Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zielige zoeker Nikon....?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zielige zoeker Nikon....?

    Oorspronkelijk geplaatst door Chip
    Inderdaad Petertje, wij en Pentax weten wel beter - zij gebruiken een hoogwaardig pentaprisma in de DS, en een kwaliteits-matglas. Maar op dit forum worden de underdogs doodgezwegen.
    Spreek dan

    Comment


    • #32
      Re: Zielige zoeker Nikon....?

      Oorspronkelijk geplaatst door Chip
      Inderdaad Petertje, wij en Pentax weten wel beter - zij gebruiken een hoogwaardig pentaprisma in de DS, en een kwaliteits-matglas. Maar op dit forum worden de underdogs doodgezwegen.
      Ik steun deze motie uit volle borst....
      Zelfs de oudere modellen van Pentax.

      En zelfs de oudere analoge van bijv. Nikon deden het iets
      beter in dat gebied. Ik heb nog eentje en ik kan vergelijken.

      Maar ja, een digicam met alles "drop en draan" voor "slechts 999 euro"
      kan niet alles hebben
      En toch is dit véél geld!

      't Is wel zo dat er tegenwoordig veel kritischer naar een camera wordt
      gekeken dan dit vroeger het geval was.
      Plus nu word je overspoelt door aantallen > kwantiteiten...
      die ook nog een korte ontwikkelings- en productietijd hebben.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Zielige zoeker Nikon....?

        Tja, toen ik mijn digitale reflex kocht heb ik wat rond gekeken, maar de enige merken die ik veel vond in de winkels waren nikon/canon, minolta en olympus. In die volgorde. Op die moment was ik eigenlijk nog een leek. Dus kijk je al niet naar alle details van een camera. Plus volg je ook automatisch de goede (?) raad van de grote hoop. Bij mij kwam dat er eigenlijk op neer met een keuze tussen canon en nikon. Nochtans was toen de minolta 7d toen nog niet zo lang uit en deze had men voorkeur, juist vanwege de grote zoeker. Maar die speelde toen ook nog in een andere prijsklasse.
        Heb toen voor de 350d gekozen omwille van de betere ruiswaarden op hoge iso's (volgens de meeste reviews) en ook omwille van de 8 mp (zeg het nog eens, was toen een leek).
        Niet dat ik spijt heb van mijn keuze toen (dit is een goed toestel) maar ik denk dat als ik deze keuze nu moest over doen ik misschien toch een andere keuze gemaakt zou hebben. En zeker de andere medespelers (en dus ook pentax) meer kans gegeven had.

        Want ik blijf erbij, de zoeker van de meeste (instap)dslr's zijn echt te klein. En ik hoop dat tegen mijn toestel aan vervanging toe is, ook canon dit ingezien heeft (aangezien ik nu al enkele lenzen heb en daardoor minder geneigd ben over te stappen, hoewel ik het zeker zal overwegen).
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #34
          Re: Zielige zoeker Nikon....?

          Marleen, je hebt al SD kaartjes en je zoekt een brede heldere zoeker..........dan is echt Pentax jou camera. Prijs en performence in een klap. Als ik mijn D's vergelijkt met mijn broer's D70 zie ik een wereld van verschil zeker qua zoeker en handling.

          leo
          Pentax K10D

          Comment

          Working...
          X