen dan een gewone "Li-Ion Accu-batterij".
    En, geeft "filmspecificaties 640 x 480 met 30 fps" een deftige beeldkwaliteit( voor beelden dichtbij, veraf).
    En, hoeveel uur, min? video kan ik opnemen met memorystick van 1 gig?
    Nu, weet iemand een link waar ik zo'n machine kan aanschaffen (alle vergelijkingssites op inet zijn me iets te weinigzeggend)
    Max. prijs 500 euro

Merci op voorhand,

Greetz

Re: Filmen met digitale gamera

Ik heb een Digital IXUS 750 van Canon.

Die gaat ongeveer doen wat je vraagt en is zeer compact werkt met litium Ion accu en SD kaarten. Op 1 giga kan je met 640 X 420 en tegen 30 frames per sec onveer 7.5 minuten filmen.
    Heeft een 3 X optische zoom en heeft 7.1 megapixel

Bij een digitaal fototoestel is de Foto primerend boven de Film uiteraard, je moet het dus wel zien als een toestel waar je clipjes mee filmt, geen Huis Tuin en Keuken viedeo's maakt hé.

Kostprijs de dag van vandaag op internet ongveer 325 Euro

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Let goed op als je een toestel koopt. Vaak ik het onmogelijk om de zoom te gebruiken als je een filmpje maakt. Bij de TZ1 kan je tot 10x zoomen (35-350) en filmen tegelijk. Heel tof. Op een kaartje van 1 gig neem ik ongeveer 13-15 minuten film op. Toestel kost een 425€ bij mediamarkt. Mogelijk in het buitenland goedkoper te vinden.

Comment

Als het film gedeelte voor jou van belang is dan is er eigenlijk maar 1 keuze de Canon powershot S3 IS.

Ziehier een test: http://www.dpreview.com/reviews/canons3is/ en nog 1 http://www.dcresource.com/reviews/ca...ew/index.shtml

Wat hem vooral uniek maakt is dat hij echt voorzien is om gemakkelijk filmpjes te kunnen maken. Hij heeft immers een knop die je op elk moment kan indrukken om het filmen te kunnen starten. Je moet niet anders doen gewoon de knop indrukken. Zoomen en dergelijke blijven ook altijd werken. Je kan zelf tijdens het filmen foto's nemen(maar je krijgt dan wel een hapering in de video). Neemt geluid op in stereo. En het is een megazoom 36-432 mm.

Maar het is natuurlijk nog altijd geen echte videocamera. De kwaliteit is goed maar een DV camera gaat natuurlijk wel beter doen.

Op 1GB krijg je iets van een 8 min film. Wel steeds een snellere versie van SD kaartjes kopen want tijdens filmen is dat wel nuttig.

Nadeel is wel dat hij duurder is dan je voor ogen hebt. 525€
        Last edited by Kevlar; 1 juni 2006, 08:54.

Comment

Ik heb de Powershot S1 IS in de tijd aangekocht om zowel mee te filmen als foto's te nemen en ben best tevreden (gebruik ong. 50% filmen, 50% foto's nemen).
          Mocht ik nu voor de keuze staan, zou ik zeker de S3 IS nemen.
          Het grote voordeel van deze camera's (Powershot S1/2/3 IS) is dat alle functies (IS, witbalans, zoom, scherpstelling, belichting) blijven werken tijdens het filmen, zodat je echt een camcorder in je handen hebt.
          Bij opname op hoogste kwaliteit (640x480 30fps) kun je ong. 9 minuten filmen per GigaByte.
          Als je een imagetank of een laptop mee op vakantie neemt, kan dit echter geen beletsel zijn.
          Achteraf monteer ik de "shots" met Windows moviemaker en brand het resultaat op DVD. Dit is dan af te spelen op elke huis-tuin-en-keuken DVD speler in een goede kwaliteit (in elk geval een stuk beter dan de Hi8 analoge filmpjes die ik nog liggen heb van vroeger).
          Last edited by GeertB; 1 juni 2006, 20:04.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Je mag ook de Fuji S9500 niet vergeten. Deze kost ook rond de 500 euro. Hij heeft ook een videokwaliteit van 480 x 640 in 30 Fps. Hij laat je wel nog toe om te zoomen tijdens het filmen en hij heeft blijkbaar een beter compressiealgoritme dan de canon's want op een kaartje van 1Gb kan ik +/- 15 minuten filmen in hoogste kwaliteit. Echter toch nog een bedenking...de films die van een digitaal fototoestel komen zullen nooit een even goede kwaliteit hebben dan deze van zelfd de goedkoopste videocamera. Ik gebruik de filmfunctie op mijn S9500 enkel om wat korte clipjes mee op te nemen om op deze manier mijn fotoreportages wat meer "sfeer" te geven. Ik zou er echter nooit aan denken om het fototoestel als vervanging van een videocamera te beschouwen.Je kan misschien overwegen om een goedkoop fototoestel + een goedkope camera te kopen? vermoedelijk zal je budget niet veel hoger liggen.
            meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Hmm, bedant voor jullie reacties. Ik zal elke antwoord afzonderlijk onderzoeken.
              Greetz

Comment

Zou dit geen goed model zijn voor mij?

En blijkbaar zou het wel handiger zijn om een camera te kopen waarbij DVD als opslagcapaciteit ingebouwd zit, kwestie dat ik geen 4 sticks van 1gB moet kopen.
                Last edited by FransInc; 1 juni 2006, 13:48.

Comment

Verken een gevarieerd aanbod van audio-, TV- en foto-apparatuur. Ontdek apparatuur die perfect aansluit bij jouw stijl en behoeften.

Comment

Canon S80 heeft hele hoge resolutie, maar liefst 1024*768.

Er zullen nog wel zo'n camera's zijn, maar vind ze maar eens he...
                    flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                      Canon S80 heeft hele hoge resolutie, maar liefst 1024*768.

Er zullen nog wel zo'n camera's zijn, maar vind ze maar eens he...
                      Op die resolutie kan je best een harde schijf rechtstreeks op je fototoestel aansluiten. Een kaartje van 1 gigabyte zal op een paar minuten vol staan.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                        Op die resolutie kan je best een harde schijf rechtstreeks op je fototoestel aansluiten. Een kaartje van 1 gigabyte zal op een paar minuten vol staan.
                        Hij wilt dichtbij bekijken, met redelijk kwaliteit. Threadstarter spreekt over filmKES, dat zijn dus kortje film...pjes

En das toch ons probleem niet als hij zich moet blauw betalen aan geheugenkaartjes om zijn geliefden te filmen?

(niet dat ik u geen gelijk geef )
                        flickr

Comment

Haha, ja idd

Nee, het hoofddoel is: fragmenten uit nen voetbalmatch filmen. Dus 20x 1 min ofzo. Ik hoop dat ik daar met een 2gig SD-kaart genoeg mee heb. En anders koop ik een videocamera met DVD-opslag, das mss nog het beste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FransInc
                            Haha, ja idd

Nee, het hoofddoel is: fragmenten uit nen voetbalmatch filmen. Dus 20x 1 min ofzo. Ik hoop dat ik daar met een 2gig SD-kaart genoeg mee heb. En anders koop ik een videocamera met DVD-opslag, das mss nog het beste.
                            Daar ga je veel meer plezier aan hebben denk ik ja
                            flickr

Comment

Heeft JVC niet een camera die het omgekeerde doet? Dus een video camera die ook foto's kan maken. Is in december in focus besproken.
                              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Working...
                              X