Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb het geprobeerd !!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik heb het geprobeerd !!

Hallo de mannen,

ik lees al een hele tijd mee,
    nu we iets concreter gaan lijkt me de verwerking en beoordeling
    van alle beelden op één computer en één scherm een noodzaak.
    Daaruit vertrekkende één afdruk op dezelfde printer gestuurd door dezelfde computer, zelfde programma zelfde papier enz ...

Om eerlijke resultaten te bekomen proberen zoveel mogelijk de verschillen uit te sluiten,en wat doe je met de 'in camera settings" is men daar vrij in ? Of moet alles op 0 gebeuren, waar je je dan op de camera setting 0 gaat vertrouwen, die waarschijnlijk ook voor elke camera gaat verschillen.
    En worden de settings op iedere camera voor de opname gecontroleerd door iemand die de camera kent ? Want dat is toch vrij eveident, ik werk van het jaar 2000 met DSLR toestellen van Canon, da ken ik, maar settings van Nikon of Minolta ken ik niet, wegens geen ervaring met die toestellen .

Even een overpeinzing !

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

als ik kan komen, neem ik mijn nikon-canon adapter mee, kan een nikon lens op een canon gebruikt worden, zodat kleurverschil door lenzen alvast geschrapt kan worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Hallo de mannen,

Daaruit vertrekkende één afdruk op dezelfde printer gestuurd door dezelfde computer, zelfde programma zelfde papier enz ...

Om eerlijke resultaten te bekomen proberen zoveel mogelijk de verschillen uit te sluiten,en wat doe je met de 'in camera settings" is men daar vrij in ? Of moet alles op 0 gebeuren, waar je je dan op de camera setting 0 gaat vertrouwen, die waarschijnlijk ook voor elke camera gaat verschillen.
        En worden de settings op iedere camera voor de opname gecontroleerd door iemand die de camera kent ? Want dat is toch vrij eveident, ik werk van het jaar 2000 met DSLR toestellen van Canon, da ken ik, maar settings van Nikon of Minolta ken ik niet, wegens geen ervaring met die toestellen .

Even een overpeinzing !

MVG, Jeff
        Jeff, de stelling is, dat je dezelfde jpg's krijgt met alle camera's, zoals uit de minolta 7d.
        Dus, je hebt gelijk over printer, computer, programma, papaier, inkt, whatever.
        Maar, de camera-settings mogen aangepast worden.
        Ik zet bijvoorbeeld de minolta op sharpening, en een van de twee kleursettings. Naargelang mijn "goesting"
        Dan zal er getracht worden dezelfde beelden uit een andere camera te krijgen, ook door de settings van die camera te tweaken.
        Als dit zou lukken, betekent dit dat er geen verschil meer is kwa beelden tussen de verschillende camera's. En hoef ik absoluut geen nieuwe Sony meer te kopen, maar kan ik terug de Nikon aanschaffen Veel goedkoper op termijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Hallo de mannen,

Even een overpeinzing !

MVG, Jeff
          Jeff,

De bedoeling is dat Fonzie de camera's zo instelt dat een jpeg beeld uit een camera identiek is als het initieel referentiebeeld. Dit voor zowel de kleuren, contrasten als de scherpte. Dit dient te gebeuren ZONDER postprocessing, maar de in camera instellingen mogen gewijzeigd worden.

Het beeld dat door de camera afgeleverd wordt (ongeacht de resolutie) mag niet te onderscheiden zijn van het referentiebeeld. Daar ging de discussie initieel over). Daarom zullen de pics wss niet op 100% getoond worden, maar aangepaast aan het beeld (dus 1280 * 1024 oid -> setting fit to screen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
            Jeff,

De bedoeling is dat Fonzie de camera's zo instelt dat een jpeg beeld uit een camera identiek is als het initieel referentiebeeld. Dit voor zowel de kleuren, contrasten als de scherpte. Dit dient te gebeuren ZONDER postprocessing, maar de in camera instellingen mogen gewijzeigd worden.

Het beeld dat door de camera afgeleverd wordt (ongeacht de resolutie) mag niet te onderscheiden zijn van het referentiebeeld. Daar ging de discussie initieel over). Daarom zullen de pics wss niet op 100% getoond worden, maar aangepaast aan het beeld (dus 1280 * 1024 oid -> setting fit to screen).
            Tom, op 1280*1024 zal je de scherpte niet meer kunnen evalueren. Resampelen is altijd een beinvloeding van de scherpte.

Comment

Geen probleem, op 100% dan hee, maakt mij nie uit. Alleen al op de kleuren gaan de cams flessen dus .....

Comment

zonder voor elke beeldje alle settings te moeten aanpassen.
                Rudy, nu ben ik je toch kwijt..de bedoeling is toch om via in camera settings de boel aan te passen?

Printen etc lijkt me geen goed idee, kost een hoop extra tijd, levert niks op en introduceert nog meer variabelen.

Ik denk niet dat we veel zinnigs gaan kunnen zeggen over de scherpte, die gaat bij een fit to screen van elke camera vrijwel gelijk liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                  Rudy, nu ben ik je toch kwijt..de bedoeling is toch om via in camera settings de boel aan te passen?.
                  Ik bedoel niet per foto een hoop settings moeten doen, maar je bent vrij om de basisinstellingen aan te passen, het is gewoon de bedoeling een werkbaar instrument te houden.
                  [/QUOTE]
                  Printen etc lijkt me geen goed idee, kost een hoop extra tijd, levert niks op en introduceert nog meer variabelen.
                  .[/QUOTE]
                  Tja, of net niet...
                  .[/QUOTE]
                  Ik denk niet dat we veel zinnigs gaan kunnen zeggen over de scherpte, die gaat bij een fit to screen van elke camera vrijwel gelijk liggen.[/QUOTE]
                  .[/QUOTE]
                  Daar ga je weer, geloof me, zelfs het verschil in scherpte zal op het scherm overduidelijk zijn!!! dat zie ik hier nu al. op een niet-gecalibreerd schermpje, als ik bijvoorbeeld de beelden met irfanview bekijk.

Comment

@ Rudy welke basisinstellingen ga je dan zoal veranderen? Standaard staat hier alles op 0, maar ik wil het ook eens met jouw instellingen proberen. Heb namelijk ook een Minolta 7D
                    Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hyperlite
                      @ Rudy welke basisinstellingen ga je dan zoal veranderen? Standaard staat hier alles op 0, maar ik wil het ook eens met jouw instellingen proberen. Heb namelijk ook een Minolta 7D
                      Scherpte op +1 of zelfs +2, naargelang de kwaliteit van de lens ;-), voor de rest kies ik tussen natural of natural +
                      Meer niet.
                      Auto witbalans, auto van alles en nog wat.

Comment

Oké als het dat "maar" is Bedankt voor de snelle respons.
                        Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

Comment

Rudy, je wil het toch uit de camera goed hebben? Dan zie ik niet in wat een printer hierbij komt doen. Tussen overzetten naar PC en printen gebeuren altijd wat omzettingen en een printer zo te laten printen dat je hetzelfde als uit je camera krijgt is erg lastig.

Comment

Rudy, je wil het toch uit de camera goed hebben? Dan zie ik niet in wat een printer hierbij komt doen. Tussen overzetten naar PC en printen gebeuren altijd wat omzettingen en een printer zo te laten printen dat je hetzelfde als uit je camera krijgt is erg lastig.
                            Maar jullie printen toch allemaal op hetzelfde papier veronderstel ik met hetzelfde profiel en jullie camera's staan ook op hetzelde profiel? Dan ist voor iedereen gelijk, dus gaat de print ook voor iedereen hetzelfde zijn, geeft de printer de een lichtere tint, gaat hij iedereen een lichtere tint geven hé. Nu een print maken vind ik een goed idee, zeker voor scherpte te beoordelen. Als je toch met de test bezig bent kan je even goed op het scherm een vergelijking maken en op print. Want als er gewisselt gaat worden van profielen zullen er toch kleurverschillen optreden.

Comment

De bedoeling is om afrdukken te maken, die we aan meerdere mensen kunnen laten zien hé. 1 printer, 1 papier, 1 profiel, dat is toch objectief?

Comment

Ok mij goed, je mag het van mij best beoordelen op basis van afdrukken. Maar volgens mij ga je de verschillen dan minder duidelijk zien, maar als je daarmee akkoord gaat, mij goed.

Comment

Working...
                                X