Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dynax 5D of Digimax GX-1L?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dynax 5D of Digimax GX-1L?

Ik ben van plan een reflex camera te kopen (mijn eerste dan ook). Na een beetje rond te kijken ben ik uitgekomen de Konica Minolta 5D en de Samsung GX-1L.

Ik zit hier dus met een beetje een dillema (niet echt, ma kom)
    De Dynax 5D heeft een 18-70 lens een anti-shake, maar Konica is gestopt met productie, als ik het bij het rechte eind heb, mss toch een minpunt? Ik weet deze nu wel nog te vinden voor de prijs van 850 euro.
    Deze heb ik al in het echt gezien en oogt toch heel mooi, vind ik.

De Digimax GX-1L is een beetje kleiner, heeft maar een 18-55mm lens en geen anti-shake, maar deze zou moeten te vinden zijn voor 650 euro! (toch 200 euro verschil, daar kan je al het een en ander voor de camera bijkopen!) Ik zeg "zou moeten te vinden zijn" omdat ik deze nog niet in het echt gezien heb, maar ik heb er dan ook nog niet naar gezocht.

Zijn er soms mensen hier die ervaring hebben met 1 van deze toestellen en positieve/negatieve ervaringen hier willen delen, of gewoon mensen die hier een mening over hebben over welke te pakken?

Mijn budget is trouwens rond de 900 euro, als je nog een ander voorstel hebt, zeg maar .

Alsinds, zeer vriendelijk bedankt.
    http://zwartdopzwaanorigami.t35.com/

Re: Dynax 5D of Digimax GX-1L?

Canon 350D, Nikon D50, Olympus E330, KM Dynax 5D (binnenkort zou Sony met de opvolger komen), Pentax *ist DL/DS/Samsung

Pakt ze allemaal eens vast, die waar je verliefd op wordt koop je maar.
    1 ding waarin ze verschillen: je vindt niet voor elk merk evenveel lenzen, daarom ben je beter af met Canon of Nikon.

Ik zelf ben verliefd geworden op de Dynax 5D, niet op de D50 of 350D of iets anders. Waarom? Geen idee
    flickr

Comment

Persoonlijk, vind ik dat de D50 een iets te lompe body heeft, en de 350D is iets te duur, maar dat is maar mijn mening he.

Comment

1. De Dynax 5D is inclusief lens te koop voor 628,- bij www.digitalstreet.nl, dus hij is zelf nog goedkoper dan de Digimax.

2. Houdt alle modellen maar eens vast en ik weet voor bijna 100% zeker dat je de 5D het fijnst vast vindt houden, wat een fijn apparaat. De D50 is iets te groot en lang, de 350D is waardeloos om vast te houden wegens de veel te dunne rechterkant (waarmee je hem dus werkelijk vast houdt).

3. Anti-Shake werkt goed en is toch echt een voordeel wanneer je bijvoorbeeld meer dan 200mm aan glas hebt.

4. Wat de productiestop betreft; geen nood. Sony neemt zoals bekend de Minolta-mount over en gaat eigen lenzen/modellen produceren die hierop voortborduren. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog Sigma / Tamron die erg degelijke lenzen produceren voor de Dynax-lijn.

5. Al met al zou ik zeker voor de Dynax 5D kiezen want het is echt een fijn ding (al ben ik natuurlijk niet helemaal onbevooroordeeld )

Succes met het maken van een keuze (ik wist wel welke..... )
        Last edited by Boxum56; 22 mei 2006, 08:44.
        KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

Comment

héhé, onbevooroordeeld ben je zeker niet . Ik had ook wel graag eens iets gehoord van een digimax gebruiker? Maar persoonlijk...heb ik iets tegen online kopen, zeker als het op fototoestellen aankomt. Dan heb ik toch liever dat ik persoonlijk met iemand kan praten dat mij kan helpen als er iets mis is met mijn fototoestel.

Comment

Oke, Kral - Foto in Sneek heeft hem staan voor 650,- kun je gewoon in de winkel kopen en ook weer terug komen als er iets mis is. Er zijn ook genoeg Duitse aanbieders maar dat is natuurlijk wel wat riskanter.
            KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

Comment

En God mag weten wat een Kral is...:s

Comment

Ik weet één ding ... ik kan niet meer zonder de anti-shake van mijn 5D.
                Ben net terug van een tripje Normandië en heb er veel kerken bezocht.
                Om maar een voorbeeld te geven ... bijna iedereen was daar bezig met een statief, terwijl de KM-mannen (en -vrouwen) uit losse hand bezig waren.
                Ik heb uit losse hand onbewogen foto's gemaakt tot op 1/5 sec.
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg
                  Ik weet één ding ... ik kan niet meer zonder de anti-shake van mijn 5D.
                  Dat is voor mij persoonlijk in elk geval ook het grote voordeel van Minolta. Om het even welke lens je er op schroeft, ze hebben allemaal AS. Je hoeft je niet blauw te betalen aan specifieke IS/VR-lenzen.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Maar wat je vraag betreft: het Digimax toestel ken ik helemaal niet, dus voor een vergelijking daarmee zal je bij iemand anders terecht moeten...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Heel tevreden over mijn minolta dynax 5D,maar ik kan niet vergelijken met andere merken daar ik alleen maar mijn minolta in de hand heb,ik ben dan ook héél benieuwd wat Sony op de markt gaat brengen .Wat ze hier zeggen over de voordelen van de AS,dat kan ik alleen maar bevestigen.Als je natuurlijk veel keuze wil aan tweede hands lenzen,ben je beter bij Nikon en Canon,voor minolta vind je niet veel .
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bartfliet
                        En God mag weten wat een Kral is...:s
                        Dat is een fotozaak o.a. in Sneek - Friesland.
                        Last edited by Boxum56; 22 mei 2006, 12:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boxum56
                          Dat is een fotozaak o.a. in Sneek - Friesland.

Aah, maar in Friesland, dat is maar 600km ofzo van bij mijn thuis , zal ik nu rap ff in de auto springen of nog ff wachten?

Comment

Zie http://www.kral.nl/contact.aspx voor alle filialen. Zitten er zelfs één of meerdere dicht bij de grens.

Maar over je vraag: Samsung is van oorsprong natuurlijk geen echte "foto-fabrikant" en Minolta wel. Je kunt dan ook nog wel zeggen dat Minolta nog veel meer maakt dan alleen fototoestellen, maar ze hebben wel een zeer goede reputatie opgebouwd. Daarnaast logisch nagedacht; Hoeveel mensen hebben nu een Samsung? Niet veel. Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het apparaat maar ik heb liever een fabrikant die zich er echt in verdiept heeft en niet een die het erbij doet, net als zijn televisies, home cinema sets, telefoons etc. etc.

Groeten, Boxum56

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boxum56
                              Zie http://www.kral.nl/contact.aspx voor alle filialen. Zitten er zelfs één of meerdere dicht bij de grens.

Maar over je vraag: Samsung is van oorsprong natuurlijk geen echte "foto-fabrikant" en Minolta wel. Je kunt dan ook nog wel zeggen dat Minolta nog veel meer maakt dan alleen fototoestellen, maar ze hebben wel een zeer goede reputatie opgebouwd. Daarnaast logisch nagedacht; Hoeveel mensen hebben nu een Samsung? Niet veel. Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het apparaat maar ik heb liever een fabrikant die zich er echt in verdiept heeft en niet een die het erbij doet, net als zijn televisies, home cinema sets, telefoons etc. etc.

Groeten, Boxum56
                              De Samsung is geen Samsung, maar een Pentax... Is gewoon rebadged naar Samsung.
                              Daar gaat uw "echt cameramerk" theorietje
                              flickr

Comment

Working...
                              X