Hallo,
ik had graag wat hulp gehad van mensen die het een en het ander kennen van digitale camera's!
Ik ben 21j en had graag een camera gekocht. Ik heb nog nooit een digitalen gehad, maar ik had er nu graag één gehad omdat ik deze zomer op reis ga naar Mexico en ik graag veel mooie foto's zou kunnen nemen!
Prijsklasse: zowat tussen de 300 en 400 euro
Bedoeling : mooie, kleurrijke foto's kunnen nemen, van goede kwaliteit.
wat ik ook belangrijk vind is dat hij vlug trekt. ( naar welk criteria of functie moet je hiervoor in feite kijken bij je aankoop? Gaat dat om de flitser?)
Ik zou toch ook graag relatief goed bewegende beelden kunnen vatten met mijn camera.
Maar het blijft allemaal natuurlijk voor vrije tijdsgebruik.
Voor de supertechnische kant van de zaak ben ik niet zo goed aangelegd. Ik zal, eens ik er een heb, me er wel in verdiepen wat bv te doen met diafragma en dergelijke. Maar het mag toch niet boven mijn eenvoudig petje gaan...
Verder is een video-opname secundair voor mij. Ik wil een fototoestel, geen videocamera...
Zo, dat is het zowat, is er iemand die me raad kan geven?
Zij het over een merk, of over naar welke functies ik het beste uitkijk bij mijn aankoop, welke dingen ik beter niet neem of juist wel...
Ik snuffelde al eens rond en kwam de volgende toestelletjes tegen:
Olympus mu-700
nikon coolpix 5900
nikon coolpix 101
canon powershoot A 540
Sony DCS: P200
Samsung L50 Kit
Is er iemand die weet of er een toestel geschikt zou zijn voor mij?
Of is er ééntje sterk van af te raden?
Of andere suggesties?
Alvast bedankt voor de moeite!
ik had graag wat hulp gehad van mensen die het een en het ander kennen van digitale camera's!
Ik ben 21j en had graag een camera gekocht. Ik heb nog nooit een digitalen gehad, maar ik had er nu graag één gehad omdat ik deze zomer op reis ga naar Mexico en ik graag veel mooie foto's zou kunnen nemen!
Prijsklasse: zowat tussen de 300 en 400 euro
Bedoeling : mooie, kleurrijke foto's kunnen nemen, van goede kwaliteit.
wat ik ook belangrijk vind is dat hij vlug trekt. ( naar welk criteria of functie moet je hiervoor in feite kijken bij je aankoop? Gaat dat om de flitser?)
Ik zou toch ook graag relatief goed bewegende beelden kunnen vatten met mijn camera.
Maar het blijft allemaal natuurlijk voor vrije tijdsgebruik.
Voor de supertechnische kant van de zaak ben ik niet zo goed aangelegd. Ik zal, eens ik er een heb, me er wel in verdiepen wat bv te doen met diafragma en dergelijke. Maar het mag toch niet boven mijn eenvoudig petje gaan...
Verder is een video-opname secundair voor mij. Ik wil een fototoestel, geen videocamera...
Zo, dat is het zowat, is er iemand die me raad kan geven?
Zij het over een merk, of over naar welke functies ik het beste uitkijk bij mijn aankoop, welke dingen ik beter niet neem of juist wel...
Ik snuffelde al eens rond en kwam de volgende toestelletjes tegen:
Olympus mu-700
nikon coolpix 5900
nikon coolpix 101
canon powershoot A 540
Sony DCS: P200
Samsung L50 Kit
Is er iemand die weet of er een toestel geschikt zou zijn voor mij?
Of is er ééntje sterk van af te raden?
Of andere suggesties?
Alvast bedankt voor de moeite!
Comment