Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zielige zoeker Nikon....?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zielige zoeker Nikon....?

    Beste lezer(es),

    Na een paar honderd reviews te hebben gelezen over verschillende 'instap'-DSLR's, ben ik gisteren langs geweest bij een fotowinkel in mijn buurt om eens 'lijfelijk' kennis te maken met de modelletjes (het moet tenslotte 'klikken' met zo'n toestel he).

    De prijs is voor mij niet onbelangrijk en daar ik al SD-kaartjes heb vond ik de Nikon D50 wel interessant.

    Maar nu... als ik even door de zoeker van deze D50 kijk dan is het wel even anders t.o.v. de Canon of Olympus... ttz: er viel bijna niks door te zien !
    En nu een stomme vraag: kan het zijn omdat er geen batterijen in de D50 zaten ? In de Oly en Canon zaten echter ook geen maar die zoekers zagen er toch stukken beter uit ! Het vervelende is dat die verkoper zelf amper wist waarvoor hij het had, dus daar had ik niet veel aan ...

    Please help ...

    Thx.

  • #2
    Re: Zielige zoeker Nikon....?

    waarom weet ik niet heb zelf een Canon, wat ik wel weet, is zeker een andere fotozaak op zoeken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zielige zoeker Nikon....?

      Enkel als het toestel "aan" staat kan je door de "heldere" zoeker kijken.
      En den d50 is een goed toestel,...
      Maar ga toch maar eens langs bij een andere winkel.
      Maar bekijk vooral wat je er mee doen wil.
      Welke lenzen,
      filters,
      flits,
      en daarna zal je zien dat een kaart van 2 mb en ev na een tijdje een oplagmedium(die nu ook al zeer betaalbaar zijn) eigenlijk een kleine kost is.
      Persoonlijk gebruik ik een d70.
      Voorlopig toch nog daar ik naar een toestel met een 1.1 factor (canon?) op zoek ben.
      Toch blijf ik nikon een waanzinnig goed merk vinden!
      torr
      kurt
      Je naam,...
      Nog ergens tegen gekomen?
      Zou da kunnen ;-)
      Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Zielige zoeker Nikon....?

        Oorspronkelijk geplaatst door torr
        en daarna zal je zien dat een kaart van 2 mb en ev na een tijdje een oplagmedium(die nu ook al zeer betaalbaar zijn) eigenlijk een kleine kost is.
        ;-)
        2 GB waarschijnlijk


        Ga geen zinloze Nikonian-Canonius discussie voeren. Enige wat bij mij telde is het feit dat de oudste lens van Nikon op het nieuwste toestel past. Of anders gezegd, tik je op een beurs bv een oud macro-obj voor een zacht prijsje op de kop, dan kan ie op je D50, en bij Canon is dat niet altijd het geval...

        Comment


        • #5
          Re: Zielige zoeker Nikon....?

          Ooops,...
          En gisteren dan nog niet gezopen!
          dus ja GB dus

          Sorry
          Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: Zielige zoeker Nikon....?

            Oorspronkelijk geplaatst door Marleentje
            Beste lezer(es),
            Maar nu... als ik even door de zoeker van deze D50 kijk dan is het wel even anders t.o.v. de Canon of Olympus... ttz: er viel bijna niks door te zien !
            En nu een stomme vraag: kan het zijn omdat er geen batterijen in de D50 zaten ?
            Thx.
            De zoeker van Nikon DSLR's D50, 70 en 200, andere ken ik niet, zijn zeer donker en onscherp als er geen batterij in de camera zit.

            Gisteren zag ik er één staan bij de MediaMarkt en mensen keken er in en liepen door. Het is natuurlijk behoorlijk stom om een camera zo neer te zetten, maar waarschijnlijk moeten ze wel omdat anders de accu's niet zijn aan te slepen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Zielige zoeker Nikon....?

              Een toestel zonder batterijen erin zou een donkerder zoekerbeeld geven ????
              Dat is nu ook de eerste keer dat ik daar iets van hoor !
              Ik heb een Minolta 7D en deze heeft een zéér helder en groot zoekerbeeld ( groter dan de meesten van Nikon en Canon) zowel met als zonder batterijen !
              De helderheid van een zoker heeft toch niets te maken met batterijen erin of niet !?
              Heeft enkel te maken met de kwaliteit van het matglas !
              Minolta maakt(e) niet voor niks de matglazen voor Hasselblad hé !

              Comment


              • #8
                Re: Zielige zoeker Nikon....?

                't beeld van die d50 is inderdaad donkerder zonder accu. 'k zou de camera ergens gaan bekijken waar er wél batterijen inzitten, en je eens een fototje kan/mag maken.

                Comment


                • #9
                  Re: Zielige zoeker Nikon....?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mavan
                  De helderheid van een zoker heeft toch niets te maken met batterijen erin of niet !?
                  Het klopt nochtans hoor: van zodra ik de accu uitneem, wordt de zoeker veel donkerder. Ongeacht m'n toestel aan of uitstaat. Het is trouwens maar een deel van de zoeker die donkerder wordt dan (alleen het middelste gedeelte).

                  Benieuwd of iemand hiervoor eens de juiste oorzaak/reden kan zeggen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zielige zoeker Nikon....?

                    Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                    2 GB waarschijnlijk


                    Ga geen zinloze Nikonian-Canonius discussie voeren. Enige wat bij mij telde is het feit dat de oudste lens van Nikon op het nieuwste toestel past. Of anders gezegd, tik je op een beurs bv een oud macro-obj voor een zacht prijsje op de kop, dan kan ie op je D50, en bij Canon is dat niet altijd het geval...
                    Ik ga hier nog maar eens tegen in... Bij Canon kan het ook perfect, je hebt alleen een adapter nodig... En met die adapter krijg je zelfs met Nikon lenzen op een Canon dezelfde functionaliteit als diezelfde lenzen op Nikon (zijnde grotendeels manueel)... Dit is dus zo'n pluspunt dat er helemaal geen is...

                    Canon werkt ondertussen een 20 jaar met de EF-vatting, en dat is wat mij betreft ook al lang genoeg...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zielige zoeker Nikon....?

                      Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                      Ik ga hier nog maar eens tegen in... Bij Canon kan het ook perfect, je hebt alleen een adapter nodig... En met die adapter krijg je zelfs met Nikon lenzen op een Canon dezelfde functionaliteit als diezelfde lenzen op Nikon (zijnde grotendeels manueel)... Dit is dus zo'n pluspunt dat er helemaal geen is...

                      Canon werkt ondertussen een 20 jaar met de EF-vatting, en dat is wat mij betreft ook al lang genoeg...
                      Het was maar voor het geval hij een lens van 30 jaar oud zou kopen en geen adapter zou vinden
                      En wie maakt er nu witte lenzen op een zwart toestel, eikes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zielige zoeker Nikon....?

                        De D50 en ook andere DSLR moeten toch niet aan staan om door de zoeker te kijken ?
                        Een DSLR heeft een optische zoeker niet elektronisch bij mijn weten.
                        Ofwel stond de spiegel in lock.

                        Lensdopje niet vergeten soms ?

                        Groeten
                        Spogy
                        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zielige zoeker Nikon....?

                          Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                          En wie maakt er nu witte lenzen op een zwart toestel, eikes
                          Klik maar eens op de bom

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zielige zoeker Nikon....?

                            Net even de test gedaan met mijn D70.

                            Toestel met batterijen erin in- of uitgeschakeld geeft weinig verschil. Geen verschil in helderheid althans. Enkel kan die indruk wel lichtjes ontstaan doordat er eventueel niet scherpgesteld is.

                            Toestel zonder batterij: een heel stuk donkerder. Dat moet te maken hebben met het al dan niet onder spanning staan van het gedeeltje waarop onder andere het raster en de scherpstelpunten geprojecteerd worden. Dat blijft onder spanning, ook al is het toestel uitgeschakeld. Zonder batterij valt de spanning uiteraard weg en dan geeft dat een donker, "gespikkeld" beeld.

                            Conclusie: toestel testen mét batterij!


                            seppuku.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zielige zoeker Nikon....?

                              De zoekers van goedkopere(>1500€) toestellen zijn inderdaad érg magertjes...

                              Als je een goeie analoge body gewoon bent, en je maakt de overstap dan is het een ongeloofelijke shok.

                              Alleen al daarom neem ik mijn oud werkpaard mee. Die zoekers zijn gewoon geweldig groot en helder.

                              Comment

                              Working...
                              X