Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omgevingstemperatuur

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Bedankt Tony en Dirtyharry71 voor het "experimenteren" en het posten van de pictures ! Speciale kleureffecten daar op die ijssculpturen in Brugge. Het lijken mij geen gemakkelijke omstandigheden om te fotograferen.
    originally posted by Dirtyharry71
    ongeveer 60 foto's genomen en batterij was nog niet leeg
    dus no problem
    de vingers daarentegen zien meer af
    Naast bevroren vingers is het waarschijnlijk ook niet evident zijn om al klappertandend stil te blijven staan
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Een camera zal binnen de aangegeven temperatuur-range functioneren volgens de specificatie. Er boven of er onder zal de camera niet meer functioneren 'as advertised' en zelfs mankementen gaan vertonen die hier boven opgenoemd staan. In dien de camera beschikt over bewegende delen, en welke zal dat niet hebben, zullen die last krijgen van verstijfde smeermiddelen. Dat kan zoom en of focus-motortjes doen verbranden.

Hou bij extreme kou je camera in je zak of onder je jas en niet in de tas, dat scheelt heel veel in temperatuur.

Groetjes,
      Willem
      Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Om hier even op in te haken. Als je met de huidige temperaturen naar buiten gaat en je camera warm in z'n tasje doet als hij niet gebruikt wordt gaat alles nog ok, toch? Maar als je dan binnen komt is de kans naar mijn idee groot dat de boel gaat beslaan. Hoe moet je dat voorkomen (is volgens mij een probleem als dat gebeurt), door hem in z'n tas te laten en niet meteen in de warmste omgeving die je kan vinden te leggen maar op een iets koelere plek of is er een andere methode?

Groeten,
        Jan-Willem.
        Coolpix 995

Comment

Van binnen naar buiten geeft in ons klimaat zelden een probleem. Buiten is de camera warmer dan de buitenlucht waarddor je condensatie niet hoeft te vrezen. Maar met een koude camera naar binnen gaan is condensatie zoeken. Hoe kleiner het temperatuursverschil tussen je camera en de omgevingstemperatuur van je woning, des te beter voorkom je condensatie. Dus ook hier weer hou die camera steeds zo dicht mogelijk bij je lichaam. En inderdaad, als de camera toch echt koud is geworden, warm hem dan langzaam op. Hou 'm dus dan vooral in je tas en laat 'm rustig 'bijkomen'.

Groetjes,
          Willem
          Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
          http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Wat de lcd schermpjes betreft, deze kunnen bevriezen bij vriestemperaturen. Als men ze aanschakelt wanneer deze bevroren is, kan het schermpje barsten. Je moet hem dan eerst laten ontdooien voor je hem aanschakelt.
            Dit hadden ze me vertelt bij de laptop service van toshiba. Yeah right, alsof ik mijn laptop in de kou laat staan
            Canon S40
            ----------
            Fotograferen is een soort overdrijving, een heroïsche paring met de wereld van het stoffelijke.

Comment

Working...
            X