Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bericht voor eigennaars van Minolta toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bericht voor eigennaars van Minolta toestellen

Ik heb vorig weekend mijn Minolta Dimage 7i binnen gedaan voor een herstelling. Het blijkt dat mijn CCD chip defect is. Ik heb direckt contact opgenomen met minolta zelf om te vragen wat de kostprijs is voor een herstelling. Ondertussen was ik al aan't kiezen op website van topfoto voor een nieuw toestel. Maar minolta die mij weten dat de volgende toestellen

DiMAGE 7i
    DiMAGE 7Hi
    DiMAGE A1
    DiMAGE Xi
    DiMAGE Xt
    DiMAGE X20
    DiMAGE S414
    DiMAGE F300

die gemaakt zijn tussen oktober 2002 en maart 2004 een slechte CCD chip hebben. Tijdens de productie is er iets mis gelopen en als je problemen hebt word je toestel kostenloos gemaakt. Meer info kan je lezen op http://www.konicaminoltasupport.com/...tice_nl.0.html

Ik weet niet of jullie veel aan deze topic hebben maar voor de minolta bezitters lijkt dit me wel nuttige informatie denk ik.
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

Re: Bericht voor eigennaars van Minolta toestellen

klopt van die defecte ccd. In de laatste (of ondertussen voorlaatste )Chasseur d'images staat een artikel over welke toestellen tussen 2002 en 2004 allemaal zo'n mogelijk defecte ccd hebben. En niet alleen Minolta, ook Nikon, sony en andere zitten ertussen. Blijkbaar bijna allen die zo'n ccd van Sony gebruiken... tof om te weten
    Nikon

Comment

Oud nieuws maar mss handig deze herinnering voor hen die het nog niet wisten
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnke
        klopt van die defecte ccd. In de laatste (of ondertussen voorlaatste )Chasseur d'images staat een artikel over welke toestellen tussen 2002 en 2004 allemaal zo'n mogelijk defecte ccd hebben. En niet alleen Minolta, ook Nikon, sony en andere zitten ertussen. Blijkbaar bijna allen die zo'n ccd van Sony gebruiken... tof om te weten
        Erg tof om te weten. Sony zal verplicht zijn dit te vervangen of je te vergoeden Sony heeft het probleem ook al toegegeven.
        Neem contact op met je handelaar. Als hij je niet wil verder helpen, stuur je hem gewoon een brief waarin je je geld terug eist van die aankoop, gebaseerd op de wet op de verborgen gebreken. Je moet dus jouw verkoper aanklagen, niet Minolta of Sony. Voor aankopen kleiner dan 1250 EUR bestaat er een erg vereenvoudigde procedure voor het vredegerecht, mocht de handelaar niet erg medewerkzaam zijn ; laat hem dan voelen dat je weet dat het jou niets kost...

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          Neem contact op met je handelaar. Als hij je niet wil verder helpen, stuur je hem gewoon een brief waarin je je geld terug eist van die aankoop, gebaseerd op de wet op de verborgen gebreken. Je moet dus jouw verkoper aanklagen, niet Minolta of Sony. Voor aankopen kleiner dan 1250 EUR bestaat er een erg vereenvoudigde procedure voor het vredegerecht, mocht de handelaar niet erg medewerkzaam zijn ; laat hem dan voelen dat je weet dat het jou niets kost...

sugar
          Da's wel gelijk erg negatief he... Iedere handelaar weet dat het een kwestie van opsturen is en dat het hem geen cent zal kosten. Er is voor de handelaar dus geen reden om niet mee te werken. Er zullen er uiteraard zat zijn die dergelijke service niet zullen geven. Stom, want zo verlies je alleen maar je klanten

Comment

Working...
          X