Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb het geprobeerd !!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik heb het geprobeerd !!

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
    Langs de zijlijn gaan staan met een vlag waarop staat: "GO MINOLTA"
    Of "Nikon is een hoer" ?

Ja, natuurlijk - wat had ge gedacht ???

Nee, eigenlijk had ik dat niet echt in gedachten. Ik ken er gewoon niet genoeg van om een idee te hebben van wat die test als resultaat zou kunnen geven...
    En Minolta; ja, vind ik natuurlijk prima, anders kocht ik het niet, maar ik ken Nikon/Canon ook niet genoeg om over dit specifieke topic iets zinvols te zeggen. Ik heb Minolta omdat ik, voor wat ikzelf nodig heb, daar het meeste waar voor mijn geld vond/vind.

(Sympatie voor de underdog is er bij mij altijd wel ; of ik het underdog-merk zelf koop of niet doet er zelfs niet toe wat dat betreft.)

Tom/Rudy: misschien toegangsticketjes verkopen ?
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
      Ik vind dat er de laatste tijd erg veel stuurlui aan de wal staan, terwijl er maar magere opkomst was voor het editorial team.
      Wat let je om het team te versterken?

Ik ben er zeker van dat er verschillen zijn tussen de camera's, dus mocht de test doorgaan dan wil ik wel weten waar ik mijn geld kan inzetten.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

pah.. all a waste of time. Everyone 'in-the-know" Knows that the....

*****FUJI S3 IS THE KING OF JPG OUTPUT ! *****

test away guys, will be fun to see how close the incam software will process those .jpg's

Comment

Wat let je om het team te versterken?
          Eh? Ik ben toch lid van het editorial team??

Ik ben er zeker van dat er verschillen zijn tussen de camera's, dus mocht de test doorgaan dan wil ik wel weten waar ik mijn geld kan inzetten.
          Tuurlijk zijn er verschillen tussen de cameras. Waarom anders nog kiezen?
          Het gaat er hier om om via in camera processing de cameras gelijk te schakelen.

Jij maakt met de 7D een foto van dit stilleven, jpeg uit de camera. Dat wordt de referentie (want tenslotte ging het hier initieel om de 7D colors ...) en dan maak jij met de D200 een foto die gelijk is zonder nabewerking. Dus enkel in camera tweaken. Als dat lukt, dan mag je hetzelfde doen met de Canon 1D mkII.
          Zorg dan aub wel dat er handleidingen aanwezig zijn.
          Ik denk dat er op een 1D wel aardig wat in te stellen valt.

Comment

Op de 1D is er inderdaad aardig wat in te stellen (ken ik ongeveer van buiten, de 1D's), maar je krijgt niet dezelfde jpegs met alleen in cam processing.

Met name het rood ga je nimmer hetzelfde krijgen, zeker niet als er op de Minolta Natural+ is ingeschakeld qua kleurprofiel. Ma soite, we wijken af. De handleidingen zullen aanwezig zijn.

Comment

Goed, dus even samenvatten, we gaan proberen een Canon 1DmkII en een D200 dezelfde JPEGs uit de camera te laten produceren als een Minolta 7D.

Daarbij gebruiken we op alle toestellen een 50mm f/1.8 (?) lens die we dichtschroeven tot F8 om de lens als variabele te elimineren?

Wat doen we met het verschil in resolutie (zou de test niet moeten beïnvloeden)? Laten we dat gewoon zijn?

Daarna laten we Rudy blind de verschillende cameras eruit halen.

Nog suggesties?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                Goed, dus even samenvatten, we gaan proberen een Canon 1DmkII en een D200 dezelfde JPEGs uit de camera te laten produceren als een Minolta 7D.

Daarbij gebruiken we op alle toestellen een 50mm f/1.8 (?) lens die we dichtschroeven tot F8 om de lens als variabele te elimineren?

Wat doen we met het verschil in resolutie (zou de test niet moeten beïnvloeden)? Laten we dat gewoon zijn?

Daarna laten we Rudy blind de verschillende cameras eruit halen.

Nog suggesties?
                Fonzie, blind zal moeilijk zijn ;-) Maar ik ben niet alleen als beoordeler, mijn vriend Tom zal me wel helpen, misschien ook nog een neutraal iemand erbij ?
                50mm f8 of zo lijkt me prima. Als we maar zorgen dat de lenzen ongeveer uit dezelfde klasse komen .
                En euh, het moet wel een werkbare situatie zijn hé, je mag custom curves gebruiken, maar we gaan dan wel een paar real life foto's maken hé, zonder voor elke beeldje alle settings te moeten aanpassen.
                Ook vind ik dat we de foto's dan moeten publiceren, zonder vermelding van camera type. Een soort voting , dat kan hier ook geloof ik?

Comment

Klein bedenkinkske mijnentwege. Zal er geen verschil zijn door de crop: 1D is toch 1.3x nietwaar (itt D200 en D7D 1.5x?)
                  http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                    Klein bedenkinkske mijnentwege. Zal er geen verschil zijn door de crop: 1D is toch 1.3x nietwaar (itt D200 en D7D 1.5x?)
                    Juist, de crop, hoe werken we die weg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                      Alles resampelen op 10Mp

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik ben niet zo een resampling fan want eigenlijk moet je de foto's dan opnieuw verscherpen enz maar soms gebeurt dit al door de resampling zelf.
                        En resampelen naar 10MP is hier ook niet nodig he het gaat over kleuren en look en feel van een foto daarvoor is een 900x600 ook al goed.

Ik stel voor uitprinten op A4 via de automatische settings van qimage. Dat doe ik altijd wanneer ik zoiets voor mezelf doe. Maar voor het web is dat dan weer geen oplossing.

Dus gewoon de WP pro action van fred miranda die alle foto's terugbrengt naar 900x600. En dan kunnen de mensen dat hier ook al eens zien. En zelf hun gedacht opmaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                          Je steekt een andere lens of je loopt wat vooruit.

En euh ben ik eventueel een neutraal iemand

Comment

En uiteraard beperken we ons niet tot deze 3 camera's ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                              Ik ben niet zo een resampling fan want eigenlijk moet je de foto's dan opnieuw verscherpen enz maar soms gebeurt dit al door de resampling zelf.
                              En resampelen naar 10MP is hier ook niet nodig he het gaat over kleuren en look en feel van een foto daarvoor is een 900x600 ook al goed.

Ik stel voor uitprinten op A4 via de automatische settings van qimage..
                              Resampling is nochtans wat qimage doet en is juist één van zijn sterke punten. Voordeel is dat het tijdens het printen gebeurd zonder het origineel aan te raken.
                              Ik dacht wel dat er een mogelijkheid is om met qimage terug te resamplen naar een bestand.

Hubert
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Resampling = post processing, wordt dus niet gedaan.
                                Geen enkele bewerking op de computer is toegstaan, dat is de afspraak.

Comment

Working...
                                X