Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Oorspronkelijk geplaatst door minedfield
    ik bedoel een lijst van lenzen en acc zoals ik gedaan heb
    waarin je aantoont dat door de bandweg de canon acc en lenzen goedkoper zijn
    tot nader order zie ik op elke online shop alle gangbare lenzen en acc telkens 50-100 eur duurder bij canon

stop wasting bandbreedte en copy paste hem eens opnieuw, als blijkt dat alle canon acc en lenzen goedkoper zijn is er ook geen reden meer om verder te dabberen

ik zie jou vglende lijst nog altijd niet...
    Nog maar eens dan want je wil het echt niet zien he:

Copy uit post http://forum.belgiumdigital.com/show...&postcount=291

"Nikon 12-24 = 929 canon 10-22 = 769 voordeel canon = 160€
    nikon 17-55 = 1335 canon 17-55 IS = 1050€ = 285€ in het voordeel van canon en die heeft dan nog IS ook
    nikon 105 macro= 565 canon 100 macro = 489 voordeel canon= 76€ en heeft dan nog usm ook als extra
    nikon 24-120 = 495 canon 28-135 = 449 voordeel canon 46€

En ik zal maar niet over de tele primes beginnen zekers of nog wat andere accesoires. Natuurlijk ga je er ook vinden die goedkoper zijn bij nikon maar de prijsverschillen blijven meestal staan en voeg je er het prijsverschil 30D D200 aan toe wordt het nogal belangrijk en kan je extra's beginnen kopen.

Maar allee toch nog 1 tele prime voorbeeldje
    Nikon AFS 400 f2.8II = 7250€ Canon 400 f2.8L IS = 6400 wooha 850€ voordeel met 1 lens die dan nog IS als extra heeft ook."

Ik ga deze post nu maar laten je wil duidelijk niet onder ogen zien dat je stellingen niet kloppen maakt niet uit hoe vaak je met de cijfers geconfronteerd wordt. Ik ga dus effectief bandbreedte sparen. Veel plezier met je dromen.

Comment

Ik had vroeger een Canon met FD lenzen. Waarom denken jullie dat ik overgeschakeld ben naar Nikon.
      Die lenzen zijn op termijn beterkoop gebleken.
      Nikon D70 18-70 SB600 Nikon 80-200 AFS 2.8 50/1.8

Comment

Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Details
        Verwacht in mei 2006
        Op aanvraag
        zelf beslissen dat hij minder kost is natuurlijk makkelijk

MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo. Details
        A unique manual-focus lens designed exclusively for macro shooting.
        Prijs: 909.00 €
        AF Micro 60 f/2.8D. Details
        Nikon's meest compacte Micro-Nikkor objectief voor close-ups en algemene fotografie.
        Prijs: 345.00 €

AF Micro 200 f/4D. Details
        Micro-Nikkor teleobjectief voor close-ups en natuurfotografie.
        Prijs: 1180.00 €
        EF 180mm f/3.5L Macro USM. Details
        Life-size close-ups can be taken from a farther distance without disturbing the subject (insects, etc ...).
        Prijs: 1299.00 €

je haalt er de "niet gangbare" net iets goedkopere lenzen uit en je gaat prijzen verzinnen
        plus de niet gangbare lenzen die een pak in het voordeel van nikon staan laat je toevallig uit jouw lijstje
        zo kunnen we nog wel effe doorgaan...

als je de meer gangbare lenzen eruitkiest is canon gewoon duurder
        wat de minprijs van de body ruimschoots nivelleerd.
        als je dat niet kan aanvaarden moet je dat maar doen
        maar kom geen dingen verkondigen die niet kloppen zonder ze te staven

in elk geval staaf je nu zelf met jouw vbn dat mijn stelling van eerst totaal uitrekenen en dan kant kiezen zeker de moeite is om eens te doen op voorhand.reken daarbij je persoonlijke voorkeur en kies dan.
        en als je dan bij canon uitkomt, vooral doen
        maar in de meeste gevallen zal het niet de goedkoopste oplossing zijn.
        Last edited by minedfield; 5 april 2006, 12:15.
        you only see what you think you convinced yourself you saw

www.minedfield.be www.tecton.be

Comment

Nikon's meest compacte Micro-Nikkor objectief voor close-ups en algemene fotografie.
          grap van de week

dit zegt veel over wat je van canon weet

Comment

Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Details
            Verwacht in mei 2006
            Op aanvraag
            zelf beslissen dat hij minder kost is natuurlijk makkelijk

Life-size close-ups can be taken from a farther distance without disturbing the subject (insects, etc ...).

je haalt er de "niet gangbare" net iets goedkopere lenzen uit en je gaat prijzen verzinnen
            plus de niet gangbare lenzen die een pak in het voordeel van nikon staan laat je toevallig uit jouw lijstje
            zo kunnen we nog wel effe doorgaan...

als je de meer gangbare lenzen eruitkiest is canon gewoon duurder
            wat de minprijs van de body ruimschoots nivelleerd.
            als je dat niet kan aanvaarden moet je dat maar doen
            maar kom geen dingen verkondigen die niet kloppen zonder ze te staven
            Sorry hier moet ik toch nog effe op reageren.

De 17-55 is nog niet beschikbaar maar je kan hem al wel bestellen de 1050 is de hoogste prijs die ik gevonden heb bij geheugenkaart kost hij zelfs maar 898€ dus ik maakte het voordeel zelfs nog minder groot.

En je noemt mijn lenzen geen gangbare???????????

Het zijn van de meest gangbare op de markt. Wel allemaal kwaliteit maar je moet wel een beetje serieus blijven he. Dit is zowat een setup waar de meesten hier op BD wel naar zullen streven. Erg objectief ben je niet he als het jou niet uitkomt.

De MP-E65 mm is een lens die nogal een speciale is en bij nikon niet bestaat. hij geeft niet 1op1 zoals een normale macrolens maar 1 op 5 dus 5x vergroting. En dan kom je zeggen dat ik geen gangbare kies . De iets normalere ef-s 60 kost ong hetzelfde maar heeft dan weer usm....

Geef gewoon toe dat je het verkeerd hebt en niet alle nikon lenzen en acc. zijn goedkoper. Je kan er vinden bij beide merken. Algemeen gezien gaat dat niet het verschil maken. Het gaat zelfs waarschijnlijk vaker in het voordeel van canon gaan.
            Oh en nog eens wel vergelijken wat vergelijkbaar is he.

Allee nu ben ik echt weg alhoewel misschien maak je het weer zo bont dat ik het niet kan laten...
            Last edited by Kevlar; 5 april 2006, 12:27.

Comment

Hmmm, persoonlijk blijf ik toch ook de indruk behouden dat Canon voordeliger is wat betreft aankoop, ook van lenzen. Ik kan hier trouwens ook een andere lens kiezen die volgens mij perfect de vergelijking doorstaat.
              Prijs nu bij fotokonijnenberg, dewelke binnenkort een winkel gaan openen in Turnhout :
              Canon ef 200mm/2.8 L USM : 719 €

Hierbij wens ik nog 2 puntjes te vermelden :
              1) Doordat Canon nu éénmaal veel minder ruisgevoelig is, kan je overwegen van wel F4 lenzen te kiezen. De Nikon D200 is een zeer goed toestel, maar in elke test komt naar boven dat ruis al merkbaar is van iso400. Canon is op dat punt nu éénmaal beter. Je kan dus je minder lichtgevoelige lens gerust compenseren door je iso op te drijven.

2) Extra kost voor de software indien je met het NEF-formaat van Nikon wilt werken.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcT
                Ik had vroeger een Canon met FD lenzen. Waarom denken jullie dat ik overgeschakeld ben naar Nikon.
                Die lenzen zijn op termijn beterkoop gebleken.
                'k denk dat ze het zich bij nikon al heeeeeel lang beklagen dat ze hun bajonet niet veranderd hebben naar een grotere

nu nog steeds wrokkig zijn omdat canon in 1987 (da's bijna 20jaar geleden) voor een nieuwe start gekozen heeft. Tja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke
                  Hmmm, persoonlijk blijf ik toch ook de indruk behouden dat Canon voordeliger is wat betreft aankoop, ook van lenzen. Ik kan hier trouwens ook een andere lens kiezen die volgens mij perfect de vergelijking doorstaat.

Prijs nu bij fotokonijnenberg, dewelke binnenkort een winkel gaan openen in Turnhout :
                  Canon ef 200mm/2.8 L USM : 719 €

Hierbij wens ik nog 2 puntjes te vermelden :
                  1) Doordat Canon nu éénmaal veel minder ruisgevoelig is, kan je overwegen van wel F4 lenzen te kiezen. De Nikon D200 is een zeer goed toestel, maar in elke test komt naar boven dat ruis al merkbaar is van iso400. Canon is op dat punt nu éénmaal beter. Je kan dus je minder lichtgevoelige lens gerust compenseren door je iso op te drijven.

2) Extra kost voor de software indien je met het NEF-formaat van Nikon wilt werken.

manman, wat een flagrante zever hier allemaal geschreven wordt

beste stapperke, de 200mm 2.8 is GEEN makrolens zoals de nikon 200mm 4.0 of de canon 180 3.5. Geen goeie vergelijking dus

en quasi elke canon gebruiker zal met plezier toegeven dat de 180mm van canon zwaar overgeprijsd is. Is dan ook maar weinig verkocht

Comment

ik ben geen fotograaf van beroep of opleiding, maar gebruik het toestel zowel professioneel als persoonlijk
                    wat gangbaar is, is voor iedereen persoonlijk
                    ik zal bv nooit een 12 mm of macro aanschaffen (voor mij dus niet "gangbaar")
                    in mijn setup komt het gewoon goedkoper en praktischer uit om voor nikon te kiezen, ook al kost de body meer
                    als je die setup dan niet gangbaar genoeg en crap vindt is dat jouw probleem
                    niet het mijne

in jouw geval misschien andersom ? ook goed : canon kopen zou ik zeggen
                    maar als ik hoor hoe kevlar tekeer gaat over nikon lijkt het mij niet echt mogelijk om een objectief gesprek te voeren. alles is wel "slechter of minderwaardiger of vergelijkbaar met een coolpix of pakken duurder"
                    al hetgene wat goedkoper of beter is wordt straal genegeerd.

in de meeste gevallen kan je de prijs quasi gelijk houden en als je dan 100 eur meer of minder uitkomt ...
                    big deal
                    punt blijft dat de body minprijs snel kan vervallen eens je aan lenzen denkt
                    of ook niet.
                    als je mijn posts afgaat zal je zien dat ik dat steeds herhaal dat dit best kan zijn...
                    Last edited by minedfield; 5 april 2006, 12:49.

Comment

ik ben geen fotograaf van beroep of opleiding, maar gebruik het toestel zowel professioneel als persoonlijk
                      wat gangbaar is, is voor iedereen persoonlijk
                      ik zal bv nooit een 12 mm of macro aanschaffen (voor mij dus niet "gangbaar")
                      in mijn setup komt het gewoon goedkoper en praktischer uit om voor nikon te kiezen, ook al kost de body meer
                      als je die setup dan niet gangbaar genoeg en crap vindt is dat jouw probleem
                      niet het mijne

in jouw geval misschien andersom ? ook goed : canon kopen zou ik zeggen
                      maar als ik hoor hoe kevlar tekeer gaat over nikon lijkt het mij niet echt mogelijk om een objectief gesprek te voeren. alles is wel "slechter of minderwaardiger of vergelijkbaar met een coolpix of pakken duurder"
                      al hetgene wat goedkoper of beter is wordt straal genegeerd.

in de meeste gevallen kan je de prijs quasi gelijk houden en als je dan 100 eur meer of minder uitkomt ...
                      big deal
                      punt blijft dat de body minprijs snel kan vervallen eens je aan lenzen denkt
                      of ook niet.
                      als je mijn posts afgaat zal je zien dat ik dat steeds herhaal dat dit best kan zijn...
                      Dju ik kan het weer niet laten.

Ik moet zeggen de quote in je handtekening slaagt wel erg heel goed op jou. Die heb je goed gekozen. Maakt niet uit hoe vaak je al het tegendeel bewezen hebt gekregen je blijft maar geloven "what you think you saw".

En plots vergeet je ook dat jij zei dat mijn lenzen niet gangbaar waren en nu is dat plotseling iets dat je mij verwijt....

En wanneer je een lens met USM tov een lens zonder zet dan is met beter als de rest gelijk is. En die coolpix vergelijking snap je niet maar ik kan ze niet beter uitleggen dan ik al geprobeerd heb. En ik negeer zeker niet dat er lenzen en acc. zijn die bij nikon goedkoper zijn. Dat heb ik hier al immers meerdere keren gezegd. Jij daarentegen beweerde wel het omgekeerde en bent keer op keer gecorrigeerd met cijfermateriaal dat je zelf ook kan checken want de bron staat erbij. Maar je wil het niet zien en ja tegen alle bewijs in zal je het tegendeel blijven beweren.

Jouw quote(you only see what you think you convinced yourself you saw) is echt wel goed gekozen

Alee ik probeer nog eens om niet meer te replyen maar ik ben daar toch zo slecht in....

Comment

ok ze zijn voor jou wel gangbaar ?
                        hoeveel fotografen lopen er constant rond met een lenzen pakket van +- 2800euro telelenzen niet meegeteld ? dat zijn enkel de pros en de koopzieke fotofreaks
                        de overgrote meerderheid van de gebruikers besteed veel minder aan z'n glas,
                        dat is voor mij dan eerder "gangbaar"
                        noem het dan eerder gangbaar en nog steeds betaalbaar voor jan modaal.

als ik mijn lijstje vgl kom ik op 730eur verschil
                        min jouw 400 die je er uithaalt met kitlens en casbacks
                        kom ik nog uit op een verschil van 300 minder
                        als de body dan 300-400 eur meer kost... big deal hij is het 1 waard en 2
                        ik betaal quasi hetzelfde voor een veel praktischere setup

kies jij voor het minderpraktische en ga je voor de mindere body en de betere en meerdere lenzen ? DOEN
                        das nu net het ganse punt van heel het betoog

dit is echt zeer moeilijk om toe te geven blijkbaar?

Comment

AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR. Details
                          Topklasse 5x Power-Zoomobjectief met Vibratie Reductie systeem, Silent Wave Motor en ED-glas lenselementen.
                          Prijs: 495.00 €
                          Canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Details
                          De nieuwe groothoekzoom van Canon met Image Stabilizer.
                          Prijs: 999.00 €

AF 24-85 f/2.8-4D IF. Details
                          Hoge kwaliteit standaard zoomobjectief voor landschappen en portretfotografie.
                          Prijs: 445.00 €
                          EF 24-70mm f/2.8L USM. Details
                          Ultra-wide zoom lens with a high zoom ratio.
                          Prijs: 1199.00 €

Nikon AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200/2.8 G IF-ED. Details
                          Lichtsterk G-type telezoomobjectief met Vibratie Reductie en ED-glas lenselementen in een compacte, lichtgewicht behuizing.
                          Prijs: 1685.00 €
                          EF 70-200mm f/2.8L IS USM. Details
                          Use at normal shutter speeds and see an improvement in picture sharpness.
                          Prijs: 1750.00 €

60 euro op de sb600
                          + 600 eur op de vr18/200 vs 2canon lenzen

...

nog choco ?

Comment

Het is jouw 730€ - 179€ want verkeerde prijs - 575 voor overbodige lens -470€ kostprijs verschil body. Resultaat canon 494€ goedkoper. Geen cashbacks nodig.

Dus niet ong gelijk.

En als jij absoluut een 18-200 wil in je systeem dan mag dat en als die dan nog VR moet hebben is er maar 1 keuze Nikon. Dat heb ik hier ook al meerdere keren gezegd. Als dat voor jou het beste is dan is dat voor jou het beste. Maar omdat dit voor jou het beste is betekent nog niet dat je beginveralgemening klopt en dat dit niet zo is dat is hier al meerdere keren aangetoond.

Moeilijker is het niet. Ik zie dus niet wat hier toe te geven valt.

Allee nog een prettige dag/week/maand/jaar. Nu ben ik echt wel weg.

oh en nog effe vermelden de bovenstaande vergelijkingen zijn weer totaal belachelijk. Maar je toont er wel mee dat je echt geen gedacht hebt wat je aan het vergelijken bent en zodoende zijn verkeerde conclusies begrijpelijk natuurlijk.
                            Last edited by Kevlar; 5 april 2006, 14:12.

Comment

waarom ik toch de 70/300 erbij zou willen heb ik je reeds uitgelegd in vorige posts. je valt in herhaling

jij bepaalt vooral niet wat mijn ideale setup is, ik niet de jouwe
                              ik zal de mijne wel doen, en als mijn redenen in jouw ogen crap zijn is dat weerom jouw probleem niet het mijne
                              + jij bepaalt evenmin of andere mensen de 18/200vr maar niets vinden omdat jij dat toevallig vindt : 'de beginveralgemening' bestaat gewoon niet, simpelweg omdat er geen 'fotograafveralgemening' kan gemaakt worden.

"als morgen iedereen een gele auto het mooiste vindt"... brrrr

ik merk alleen op telkens ik op een site als corne ga browsen dat de vglbare lensen in de meeste gevallen in het prijsvoordeel vallen van nikon
                              als dat in jouw setup niet zo is heb ik daar geen enkel probleem mee
                              andersom is het blijkbaar wel een groot probleem om toe te geven...

(ik heb trouwens nergens beweert dat mijn setup de ideale is voor iedereen, integendeel)

Comment

Toch raar dat je mij steeds komt verwijten waar jij mee begonnen bent. Jij maakt een veralgemening die niet klopt en nu verwijt je mij dat. Sterk

En gezien wat je vergelijkt verbaast het mij helemaal niet dat je tot dergelijke conclusies komt. Moesten die lenzen nu nog vergelijkbaar zijn had je misschien iets maar tja.....

Comment

Working...
                                X