Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D > Nikon D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 5D > Nikon D200

    Hallo,

    Ik wil/wou de Eos 5D kopen + optics (wegens 1.1 sensor)

    Maar nu laten ze me weer twijfelen

    kennissen die toch (redelijk) op de hoogte zijn, beweren dat ik beter voor de Nikon 200D ga ..vermits ik nog geen lenzen heb!

    Ze geven als rede: die 1.1 sensor heeft héél weinig tolerantie en moet men met de Top lenzen van Canon werken!!
    De Nikon 200D, met zijn 1.5 sensor, zou daar géén last van hebben!


    volgens mij is dat prietpraat.. ..of niet??
    appels met peren vergelijken, enz...
    Wat vinden jullie hiervan?

    Bedankt
    Grant

  • #2
    Re: EOS 5D > Nikon D200

    Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo
    Hallo,

    Ik wil/wou de Eos 5D kopen + optics (wegens 1.1 sensor)

    Maar nu laten ze me weer twijfelen

    kennissen die toch (redelijk) op de hoogte zijn, beweren dat ik beter voor de Nikon 200D ga ..vermits ik nog geen lenzen heb!

    Ze geven als rede: die 1.1 sensor heeft héél weinig tolerantie en moet men met de Top lenzen van Canon werken!!
    De Nikon 200D, met zijn 1.5 sensor, zou daar géén last van hebben!


    volgens mij is dat prietpraat.. ..of niet??
    appels met peren vergelijken, enz...
    Wat vinden jullie hiervan?

    Bedankt
    Grant
    Wist niet dat 5D 1.1 is? Dacht echt FF? aka 1.0.

    De body is het minst moeilijke om te kiezen vind ik persoonlijk. Ik heb meer moeite met lenzen.

    Tussen je 2 bodies zijn er maar enkele verschillen. D200 heeft meer ruis op hogere ISO's dan canon. En de 5d heeft een hogere resolutie en prijs.
    Maar daarbuiten zou de D200 ver alles beter hebben. Hoor ik van mensen.

    Maar ik vind resolutie/ruis toch al redelijk belangrijk. Aan u om daar 1000euro meer voor te geven!

    Wat betreft de lenzen. Bij 5D heb je natuurlijke goede lenzen nodig om een goed resultaaat te krijgen. Vermits vignetting een probleem kan zijn.
    Dus 'L' of andere dure lenzen zijn misschien in sommige gevallen nodig maar niet noodzakelijk. Hangt van je $ af.

    Cropped ccd is leuk als je echte zoom's wilt. Fullframe ccd is leuk als je van wide's houdt.

    Hopelijk helpt het wat.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

    Comment


    • #3
      Re: EOS 5D > Nikon D200

      wat mij wel verontrust, is dat ik nog geen enkele deftige sample/foto, genomen met de EOS 5D gezien heb !
      Maar idd. De lenzen en het manneke zeker??
      Toch strange?

      Comment


      • #4
        Re: EOS 5D > Nikon D200

        Hallo,

        Hier op de site staat ergens een bespreking van de 5D: http://www.belgiumdigital.com/bespre.../articleid/178

        Het is dus niet helemaal prietpraat, maar alles hangt ervan af wat je wilt gaan doen met de camera.

        Maar bon: lijkt me voor de hand liggend dat je voor een toestel als de 5D DEGELIJKE (duurdere) lensen koopt, en geen twee goedkope kitlenzen.


        success met de keuze

        Comment


        • #5
          Re: EOS 5D > Nikon D200

          Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo
          wat mij wel verontrust, is dat ik nog geen enkele deftige sample/foto, genomen met de EOS 5D gezien heb !
          Maar idd. De lenzen en het manneke zeker??
          Toch strange?
          Kijk hier eens.

          -Wim-
          Canon 5D + BG-E4 + E1 + 12-24 mm f/4,5-5,6 + 24-70mm f/2.8L + 70-200mm f/2.8L IS + 2x II

          Comment


          • #6
            Re: EOS 5D > Nikon D200

            Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo
            Hallo,

            Ik wil/wou de Eos 5D kopen + optics (wegens 1.1 sensor)

            Maar nu laten ze me weer twijfelen

            kennissen die toch (redelijk) op de hoogte zijn, beweren dat ik beter voor de Nikon 200D ga ..vermits ik nog geen lenzen heb!

            Ze geven als rede: die 1.1 sensor heeft héél weinig tolerantie en moet men met de Top lenzen van Canon werken!!
            De Nikon 200D, met zijn 1.5 sensor, zou daar géén last van hebben!


            volgens mij is dat prietpraat.. ..of niet??
            appels met peren vergelijken, enz...
            Wat vinden jullie hiervan?

            Bedankt
            Grant
            Met alle respekt maar heeft U al enige fotografie ervaring of bent U (eveneens met alle respect) minder ervaren want bij het lezen van je vraagstelling zou ik durven zeggen dat je mss beter nog eens nadenkt over je keuze ?
            Waarvoor wil je de cam juist gebruiken ?

            Edit : blijkbaar heb je je keuze al gemaakt => http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=103132

            Véél succes ermee !
            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

            Comment


            • #7
              Re: EOS 5D > Nikon D200

              Oorspronkelijk geplaatst door -Wim-
              Kijk hier eens.

              -Wim-
              is er iets mis met mijn ogen ...'k vind het maar poverkes en dat verontrust mij ten zeerste
              ik zal morgen nog eens koecken

              @haai8
              met alle respect, maar je zit er voor 100% naast
              toch bedankt

              grant

              Comment


              • #8
                Re: EOS 5D > Nikon D200

                Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo
                wat mij wel verontrust, is dat ik nog geen enkele deftige sample/foto, genomen met de EOS 5D gezien heb !
                Met de ogen toe kan je er geen vinden, dat klopt
                Ne keer beter zoeken zoals hier
                Misschien ook op BD eens rondneuzen, er zijn er toch al verschillende met een 5D die hier foto's gepost hebben.

                Van elke camera kan je slechte voorbeeldfoto's vinden, niet iedereen doet de moeite een deftige foto te maken en ze smijten vanalles op het net.

                Wat de lenzen betreft ... deftige breedhoeklenzen zijn in het algemeen redelijk duur maar als je met een 1,5 of 1,6 crop dezelfde breedhoek wil als met een FF, dan moet je fameus in je portemonnee zitten zelle.

                De eerste review van de D200 geeft een mooi resultaat, da's waar ... maar eerst zien wat het echt geeft. Denk maar terug aan de eerste reviews van de 24-105L lens van Canon ... slecht, trekt op niets, ... maar ondertussen is het een van de meest gevraagde lenzen en is iedereen er tevreden van.

                De D200 ziet er niet slecht uit en de prijs valt mee maar deze heeft volgens dezelfde review voordelen maar toch ook een paar nadelen t.o.v. de 5D.

                D200
                Resolutie 2119 lijnen
                Verbruik stand-by 1,3W
                Maximaal opnamen 610 (10 MP)

                5D
                Resolutie 2438 lijnen
                Verbruik stand-by 0,14W
                Maximaal opnamen 780 (12 MP)

                Ook op DPReview is dit te vinden :

                In favour of the Nikon D200 (vs. the Canon EOS 5D)
                Faster continuous shooting (5 fps vs. 3 fps)
                Built-in pop-up flash
                GPS device data support
                Faster USB 2.0 (5 MB/sec)
                Detailed battery status
                Nicer menu system user interface (inc. help)
                Additional features (Multiple exposures, Interval shooting, etc.)
                Value for money

                In favour of the Canon EOS 5D (vs. the Nikon D200)
                Full 35 mm frame CMOS sensor
                Larger pixel pitch (better high ISO performance)
                2.6 megapixel advantage (496 horiz., 320 vert. pixels more)
                Additional low ISO sensitivity (ISO 50)
                Better continuous shooting buffering
                Better image parameter control
                Rear dial is easier to use in the field than a multi-selector

                En dan moet je de testen eens bekijken welke de twee met elkaar vergelijken : http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/page27.asp
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 5D > Nikon D200

                  Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo
                  is er iets mis met mijn ogen ...'k vind het maar poverkes en dat verontrust mij ten zeerste
                  ik zal morgen nog eens koecken
                  Als ik op dezelfde website die van de Nikon D200 bekijk, dan zijn die ook maar zeer poverkes, kijk hier zelf maar eens.

                  Op die site staat bijna geen enkele deftige foto als je het mij vraagt.

                  Al is deze met de D200 anders wel héél goed.
                  Last edited by VerSeg; 25 februari 2006, 02:01.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 5D > Nikon D200

                    Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo
                    is er iets mis met mijn ogen ...'k vind het maar poverkes en dat verontrust mij ten zeerste
                    ik zal morgen nog eens koecken

                    @haai8
                    met alle respect, maar je zit er voor 100% naast
                    toch bedankt

                    grant
                    Oud Gisteren, 23:05
                    grantwazoo grantwazoo is offline
                    Junior Member

                    Geregistreerd op: December 2002
                    Thumbs up Re: Canon 5D promotie
                    Whaw ..ik ge der juist eene kopen
                    Met citaat antwoorden Haai8 100 % ernaast ???
                    En van wie is dat bericht dan ??
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 5D > Nikon D200

                      Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo
                      Hallo,

                      Ik wil/wou de Eos 5D kopen + optics (wegens 1.1 sensor)

                      Maar nu laten ze me weer twijfelen

                      kennissen die toch (redelijk) op de hoogte zijn, beweren dat ik beter voor de Nikon 200D ga ..vermits ik nog geen lenzen heb!

                      Ze geven als rede: die 1.1 sensor heeft héél weinig tolerantie en moet men met de Top lenzen van Canon werken!!
                      De Nikon 200D, met zijn 1.5 sensor, zou daar géén last van hebben!


                      volgens mij is dat prietpraat.. ..of niet??
                      appels met peren vergelijken, enz...
                      Wat vinden jullie hiervan?

                      Bedankt
                      Grant
                      prietpraat is dat zeker niet!
                      De cropfactor is 1.0 ( niet 1.1) en daardoor wordt elk deel van de lens gebruikt ( bij grotere crop gebruik je minder de randen van de lens )
                      maw... geen superlens => meer vignettering e.d.

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 5D > Nikon D200

                        De 5D vraagt goede optiek, zonder twijfel! Maar IMHO heeft de 5D toch wat méér te bieden dan de D200. Gelukkig heb je nog géén lenzen, dat maakt dat je echt kan kiezen in welk kamp je gaat vertoeven. Een slechte keuze kan je niet maken, beiden merken zijn TOP. Qua optiek moet je rekening houden dat de Nikon lenzen gewoonlijk nog iets duurder zijn dan de Canon lenzen. Maar daar staat tegenover dat Canon niet echt een héél goede groothoek heeft daarentegen wel zeer goede tele's met IS. De ergonomie van Nikon schijnt iets beter te zijn dan Canon, de beelden op hoge gevoeligheid boven de 800 ISO zijn beter bij Canon dan bij Nikon.

                        Zes jaar geleden kocht ik mijn eerste DSLR, ik koos toen voor Canon omdat dit de eerste betaalbare DSLR was die er op de markt kwam. De dag van vandaag ben ik nog altijd in hetzelfde kamp en aan mijn vierde DSLR, met de nodige upgrade's van de optiek naar L optiek van Canon. Maar ik moet zeggen dat ik nog geen spijt heb van mijn keuze.

                        MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS 5D > Nikon D200

                          hey, bedankt iedereen


                          ik vertrek morgen voor 3 weken, tijd genoeg om te peinzen!
                          Ik vraag me af, of ik het pakket, in de US** ga kopen, of bij Corné?

                          nogmaals bedankt
                          Grant

                          **ben daar regelmatig

                          *edit*
                          @VerSeq

                          Véél beter idd. Oef!!
                          Last edited by grantwazoo; 25 februari 2006, 15:53.

                          Comment


                          • #14
                            Re: EOS 5D > Nikon D200

                            Btw...
                            ff off top.

                            ik heb 2 weken geleden AlienSkin Exposure gekocht en aan het testen!
                            Maakt een layer bij in PSP
                            verbazing all over..echte aanrader, voor mij dan toch!

                            back to the past

                            Comment


                            • #15
                              Re: EOS 5D > Nikon D200

                              De 5D vraagt goede optiek, zonder twijfel! Maar IMHO heeft de 5D toch wat méér te bieden dan de D200. Gelukkig heb je nog géén lenzen, dat maakt dat je echt kan kiezen in welk kamp je gaat vertoeven. Een slechte keuze kan je niet maken, beiden merken zijn TOP. Qua optiek moet je rekening houden dat de Nikon lenzen gewoonlijk nog iets duurder zijn dan de Canon lenzen. Maar daar staat tegenover dat Canon niet echt een héél goede groothoek heeft daarentegen wel zeer goede tele's met IS. De ergonomie van Nikon schijnt iets beter te zijn dan Canon, de beelden op hoge gevoeligheid boven de 800 ISO zijn beter bij Canon dan bij Nikon.
                              Dat zijn toch een paar erg grove veralgemeningen. Ik dacht dat de 10-22 van Canon een zeer goede groothoek was, Nikon heeft ook een paar zeer goede tele's met IS (heet dan wel VR), bvb 200-400 VR AF-S.

                              Komt daarbij dat ik me wat vragen stel bij de test op dpreview. De meeste foto's van de D200 daar zijn onderbelicht, bovendien zijn mijn beelden rechtstreeks uit de camera (met verscherpen op 0) lang niet zo onscherp als die van Phil Askey. Het is ook niet onbelangrijk om op te merken dat dpreview een notoir canon bolwerk is.

                              Comment

                              Working...
                              X