Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X laten vallen, wat nu ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D2X laten vallen, wat nu ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
    En als je binnen 6 weken zegt dat je hem net liet vallen, wie gaat het tegendeel zeggen? Er is geen tegenpartij bij dit schadegeval, dus ook geen kwestie van discussie over de datum ...
    Dat te laat melden heeft eerder belang indien er een tegenpartij is om uw of zijn aansprakelijkheid binnen een gestelde termijn te kunnen betwisten.
    Natuurlijk moet je niet afkomen bij een verzekering met iets dat x-aantal maanden geleden gebeurd is, maar zoals reeds gezegd ... wanneer iemand iets laat vallen is moeilijk te betwisten.

trouwens dat hij goed werkte toen je de polis afsloot kan je toch bewijzen met foto's ! EXIF info!
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Ik zou hem alleszins laten repareren als je dan toch verzekering hebt betaald.
      Denk maar eens aan de tweedehandsverkoopwaarde van een body die overduidelijk gevallen is.

Groeten, Raf
      www.SundownShadows.be

Comment

Verzekering moeilijk doen? Als je auto omnium verzekerd is, moet de verzekering betalen, ook al rij je hem 5 min na tekenen van het contract total loss.

Ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat je hem NIET moet laten nakijken?? Je sluit net een verzekering af om ZEKER te zijn in dit soort gevallen!

Vraag in elk geval of de cosmetische schade gerepareerd kan worden en laat de verzekering dat betalen, mocht er geen schade intern zijn maar wel een factuur voor het nakijken.
        Waarom heb je anders een verzekering afgesloten?

Comment

Helemaal mee eens Fonz
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

De vraag: is het een FOTOtoestel of een fotoTOESTEL?
            Oprapen, de elementaire zaken nakijken, en trekken maar, battle damage heet dat. Je koopt toch dergelijk toestel voor te gebruiken, zeker een toestel van zo een kaliber!
            Als je daarentegen een gebruiker bent die zijn gerief alle avonden afstoft (grappig bedoelt hé), dan moet je hem gewoon binnenbrengen, anders ga je je er nooit meer goed bij voelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
              De vraag: is het een FOTOtoestel of een fotoTOESTEL?
              Oprapen, de elementaire zaken nakijken, en trekken maar, battle damage heet dat. Je koopt toch dergelijk toestel voor te gebruiken, zeker een toestel van zo een kaliber!
              Als je daarentegen een gebruiker bent die zijn gerief alle avonden afstoft (grappig bedoelt hé), dan moet je hem gewoon binnenbrengen, anders ga je je er nooit meer goed bij voelen.
              Ergens begrijp ik wat je bedoelt. Maar een auto is ook bedoeld om mee te rijden en als iemand een deuk in mijn bumper rijdt, laat ik dat ook repareren.

Mvg

Comment

@Rudy "Als je daarentegen een gebruiker bent die zijn gerief alle avonden afstoft (grappig bedoelt hé), dan moet je hem gewoon binnenbrengen, anders ga je je er nooit meer goed bij voelen."

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
                Ergens begrijp ik wat je bedoelt. Maar een auto is ook bedoeld om mee te rijden en als iemand een deuk in mijn bumper rijdt, laat ik dat ook repareren.

Mvg
                Dat zegt Rudy toch ook!!

Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Al dat gezeur over een butsje en een krasje. Natuurlijk moet je dat laten repareren als de verzekering er niet moeilijk over doet. Maar ik zou me veel meer zorgen maken over de situatie BINNEN de camera. Daarvoor moet je veel foto's maken en heel nauwkeurig bekijken. Als je de camera direct wegbrengt voor de visueel zichtbare schade, loop je de kans straks een fantastisch goed ogende camera te hebben die toch beschadigd is.

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                    Al dat gezeur over een butsje en een krasje. Natuurlijk moet je dat laten repareren als de verzekering er niet moeilijk over doet. Maar ik zou me veel meer zorgen maken over de situatie BINNEN de camera. Daarvoor moet je veel foto's maken en heel nauwkeurig bekijken. Als je de camera direct wegbrengt voor de visueel zichtbare schade, loop je de kans straks een fantastisch goed ogende camera te hebben die toch beschadigd is.

Groeten, Miriam
                    Inderdaad. En veel (foute) veronderstellingen !

Raadpleeg nu eerst even je verzekeringscontract. Het zou me echt héél erg verwonderen dat je verzekeraar voor je fotografiemateriaal, zelfs in een polis "alle risico's" in een schade van esthetische aard zou tussen komen.

Als je het toestel laat vallen (verloren gestolen en in alle andere gevallen) en het is stuk ja dan wel. Er zijn echt héél weinig uitsluitingen als het om een echt verlies en schade gaat.

Maar :
                    Uitsluitingen :
                    .........
                    behalve indien zij voortspruiten uit een gewaarborgd schadegeval de blutsen, krabben, schrammen en strepen.....

Hoop hier een beetje klaarheid/nuchterheid, in de duisternis en fantasiewereld, te hebben gebracht.

Comment

Ik heb er contact over opgenmomen met Inca. Zij wilden toch graag de camera zien ter observatie (het lijkt wel een ziekenboeg )

Ik breng hem er begin volgende week heen om na te laten kijken. Volgens mij hebben ze daar kant en klare testprogramma's om eventuele problemen te ontdekken.

Ik heb overigens de afgelopen week best veel foto's gemaakt en ze zijn nog steeds erg goed.

We zullen het gaan beleven.

Zal jullie op de hoogte houden, Michael
                      Nikon spul

Comment

Er is niet alleen het regeltje dat een verzekering betaalt voor schade maar ook de mogelijkheid dat een verzekering een verdere dekking schrapt door de polis op te zeggen, zoals met een verzekering van een wagen ook wel meer gebeurt.
                        Een verzekering heeft meestal na iedere aangifte van schadegeval het recht een einde te stellen aan de polis zelfs als ze voortvloeiend uit die aangifte geen vergoeding moeten uitbetalen.
                        Aan u de keuze of een krasje de moeite loont dit risico erbij te nemen.
                        En is er eigenlijk geen vrijstelling op dergelijke schade (als ze dan verzekerd is)?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                          Een verzekering heeft meestal na iedere aangifte van schadegeval het recht een einde te stellen aan de polis zelfs als ze voortvloeiend uit die aangifte geen vergoeding moeten uitbetalen.
                          Meen je dat nu ??? Begrijp ik dit goed ? Kan een verzekering een contract verbreken op het moment dat de verzekering dàn net moet uitvoeren waarvoor het contract werd opgemaakt ? Is dit waar ?
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ik sta in deze geheel achter Myriam.

Test je apparaat en test het grondig. Als alles naar behoren werkt (alle objectieven, alle sluitersnelheden, flitser....) beschouw het dan als een levensles en neem de lichte schade op als leergeld. Het toestel van een pro maakt ook heel wat mee, en dat merk je...

Ga je de verzekering lastigvallen dan heeft dit twee gevolgen:
                            - je betaalt een forfait, die mogelijk onnodig is (lees de kleine lettertjes)
                            - als je binnen enkele weken een ongeval hebt met functionele schade, dan kunnen ze beginnen moeilijk doen, want dan ben je een liability. Maw foetsjie je verzekering.

Zie je, je verzekert je alleen voor schade die voldoende doorweegt. Als je verzekering voor alles moet opdraaien, dan draait ze voor niets meer op.

Vergelijk met het bonus-malus systeem voor de wagen. Elke verzekering heeft zoiets, voor elk onderwerp, maar het is impliciet en er wordt niet veel ruchtbaarheid aan gegeven. Maar eens je tot de 'brokkenmakers' gerekend wordt, raak je nergens meer binnen. Er bestaat idd een zwarte lijst.

En is er inderdaad meer dan alleen maar esthetische schade, tja, dan moet het maar. Toch eerst even nadenken of het de moeite is. Ik ken nogal wat mensen die bij lichte blikschade aan hun auto uit eigen portemonnee betalen, omdat de premiestijging uiteindelijk hoger ligt (die loopt immers over jaren).

Sterkte!
                            Fullator
                            Fotostudio Candela Zone
                            website: http://www.chronax.be
                            website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Test je apparaat en test het grondig. Als alles naar behoren werkt (alle objectieven, alle sluitersnelheden, flitser....) beschouw het dan als een levensles en neem de lichte schade op als leergeld. Het toestel van een pro maakt ook heel wat mee, en dat merk je...
                              Je kunt je toestel zelf nooit 100% testen. Laten nameten door reparatiecentrum in ieder geval dus.

Ik weet niet om welk type verzekering het gaat, maar ik weet dat bvb de verzekering die je bij nikonians kunt afsluiten wel valschade dekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                                Meen je dat nu ??? Begrijp ik dit goed ? Kan een verzekering een contract verbreken op het moment dat de verzekering dàn net moet uitvoeren waarvoor het contract werd opgemaakt ? Is dit waar ?
                                Greetz, Kariboe
                                Ze zal wel het aangegeven schadegeval vergoeden als je er recht op hebt maar ze kunnen de verdere verzekering in elk geval stopzetten door het contract op te zeggen.

Neem eens de verzekeringspolis van je wagen om een voorbeeld te stellen :

Er staat altijd ergens in de kleine letterkes dat de maatschappij (alsook uzelf normaal gezien) na elke aangifte van schadegeval het recht heeft de verzekeringspolis op te zeggen.

En ja, het is zo en een schande eigenlijk want je betaalt er toch voor. Ik heb ooit de pech gehad om op korte tijd 2 schadegevallen te hebben, niet in fout zelfs en schade betaald door tegenpartij, en kreeg doodleuk een aangetekend schrijven dat de polis opgezegd werd met een opzegperiode van 1 maand. Gebaseerd op de algemene voorwaarden.
                                Last edited by VerSeg; 3 februari 2006, 18:13.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X