Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D > Nikon D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: EOS 5D > Nikon D200

    amaai, 't is hier serieuze uit de hand gelopen

    Iedereen bedankt voor de reacties

    Grant

    Comment


    • #47
      Re: EOS 5D > Nikon D200

      ik snap niet dat er niet getest wordt met nikon lenzen op canon bodies. Dan sluit je in ieder geval dat aspect al uit. En zo'n adapterke kost echt niets

      Comment


      • #48
        Re: EOS 5D > Nikon D200

        verkoopt corné enkel (D)slr's en géén powershots?

        Comment


        • #49
          Re: EOS 5D > Nikon D200

          foutje
          Last edited by grantwazoo; 18 maart 2006, 16:18.

          Comment


          • #50
            Re: EOS 5D > Nikon D200

            ik blijf (voorlopig) mijn negatieven inscannen..tot het beter wordt

            Comment


            • #51
              Re: EOS 5D > Nikon D200

              Ik vrees dat ik hiermee de geloofwaardigheid van popular photography ga onderuithalen (althans voor canonians) maar hier is het toch:

              The D200 averages 2,075 lines of resolution (see test results). That's the same as the D2x—and 300 lines higher than the Canon EOS 20D or new 30D (see our review of the 30D on page 62). It also delivers excellent color accuracy, on par with the D2x and nearly as good as the EOS 20D. But the real surprise is that the D200 captures images with slightly higher resolution and color accuracy than Canon's full-frame 12.8MP EOS 5D ($3,000, body only).


              Jammer genoeg vergelijken ze niet de ruiseigenschappen (waar de 5D waarschijnlijk de bovenhand heeft).

              Comment


              • #52
                Re: EOS 5D > Nikon D200

                Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                Ik vrees dat ik hiermee de geloofwaardigheid van popular photography ga onderuithalen (althans voor canonians) maar hier is het toch:




                En nu ben je tevreden zeker, nu heb je twee randdebielen die zeggen dat je de beste camera van de wereld hebt (Ken Rockwell en Michael J. McNamara). Die zijn voor wat hun camera-tests even betrouwbaar als verklaringen van Bush over massavernietingswapens in Irak

                Probeer eens verder te kijken als je neus lang is, en neem dat fototoestel (als je het al hebt, want een foto heb ik van jou nog niet gezien) eens vast en ga er eens foto's mee maken.


                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #53
                  Re: EOS 5D > Nikon D200

                  Lol, sugar, je bevestigt precies wat ik al vreesde. Er wordt op de boodschapper geschoten. Een meting van een fotografietijdschrift is niet geloofwaardig.
                  Maar dubieuze websites waar zonder verder commentaar foto's op ruis worden vergeleken zijn 100% betrouwbaar.

                  Mag ik je er even op wijzen dat op dezelfde website het volgende staat:

                  The Camera Of The Year 2005
                  By The Editors
                  December 2005

                  Our editor's choice: The Canon EOS 5D Digital SLR

                  Our Editors' Criterion: The camera that best refines or redefines photography
                  In other words, the EOS 20D was the Great Serious Amateur Camera of 2005.
                  Dus ik neem aan dat die twee statements ook zwaar overdreven zijn? Aangezien ze van randdebielen komen?

                  Ik heb ook nergens beweerd dat ik de beste camera van de wereld heb. Ik wil hiermee alleen aantonen dat hier op BD een hevige canon bias aanwezig is. Dat lijkt me nu wel duidelijk. Als een magazine een nikon goed test, zijn het randdebielen, testen ze een canon goed, worden de nikonians om de oren geslagen met de testresultaten. Tot nu toe heeft de canon crew op het forum alle reviews van de D200 de grond in geboord als onbetrouwbaar.

                  Ik verdien er niks aan als mensen een D200 kopen. Ik heb er ook niks aan dat de D200 razend populair wordt, want dan wordt ik lastiggevallen door mensen die de handleiding niet willen lezen (had ik veel met de D70). Ik vind alleen dat als er vergeleken wordt dat het een beetje objectief moet gebeuren.

                  BTW, hier staat een foto: http://www.panthermedia.net/index.ph...p&image=245418
                  Last edited by Fonzie; 19 maart 2006, 16:43.

                  Comment


                  • #54
                    Re: EOS 5D > Nikon D200

                    1. Een magazine waarin je in een tekst van 3 blz geen woord van kritiek leest en waarin alles great fantastic en marvellous is, heeft geen geloofwaardigheid bij mij

                    2. Pop Photography is een magazine met meer blz advertenties dan tekst, "****** aan de knikker" denk ik dan

                    3. Die EOS cameras van het jaar doen me totaal niets, het zijn dezelfde randdebielen die die verkozen hebben

                    4. Ik dacht al verschillende keren te hebben geschreven dat de D200 een goed toestel is. Ik heb de camera even vastgehad, mooi toestel, goede ergonomie (informatie in zoeker bvb). Zuiver beeldkwaliteit is hij een beetje minder dan de 5D, bij slecht licht een stuk minder goed.
                    Ergonomie, belichtingsmeting, etc zijn volgens de meeste bronnen beter op de D200, maar dat heb ik zelf nooit getest.

                    5. Ik heb net via pm iemand overtuigd om een Nikon D200 te kopen ipv een 5D, omdat de aangegeven motieven niet de juiste waren. Op het forum geef ik ook vaak het advies om een camera van een ander merk te kopen.
                    Als jij mij canon-biased wil noemen, en je je daardoor gelukkiger voelt, mag dat van mij gerust. Ik heb de indruk dat jij iedereen canon-biased vindt.

                    6. "Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience." > Ik denk dat ik dat hier ook maar eens ga toepassen


                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #55
                      Re: EOS 5D > Nikon D200

                      ik heb er 2 dagen mee kunnen werken en afprinten

                      resultaat: >>>


                      Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo
                      ik blijf (voorlopig) mijn negatieven inscannen..tot het beter wordt
                      en dat komt niet uit de boekskes, of (niet erg betrouwbare) reviews!

                      Grantwazoo

                      Comment


                      • #56
                        Re: EOS 5D > Nikon D200

                        Ik kan me volledig aansluiten bij je post sugar, helaas reageert niet iedereen even fair.

                        "Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience."
                        Ik zal dit maar niet persoonlijk opnemen?

                        Comment


                        • #57
                          Re: EOS 5D > Nikon D200

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                          Ik kan me volledig aansluiten bij je post sugar, helaas reageert niet iedereen even fair.


                          Beschouw dit dan als een advies, en laat je dan niet naar beneden halen door die anderen...
                          "Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience."
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #58
                            Re: EOS 5D > Nikon D200

                            Hi,

                            Lees eens het artikel van Reichmann op Luminous-l.

                            Op zijn "wish list" staat: een lens die in staat is de superieure resolutie van de moderne sensoren te evenaren.

                            Dus doe maar op in resolutie, het glas volgt niet.

                            Je zal dus het Zeiss/Leica glas moeten gaan gebruiken om iets in resolutie terug te winnen, maar wel in MF.

                            DPaul.
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

                            Comment


                            • #59
                              Re: EOS 5D > Nikon D200

                              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
                              Hi,

                              Lees eens het artikel van Reichmann op Luminous-l.

                              Op zijn "wish list" staat: een lens die in staat is de superieure resolutie van de moderne sensoren te evenaren.

                              Dus doe maar op in resolutie, het glas volgt niet.

                              Je zal dus het Zeiss/Leica glas moeten gaan gebruiken om iets in resolutie terug te winnen, maar wel in MF.

                              DPaul.
                              Sorry, dit is gewoon niet correct. Een goede prime heeft een resolutievermogen dat véél hoger ligt dan de huidige sensoren.

                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment


                              • #60
                                Re: EOS 5D > Nikon D200

                                Er is juist nog een contax distagon 21mm verkocht op ebay voor 2300euro.
                                Die lens is wel in staat de ccd te overtreffen.
                                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                                Comment

                                Working...
                                X