Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof tussen glas en sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stof tussen glas en sensor

Ik snap er niets van maar er zit ineens een stofje tussen mijn sensor en het sensor glas, dat is met het blote oog waarneembaar want het is duidelijk zichtbaar dat het stofje niet op het glas zit, maar dieper zit.

Natuuurlijk is de sensor netjes schoon gemaakt, maar dit vlekje zit er echt onder

Heeft iemand zoiets al eens aan de hand gehad, het ziet er niet uit op de foto's, ben bang dat in mijn camera kan wegooien zo...

Re: Stof tussen glas en sensor

Oorspronkelijk geplaatst door CMB90
    Ik snap er niets van maar er zit ineens een stofje tussen mijn sensor en het sensor glas, dat is met het blote oog waarneembaar want het is duidelijk zichtbaar dat het stofje niet op het glas zit, maar dieper zit.

Natuuurlijk is de sensor netjes schoon gemaakt, maar dit vlekje zit er echt onder

Heeft iemand zoiets al eens aan de hand gehad, het ziet er niet uit op de foto's, ben bang dat in mijn camera kan wegooien zo...
    Ik ga ervan uit dat het een dslr is, en dan moet je even teruggaan in de tijd, en naar je foto's kijken, of het er van in het begin zat, of later gekomen. (kijk naar fotos met blauwe lucht en kleine diafragma's.
    Ik zeg dit, omdat het soms voorkomt dat zelfs na het reinigen er toch nog een hardnekkig spotje blijft zitten aan de buitenkant, dat je na enkele pogingen, eventueel met vloeistof toch verwijdert krijgt.
    Als dat natuurlijk niet zo is (en dat zal het vuiltje er waarschijnlijk al van in het begin zitten>>>fotografisch bewijsvoeren) zou ik canon ter hulp vragen. Mijn 10d is bijvoorbeeld na de garantieperiode ook nog gratis hersteld, bad pixels.

Comment

Hmmm nou het gaat om een 300d, 100% zeker dat dit er recent in is gekomen, en exact op die plaats zie ik het stofje zitten (spiegelbeeld tov foto). ik ben bang dat ik naar etbass toe moet........

Comment

kun je ons een voorbeeldfoto laten zien?
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
        X