Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FZ30 ou/of D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FZ30 ou/of D50

Je ne sais pas j'hésite!

J'aimerai changer d'appareil photo numérique, je suis tjrs avec mon canon g1.

Ma principale activité est le portrait en studio (éclairage incandescent) et la photo familiale.

Ce que nous recherchons c'est un appareil milieu de gamme avec une mise au point manuelle facile et un zoom réglable manuellement.

J'hésite entre un reflex (le Nikon d50), mais ce que j'ai peur c'est que, une fois l'objectif enlevé, le capteur n'est pas protégé.
    Puis, bien qu'avant mon canon g1, j'avais tjrs des réflex, je me suis habitué à viser avec mon écran ACL.

J'aime assez le Panasonic FZ30, bien que l'on en a dit beaucoup de mal à propos du bruit. Moi je pense que l'on le comparait avec d'autre appareil photo qui n'était pas de sa catégorie.

Ce qui me plait dans cet appareil, c'est l'objectif : Grande amplitude, plus lumineux que ce que l'on "donne" avec un boitier réflex, mise au point manuel, zoom manuel...

Quelqu'un pourrait-il me dire si par rapport à mon vieux Canon G1, le Panasonic FZ30 à plus de bruit ou non?

Arnaud

ps: j'hésite aussi avec l'Olympus e-500 ou le canon 350d.

Ik weet niet ik aarzel!

Ik zal van numeriek fotoapparaat graag willen veranderen, ik ben nog met mijn kanon g1.

Mijn voornaamste activiteit is het portret in studio (gloeiende verlichting) en de familiefoto.

Watnaar wij zoeken is het een apparaat midden van reeks met gemakkelijke een handontwikkeling en een réglable zoom manueel.

Ik aarzel tussen reflex (Nikon d50), maar wat ik angst het ben heb dat, eens het weggenomen doel, de receptor niet wordt beschermd.
    Vervolgens hoewel voor mijn kanon g1, ik tjrs een réflex had, heb ik me gewend om met mijn scherm ACL te beogen.

Ik houd van Panasonic genoeg FZ30, hoewel men veel kwade ervan met betrekking tot de geluidshinder heeft gezegd. Ik geloof ik dat men het met een ander fotoapparaat vergeleek dat niet van zijn categorie was.

Dat wat me plait in dit apparaat, het het doel is: Grote wijdte, lichtgevender dan wat men met een doos réflex "geeft", ontwikkeld hand, handzoom...

Iemand zou hij me als ten opzichte van mijn oude Canon G1, Panasonic
    FZ30 aan meer geluidshinder of niet kunnen zeggen?

Arnaud

PS: ik aarzel eveneens met Olympus e-500 of het 350d canon.

(Vertaald per yahoo.)
    Canon G1 - www.photo4u.jepose.com

Re: FZ30 ou/of D50

Je ne sais pas j'hésite!
    Ik twijfel momenteel

Ik zou graag een nieuwe digicam kopen, momenteel gebruik ik een Canon G1

Ma principale activité est le portrait en studio (éclairage incandescent) et la photo familiale.
    Ik fotografeer hoofdzakelijk portretten (in studio) en familietaferelen

Ce que nous recherchons c'est un appareil milieu de gamme avec une mise au point manuelle facile et un zoom réglable manuellement.
    Wij zoeken een "middenklasse apparaat" met mogelijkheid tot manuele focus én zoom mogelijkheid

J'hésite entre un reflex (le Nikon d50), mais ce que j'ai peur c'est que, une fois l'objectif enlevé, le capteur n'est pas protégé.
    Puis, bien qu'avant mon canon g1, j'avais tjrs des réflex, je me suis habitué à viser avec mon écran ACL.
    Ik twijfel tss. een Dslr (Nikon D50 ) maar heb angst om bij ev. lens wissels de CCD te beschadigen (stof)
    Voor mijn G1 had ik reeds een analoge SLR, ik ben dus gewoon om via de zoeker mijn komposities te maken (cadreren)

J'aime assez le Panasonic FZ30, bien que l'on en a dit beaucoup de mal à propos du bruit. Moi je pense que l'on le comparait avec d'autre appareil photo qui n'était pas de sa catégorie.
    Ik ben ondanks de negatieve geruchten omtrent ruis eveneens geinteresseerd in de Panasonic FZ30, ik meen echter dat dit toestel vergeleken wordt met apparaten van een hogere categorie en deze vergelijking niet opgaat

Ce qui me plait dans cet appareil, c'est l'objectif : Grande amplitude, plus lumineux que ce que l'on "donne" avec un boitier réflex, mise au point manuel, zoom manuel...
    Het is vooral de lens dewelke mijn interesse heeft (Pana FZ30) ; lichtgevoeliger dan de standaard meegeleverde kitlensjes op een DLSR

Quelqu'un pourrait-il me dire si par rapport à mon vieux Canon G1, le Panasonic FZ30 à plus de bruit ou non?
    Kan iemand me zeggen of de Pana FZ30 méér ruisgevoelig is dan mijn oude Canon G1 ?

Arnaud
    Arnold

Vertaling : vertaalbureau Shark8
    Zo nu heb ik mijn goede daad van de dag ook al weer gedaan
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Re: FZ30 ou/of D50

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
      Je ne sais pas j'hésite!
      Ik twijfel momenteel

Ik zou graag een nieuwe digicam kopen, momenteel gebruik ik een Canon G1

Ik fotografeer hoofdzakelijk portretten (in studio) en familietaferelen

Wij zoeken een "middenklasse apparaat" met mogelijkheid tot manuele focus én zoom mogelijkheid

Ik twijfel tss. een Dslr (Nikon D50 ) maar heb angst om bij ev. lens wissels de CCD te beschadigen (stof)
      Voor mijn G1 had ik reeds een analoge SLR, ik ben dus gewoon om via de zoeker mijn komposities te maken (cadreren)

Ik ben ondanks de negatieve geruchten omtrent ruis eveneens geinteresseerd in de Panasonic FZ30, ik meen echter dat dit toestel vergeleken wordt met apparaten van een hogere categorie en deze vergelijking niet opgaat

Het is vooral de lens dewelke mijn interesse heeft (Pana FZ30) ; lichtgevoeliger dan de standaard meegeleverde kitlensjes op een DLSR

Kan iemand me zeggen of de Pana FZ30 méér ruisgevoelig is dan mijn oude Canon G1 ?

Arnaud
      Arnold

Vertaling : vertaalbureau Shark8
      Zo nu heb ik mijn goede daad van de dag ook al weer gedaan
      Mijn advies : Koop een Nikon D50 + kitlens en voeg daar nog een 50 mm/1.8 (+- 100 EUR) of 85/1.8 (300 EUR) aan toe: zo krijg je véél betere fotokwaliteit en erg leuke portretten
      Je hoeft ook geen schrik te hebben voor stof op je CCD, dat valt allemaal wel mee.

sugar

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...