Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

De 80-400 (alhoewel ik hem zelf niet heb) wordt door de meeste gebruikers omschreven als een van de traagst scherpstellende lenzen die in het Nikon assortiment te krijgen zijn.

De canon heeft USM, dat is equivalent van AF-S bij nikon, ultrasone motor.

Dat gezegd zijnde, ik denk dat een 400mm f/4 AF-S (eventueel met VR) nog beter zou zijn. Het kleinere broertje 300mm f/4 AF-S is een schitterende lens voor net 1000€.

Comment

Zet die 80-400 eens op een D1X ..... Dan zal je een beetje verschil in snelheid opmerken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door minedfield
        als je nog geen glas hebt is D200 + 18 200 VR een zeer mooie combinatie die qua prijs met canon bijna niet te evenaren is.
        dus ook al is de 30D body op het eerste zicht goedkoper, met 1 of meerdere vglbare canon lensen (je hebt er meerdere nodig om het bereik te evenaren) erbij zit je algauw even duur of duurder.
        D200 + 18-200 VR = 2398€

30D + 17-85 IS + 70-300 IS = 2178€
        (alle prijzen top-foto)

Voila beter, meer bereik en goedkoper. Maar je moet wel van af en toe van lens wisselen natuurlijk.

Comment

Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM + zonnekap ET65B Toon In karretje
          On-Line prijs: EUR 669,00
          Canon EF-s 17-85 mm f 4-5.6 IS USM lens + zonnekap Toon In karretje
          On-Line prijs: EUR 539,00
          Canon EOS 30D body - internationale versie direct uit voorraad leverbaar Toon In karretje
          On-Line prijs: EUR 1298,00

samen 2506

Canon EOS 30D with Canon EF-s 17-85mm lens International version Toon In karretje
          On-Line prijs: EUR 1748,00
          Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM + zonnekap ET65B Toon In karretje

samen 2417

mijn prijs d200 + Nikkor 18-200mm f3.5-5.6 G ED VR Autofocus lens
          is niet alleen 1 lens, maar heeft ook nog eens een lager f getal 3.5 ipv 4 (ok in praktijk misschien niet zo'n groot verschil)

2259

tenzij jij nog een andere combinatie ziet op topfoto ?? ik zie het zo onmiddelijk niet...
          punt was dat de nikon lens de lagere prijs van de canon body inhaalt, bij deze lijkt mij dit duidelijk nee?
          het gaat er niet om, om de laagste prijs te halen, maar enkel om aan te tonen dat de goedkopere canon met lenZEN erbij +- uitkomt bij de nikon prijzen
          Last edited by minedfield; 3 april 2006, 17:54.
          you only see what you think you convinced yourself you saw

www.minedfield.be www.tecton.be

Comment

Misschien wat offtopic maar ik vind dat uit de 20D + 17-40L heel mooie
            landschapjes komen (dus vooral de 17mm interesseert me).

Welke combinatie zou je bij Nikon daar tegenover stellen binnen dezelfde prijsklasse ? Het zijn vooral landschapjes die me interesseren dus breder MAG.

Ik heb momenteel een D70.

Comment

AFS DX 12-24 f/4G. Details

's Werelds eerste objectief met een kleinere beeldcirkel, geoptimaliseerd voor het DX sensorformaat van Nikon digitale reflexcamera's, zoals de D100, D1X, D1H en D1.
              Prijs: 929.00 €

misschien ?
              of
              AFS 17-35 f/2.8 IF ED. Details

Hoge-kwaliteits, Ultra-groothoek zoomobjectief met Silent Wave Motor.
              Prijs: 1335.00 €

maar een 17mm met maar f4 (om prijs te drukken) zie ik niet direct bij cornevanperen.nl. die F2.8 kost je natuurlijk veel extra
              al lijkt mij die 17 (x1,6) mij in de praktijk maar een klein plus, dus ik zou in jouw geval zeker voor de 12 mm gaan (als je al een 18mm hebt)
              let op : als je met belgische winkels gaat prijzen vgln : in nederl is het maar 19%btw ipv 21. voor diegene die btw kunnen recupereren...
              Last edited by minedfield; 4 april 2006, 07:43.

Comment

Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM + zonnekap ET65B Toon In karretje
                Canon EF-s 17-85 mm f 4-5.6 IS USM lens + zonnekap Toon In karretje
                On-Line prijs: EUR 539,00
                Canon EOS 30D body - internationale versie direct uit voorraad leverbaar Toon In karretje
                On-Line prijs: EUR 1298,00

samen 2506

Canon EOS 30D with Canon EF-s 17-85mm lens International version Toon In karretje
                On-Line prijs: EUR 1748,00
                Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM + zonnekap ET65B Toon In karretje

samen 2417

mijn prijs d200 + Nikkor 18-200mm f3.5-5.6 G ED VR Autofocus lens
                is niet alleen 1 lens, maar heeft ook nog eens een lager f getal 3.5 ipv 4 (ok in praktijk misschien niet zo'n groot verschil)

2259

tenzij jij nog een andere combinatie ziet op topfoto ?? ik zie het zo onmiddelijk niet...
                punt was dat de nikon lens de lagere prijs van de canon body inhaalt, bij deze lijkt mij dit duidelijk nee?
                het gaat er niet om, om de laagste prijs te halen, maar enkel om aan te tonen dat de goedkopere canon met lenZEN erbij +- uitkomt bij de nikon prijzen

Euh ik weet niet hoe jij aan die prijzen komt bij top-foto eerlijk gezegd? Ben nog eens gaan checken om te zien of deze veranderd zijn. maar nope.

30D + 17-85 IS = 1639€
                70-300 IS = 539€
                totaal = 2178€ oh ja eigenlijk nog -50€ want er is een cashback die ik nog niet mee gerekend had. Dus zelfs maar 2128€

Ik wil gerust geloven dat je ergens wel een betere prijs voor D200 + 18-200 VR dan bij topfoto(2398€) kan vinden voor deze combinatie maar zelfs dan ben je nog steeds duurder met je 2259€.

Die f3.5 tov f4 is zeker een voordeel maar geen erg groot. Minder groot dan het feit dat de canon combinatie over zowat het hele bereik optisch beter is. Enkel tussen 18-24 mm gaat de nikon zeker evengoed zijn daarna vergeet je het maar. De beste beeldkwaliteit zit dus voor minder geld bij de canon combinatie. Ook de 100 mm extra lijken mij veel interessanter.
                Maar je moet niet van lens wisselen tot 200mm daarna natuurlijk weer wel.
                Die 18-200VR vind ik een prachtlens maar eerlijk gezegd het blijft een groot compromis zo alles in 1 lens en dan vraag ik mij af of je dan wel best een DSLR koopt. Maar voor op vakantie heel handig.

En als we een prachtsetup opmaken die meer met de kwaliteiten/ambities van de body's overeenkomen:

D200 + 12-24 + 17-55 + 70-200VR + 300f4 + TC14 + SB800 = 8164.8€

30D + 10-22 + 17-55 IS + 70-200 IS + 300 F4 IS + TC 1.4 + 580EX = 6728.9€

Nu zijn er nog voor 350€ aan cashbacks voor het moment en dat geeft dan 6378.9€

Een verschil van 1785.9€.

Voor dat geld koop je dus nog extra een 30D body als backup en 2x een 430EX om als slaves te gebruiken. Of iets anders natuurlijk zoals een mooie reis.

Dat lijkt mij toch nogal een substantieel verschil! En als je zonder lenzen begint toch iets om serieus over na te denken. Heb je al lenzen is dit natuurlijk van veel minder belang.

PS: en op 1 na hebben alle Canon lenzen IS en maar 1 nikon lens heeft VR.
                PPS: alle prijzen weer van bij top-foto.

Comment

ik heb gewoon de prijzen vanop topfoto.be gepaste...
                  waar jij de jouwe haalt ???

en als je ziet dat hij voor de 18-200VR van nikon 1098 vraagt lijkt de vgl niet echt eerlijk te lopen
                  (mijn winkel komt de lens op 636.46)

misschien moet je de oefening maar eens via een andere winkel doen, je MOET niet kopen bij topfoto he

je kan in jouw nikon lijstje al zeker 2 lenzen vervangen met 1 18/200 VR wat weer een heel ander verhaal is

punt is en blijft dat je eerst best naar de lens(en) en hun prijs kijkt en dan de body erbij telt
                  als je dan nog steeds goedkoper bent kan je gaan zeggen dat de ene of het andere merk goedkoper is, enkel de body gaan vgln in prijs is gewoon zinloos...
                  en zoals je wel merkt is de marktpolitiek steeds zo opgesteld dat het kostenplaatje altijd wel in mekaars buurt zit

welke set van lenzen jij graag meesleurt is jouw zaak, ik kom voolopig toe met de 18/200VR en een 50mm 1.4 van binnenfotografie zonder flits
                  in dat geval is een d30 met een gelijkaardige lenssetup zeker niet goedkoper en zal ik minstens 3 lenzen nodig hebben.
                  Last edited by minedfield; 4 april 2006, 11:49.

Comment

ik heb gewoon de prijzen vanop topfoto.be gepaste...
                    waar jij de jouwe haalt ???

en als je ziet dat hij voor de 18-200VR van nikon 1098 vraagt lijkt de vgl niet echt eerlijk te lopen
                    (mijn winkel komt de lens op 636.46)

misschien moet je de oefening maar eens via een andere winkel doen, je MOET niet kopen bij topfoto he
                    Ah ik snap de verwarring. Nee hoor het is niet top-foto.be maar .de. BE is voor alles veel te duur. Klik hier dus maar, dit is een van de meest gerespecteerde dealers die je zal vinden op BD. www.top-foto.de.

Die topfoto.be is alleen geheugenkaart.be die mensen wil misleiden en naar zijn site lokken omdat hij wel weet dat veel mensen bij topfoto.de kopen. En spijtig genoeg lukt dat.

Comment

oh i see
                      sorry voor de mixup

dan kan je beter wel alle prijzen excl btw gaan vgl
                      want in zermany is het wel een pak minder btw! -> 16% ipv 21%

+ de d200 body is daar nu niet bepaalt goedkoop te vinden (joost mag weten hoe dat komt)
                      1.699,00 + 699 voor de lens is eerder een dure belgische fnac of actionshop prijs (zeker als je rekent dat er minder btw in deze prijs zit)

misschien moet je wel eens de vgl maken in een belgische winkel wat betreft het nikon geheel ?
                      nu als topfoto.be voor alles "te duur" is, maakt dat voor de vgl niet veel uit nee? tenzij hij meer te duur voor canon is als voor nikon natuurlijk
                      Last edited by minedfield; 4 april 2006, 12:06.

Comment

oh i see
                        sorry voor de mixup

dan kan je beter wel alle prijzen excl btw gaan vgl
                        want in zermany is het wel een pak minder btw! -> 16% ipv 21%

+ de d200 body is daar nu niet bepaalt goedkoop te vinden (joost mag weten hoe dat komt)
                        1.699,00 + 699 voor de lens is eerder een dure belgische fnac of actionshop prijs (zeker als je rekent dat er minder btw in deze prijs zit)

misschien moet je wel eens de vgl maken in een belgische winkel wat betreft het nikon geheel ?
                        Ik ben het eens gaan doen bij corne. Want belgische winkels zijn spijtig genoeg nogal duur en ik zie dus niet in waarom ik daar zou gaan kopen.
                        Maar je verwees hierboven naar Corne. En dat vind ik ook een winkel die je kan aanraden. Maar de conclusies blijven toch hetzelfde als de bovenstaande.

Maar voor de interessante setup is het verschil wel veel minder want de nikon lenzen zijn bij corne veel goedkoper. Verschil toch nog 750€ in het voordeel van canon en tov d200 + 18-200 VR vs 30D +17-85 + 70-300 is het verschil ook nog 124€. De conclusies veranderen dus toch niet. De nikon setup is duurder voor minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                          Ik ben het eens gaan doen bij corne. Want belgische winkels zijn spijtig genoeg nogal duur en ik zie dus niet in waarom ik daar zou gaan kopen.
                          Maar je verwees hierboven naar Corne. En dat vind ik ook een winkel die je kan aanraden. Maar de conclusies blijven toch hetzelfde als de bovenstaande.

Maar voor de interessante setup is het verschil wel veel minder want de nikon lenzen zijn bij corne veel goedkoper. Verschil toch nog 750€ in het voordeel van canon en tov d200 + 18-200 VR vs 30D +17-85 + 70-300 is het verschil ook nog 124€. De conclusies veranderen dus toch niet. De nikon setup is duurder voor minder.
                          Duurder voor minder

De D200 als body is echt wel een stap voorwaarts tov de 30D hoor. En ik spreek dan niet alleen over de waterbestendige body, maar ook over de véél betere zoeker, de extra informatie in de zoeker,...

De D200 is duurder, maar ook beter.

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                            Duurder voor minder

De D200 als body is echt wel een stap voorwaarts tov de 30D hoor. En ik spreek dan niet alleen over de waterbestendige body, maar ook over de véél betere zoeker, de extra informatie in de zoeker,...

De D200 is duurder, maar ook beter.

sugar
                            Kijk eens naar de volledige setup en je zal wel snappen waarom ik zeg duurder voor minder.

En beter das relatief he? Daarvoor zou ik zeggen lees de hele thread nog eens het is allemaal al aan bod gekomen.
                            Oh en de zoeker is echt niet veel beter. Heb je al eens door die zoeker gekeken?
                            Last edited by Kevlar; 4 april 2006, 12:22.

Comment

awel je spreekt van dure belgische winkels ?
                              ik heb onder de prijs van corne gekocht zowel voor de lens als de body
                              om nog maar te zwijgen van die top-foto.de die nog een pak duurder uitvalt

kijk maar eens bv hier www.bestmedia.be
                              1550.50 € (incl BTW)

+ als zelfstandige extra verlies bij corne omdat er in nederl maar 19% btw afgaat dus als de prijs incl btw =, wil dat zeggen dat ze voor iemand met een btw n° toch nog duurder zijn in nederland

redenen genoeg om niet in dui of ned te kopen zou ik zo zeggen...

nogmaals :
                              het was helelaal niet de bedoeling om de allerlgoedkoopste setup te gaan vinden !
                              als het dan op 100eur meer of minder uitkomt afhankelijk van in welke dure winkel jij gaat shoppen en al dan niet in buitenland : not the issue here dude

wel :
                              simpelweg zeggen dat de canon oplossing goedkoper is niet zo,
                              met lenzen erbij komt het (bij mijn winkels dan toch) in ieder geval +-evenduur of zelf duurder uit... + dat je met één 18/200 lens al heel ver komt in de meeste dagdagelijkse gevallen

als je de vgl maakt bij topfoto.be is de canon oplossing even duur, dus zo kunnen we bezig blijven...
                              en of topfoto.be nu in het alg te duur is is van geen belang het is de vgln per winkel die telt

trouwens de berekening van corne :

nikon 1699 + 675 = 2344
                              canon 1199+ 625 + 575 = 2399
                              (cash back in nederland weet ik niet)
                              maar los daarvan is dit nog altijd duurder als ik mij niet vergis ?
                              Last edited by minedfield; 4 april 2006, 12:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                                Kijk eens naar de volledige setup en je zal wel snappen waarom ik zeg duurder voor minder.

En beter das relatief he? Daarvoor zou ik zeggen lees de hele thread nog eens het is allemaal al aan bod gekomen.
                                Oh en de zoeker is echt niet veel beter. Heb je al eens door die zoeker gekeken?
                                Ik heb dit week-end de 5D, de 30D en de D200 naast mekaar getest. Als ik me niet vergis heb ik toen ook door de zoeker gekeken van de 30D, en die is nog altijd even donker en klein als die van de 20D.
                                De zoeker van de D200 is niet alleen groter en helderder, je kan er ook een grid in activeren en je hebt continu een zicht op je ISO waarde, de WB waarde en kwaliteit waarmee je schiet.
                                Door die extra snufjes ligt de D200 zoeker wat mij betreft dichter bij die van de 5D dan bij die van de 30D

sugar
                                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                                X