Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Oorspronkelijk geplaatst door minedfield
    dude rustig
    ik zeg toch nergens dat mijn setup beter is ?
    alleen als je dat wil vertalen in canon heb je onvermijdelijk overlappingen en vervalt de body korting zo goed als volledig of helemaal...

ik beweer ook niet dat elke combi goedkoper is. alleen zie ik dat ik in mijn geval 730 eur duurder uitkom bij canon wat betreft de accesoires
    als je die setup dan crap vindt is jouw probleem niet het mijne

phil askey loopt toch maar mooi rond met een d30 op de laatste beurs. en heeft door de band een boontje voor canon
    als die zegt dat de d200 zijn meerprijs waard is neem ik dat eerder voor waar aan dan van iemand die niet kan toegeven dat canon acc duurder zijn...

trouwens wat die usm betreft : mijn nikon lenzen maken zoveel lawaai dat telkens als ik scherpstel de glazen springen... sjees had ik maar die usm...
    Ik denk gewoon dat je setup niet realistisch is. Je wil een alles in 1 die er bij canon niet is. Dan is de keuze toch eenvoudig dan neem je geen canon. Maar je kostprijs verhaal heeft daar niks mee te maken en is niet correct. Die 730€ zijn eigenlijk zoals ik je reeds berekend heb eigenlijk meer 490€ in het voordeel van canon. Lees nog maar eens terug het staat er allemaal al.

En allee AF-s is voor niks goed. Ik denk dat vele nikonians niet met jou akkoord gaan zijn.

Comment

wel jouw toon door de posts heen komen nochthans zeer neerbuigend over
      als je dat zo niet bedoeld moet misschien maar eens anders gaan formuleren

ik zie nog altijd geen lijst met goedkopere canon accessoires en lenzen...
      Allee nog eens dan maar: http://forum.belgiumdigital.com/show...&postcount=276

In het laatste gedeelte een quasi identieke setup van nikon en canon vergeleken met lenzen en flash. Eindresultaat 842€ in het voordeel van canon.

Comment

je mist de point voor de zoveelste keer

hoe meer je koopt van lenzen en acc
        hoe meer het verschil kleiner wordt
        op een gegeven punt wordt het zelfs duurder

tenzij jij nu prijzen kan pasten die duiden dat canon goedkoper is in access en lenzen...

neem daarbij dat de meerprijs van de body bij nikon zijn meerprijs waard is en maak dan zelf je keuze naar budget en goesting

is dat nu zo moeilijk om te aanvaarden dude chill
        Last edited by minedfield; 5 april 2006, 10:52.
        you only see what you think you convinced yourself you saw

www.minedfield.be www.tecton.be

Comment

tenzij jij nu prijzen kan pasten die duiden dat canon goedkoper is in access en lenzen...

neem daarbij dat de meerprijs van de body bij nikon zijn meerprijs waard is en maak dan zelf je keuze
          580ex is 40 euro goedkoper dan SB800

telelenzen van nikon zijn bijna allemaal duurder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
            580ex is 40 euro goedkoper dan SB800

telelenzen van nikon zijn bijna allemaal duurder
            uitzondering die de regel bevestigt, afhankelijk waar je de sb800 koopt
            heb hem al zien staan aan 350 ook

ik zou die prijzen van die telelenzen wel eens willen gepaste zien...
            en jij koopt dus hoeveel telelenzen ? 4, 5 , 6 ... ? om de rest van de meerprijs weer te compenseren?

Comment

neem daarbij dat de meerprijs van de body bij nikon zijn meerprijs waard is en maak dan zelf je keuze naar budget en goesting

is dat nu zo moeilijk om te aanvaarden dude chill
              Wat is er dan verkeerd aan de setup die ik hier al 3 keer vermeld heb om naar te gaan kijken? 842€ is meer dan het verschil tussen 30D en D200. En dat bereik je na meerdere lenzen waarvan sommige duurder zijn bij canon omdat ze zaken zoals usm hebben. En toch eindig ik met een groter verschil.
              Moet ik ze hier allemaal apart komen noteren omdat je het zou zien? Is de vorige post niet goed genoeg?
              Als je het niet wil zien zal je het nooit zien natuurlijk.

Maar allee speciaal voor jou

Nikon 12-24 = 929 canon 10-22 = 769 voordeel canon = 160€
              nikon 17-55 = 1335 canon 17-55 IS = 1050€ = 285€ in het voordeel van canon en die heeft dan nog IS ook
              nikon 105 macro= 565 canon 100 macro = 489 voordeel canon= 76€ en heeft dan nog usm ook als extra
              nikon 24-120 = 495 canon 28-135 = 449 voordeel canon 46€

En ik zal maar niet over de tele primes beginnen zekers of nog wat andere accesoires. Natuurlijk ga je er ook vinden die goedkoper zijn bij nikon maar de prijsverschillen blijven meestal staan en voeg je er het prijsverschil 30D D200 aan toe wordt het nogal belangrijk en kan je extra's beginnen kopen.

Maar allee toch nog 1 tele prime voorbeeldje
              Nikon AFS 400 f2.8II = 7250€ Canon 400 f2.8L IS = 6400 wooha 850€ voordeel met 1 lens die dan nog IS als extra heeft ook.
              Last edited by Kevlar; 5 april 2006, 11:15.

Comment

dus alle lenzen en accoires van nikon zijn duurder dan die van canon ?

Comment

dus alle lenzen en accoires van nikon zijn duurder dan die van canon ?
                  In mijn vorige post staat al dat ik dat niet denk jij daarentegen kwam wel het tegendeel beweren en dat klopt dus niet.
                  Last edited by Kevlar; 5 april 2006, 11:19.

Comment

@ Kevlar

18-200VR = Coolpix ????
                    => uit alle beschikbare testen blijkt dat dit een supergoeie lens...
                    Heb vroeger de Canon 17-85 IS gehad... veel kans dat die ferm moet onderdoen voor de 18-200VR!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      In mijn vorige post staat al dat ik dat niet denk jij daarentegen kwam wel het tegendeel beweren en dat klopt dus ook weeral niet.
                      als je dat nu kunt toelichten met gepaste prijzen van een aantal lenzen en access ben ik zelfs geneigd om dat te geloven...

ik had dat al gedaan dacht ik ? en kwam op een verschil van 730 eur uit...
                      nu jouw lijstje nog ...
                      Last edited by minedfield; 5 april 2006, 11:24.

Comment

als je dat nu kunt toelichten met gepaste prijzen van een aantal lenzen en access ben ik zelfs geneigd om dat te geloven...

ik had dat al gedaan dacht ik ? en kwam op een verschil van 730 eur uit...
                        Je moet mijn posts wel eens beginnen te lezen heb juist al een lijstje neer zitten pennen speciaal voor jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex
                          @ Kevlar

18-200VR = Coolpix ????
                          => uit alle beschikbare testen blijkt dat dit een supergoeie lens...
                          Heb vroeger de Canon 17-85 IS gehad... veel kans dat die ferm moet onderdoen voor de 18-200VR!!!
                          Een DXO test geeft aan dat op 18mm ze ong gelijk zijn vanaf 24mm is de 17-85 duidelijk beter.

En dat coolpix verhaal betekent niet = maar dat dit misschien wel een interessanter alternatief is. Als je dan toch compromissen aan het maken bent. Hoeveel onder ons hebben nu al geen prosumer om niet altijd die DSLR te moeten meenemen. Velen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                            Een DXO test geeft aan dat op 18mm ze ong gelijk zijn vanaf 24mm is de 17-85 duidelijk beter.

En dat coolpix verhaal betekent niet = maar dat dit misschien wel een interessanter alternatief is. Als je dan toch compromissen aan het maken bent. Hoeveel onder ons hebben nu al geen prosumer om niet altijd die DSLR te moeten meenemen. Velen denk ik.
                            een link naar die test please?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex
                              een link naar die test please?

En das dan nog met een D2x tov een 20D wat een extra voordeel voor 18-200 zou moeten zijn.

Comment

ik bedoel een lijst van lenzen en acc zoals ik gedaan heb
                                waarin je aantoont dat door de bandweg de canon acc en lenzen goedkoper zijn
                                tot nader order zie ik op elke online shop alle gangbare lenzen en acc telkens 50-100 eur duurder bij canon

stop wasting bandbreedte en copy paste hem eens opnieuw, als blijkt dat alle canon acc en lenzen goedkoper zijn is er ook geen reden meer om verder te dabberen

ik zie jou vglende lijst nog altijd niet...

Comment

Working...
                                X