Re: Ik heb het geprobeerd !!
Ja ja Tom, ik heb al die cameras en ik ga dat testen. Als je een onmogelijke test voorstelt is het makkelijke om je eigen gelijk te halen he.
Dat is precies hetzelfde als zeggen "bewijs dat elfjes niet bestaan".
En dat is nu precies wat ik bedoel. Jij VINDT dat de kleuren er beter uitzien, terwijl misschien op een gecalibreerde monitor blijkt (want dat blijft hoe dan ook essentieel, wat jij hier ook allemaal komt beweren) dat er compleet naast zitten. Als je de cameras gaat vergelijken op basis van het LCD scherm op de achterkant...tja
Mag ik je er ook aan herinneren dat je hier even terug zelf kwam aanzetten met het argument dat pros in JPEG schieten voor sport? Als de JPEGs uit de camera van verschillende merken zo verschillend zijn, hoe komt dan dat we het verschil niet zien in de boekskes/krant?
Dan is de hele test nutteloos. Als je naar de test van de D200 gaat kijken zul je zien dat de vergelijking met de 5D en 30D vrijwel identieke beelden oplevert qua kleur en scherpte nadat de instellingen getweaked zijn. Ik wed dat je ze blind niet uit elkaar kunt halen. Als je dat resultaat weigert te accepteren, is elke test nutteloos.
Afgezien van het feit dat je dit al drie keer hebt gezegd, dat het pure speculatie van jouw kant is, zou ik ook de redenering kunnen omdraaien en jouw tactiek gebruiken en je uit te dagen het omgekeerde te bewijzen...
Maar ik kan je nu al op een briefje geven dat dat niet zal gebeuren...
/sarcasme
Ja ja Tom, ik heb al die cameras en ik ga dat testen. Als je een onmogelijke test voorstelt is het makkelijke om je eigen gelijk te halen he.
Dat is precies hetzelfde als zeggen "bewijs dat elfjes niet bestaan".

Het gaat niet over al dan niet natuurgetrouw weergeven ....dat zeg ik toch ook niet ?
Mag ik je er ook aan herinneren dat je hier even terug zelf kwam aanzetten met het argument dat pros in JPEG schieten voor sport? Als de JPEGs uit de camera van verschillende merken zo verschillend zijn, hoe komt dan dat we het verschil niet zien in de boekskes/krant?
Ik hoef geen verwijzingen naar DPreview of andere, ik wil die dingen ZELF ondervinden
Ik kan je op een briefje geven op voorhand dat het niet lukt.
Maar ik kan je nu al op een briefje geven dat dat niet zal gebeuren...

/sarcasme
Comment