Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 versus EOS 350D: welke houden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70 versus EOS 350D: welke houden?

Een Eos 350D met de 2 kitlenzen (18-55 en 55-200), gewonnen in een fotowedstrijd.
    Of de Nikon D70, mijn huidige camera + kitlens (18-70 DX) + Tamron 28-200 1:3,8-5,6 + teleconverter 2x + een Nikon SB28 speedlight.

Ik ben heel tevreden met de Nikon D70.

Welke houden en welke wegdoen en WAAROM?

Graag jullie advies.
    Last edited by Digi-art; 2 februari 2006, 15:52.
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Re: Nikon D70 versus EOS 350D: welke houden?

Hiermee kan je echt alle richtingen uit!
    Je zou de hele canon set kunnen verkopen en een leuke lichtsterke lens voor je nikon kunnen kopen.
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art
      Ik ben heel tevreden met de Nikon D70.
      Je zegt het eigenlijk zelf
      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ik zou net zeggen... Als je zo tevreden bent met je D70 zou je toch wel gek zijn om die te verkopen!

Als ik jou was zou ik die Canon mooi verkopen en het geld gebruiken voor wat leuks voor de Nikon ( mooie lens, goed statief, ??)

Comment

Je kunt misschien testshots maken met beide camera's van 't zelfde onderwerp, en dan beslissen... niet veel mensen krijgen die kans !
          bij jou valt het nu nog mee, maar voor veel mensen hier is zo'n switch een echte ramp (denk ik)
          proficiat met je prijs trouwens ! (ik vermoed dat er niet geloot werd )

groetjes,

herzie

Comment

Never change a winning team
            Nikon D70s °°°°° BD0517BE

"Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it." -Gandhi

Comment

Ik heb geen ervaring Canon, maar zijn die lenzen niet beter dan die ik nu bezit.
              Ergens wou ik het geld van de verkoop van één van de camera's investeren in de aankoop van een nieuwe Mac G5, en die zijn heeeeeel duur.

Bij de Nikon D70 zijn de foto's altijd en beetje onderbelicht, wat niet direct een probleem is.

Hoe is dat bij de Eos 350D?
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Ik heb geen ervaring Canon, maar zijn die lenzen niet beter dan die ik nu bezit.
                Ergens wou ik het geld van de verkoop van één van de camera's investeren in de aankoop van een nieuwe Mac G5, en die zijn heeeeeel duur.

Bij de Nikon D70 zijn de foto's altijd en beetje onderbelicht, wat niet direct een probleem is.

de kitlens van nikon is beter dan canon, die tamron weet ik niet.
                Maar ik zou die nikon houden, je bent er aan gewend, en tevreden?

En je foto's zulen ook wel goed zijn anders zou je geen zo'n prijs winnen
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

FZ50

Comment

Ik zou zeggen je hebt alles daar bij jou thuis liggen. Vermits ook alleen je eigen smaak van enig belang is zit je toch in de beste positie om hier een beslissing in te nemen.

Die onderbelichting ga je niet hebben met de 350D maar dat lijkt mij nu toch echt geen reden om die beslissing te nemen.

Speel dus wat met beide camera's en beslis dan. Alhoewel je natuurlijk wel al de nikon gewoon bent wat in deze laatste zijn voordeel is moet je toch voor jezelf een besluit kunnen trekken.

Ik denk ook dat geen enkele van de lenzen die je in je bezit hebt een reden zijn om voor de ene of de andere te kiezen. Er zit geen enkele topper tussen.

En kijk ook naar welk systeem je eigenlijk het beste ligt. Daaruit kan je waarschijnlijk de meest zinvolle beslissing nemen. Mocht ik morgen een D2x winnen met een 17-55 F2.8 dan verkocht ik die want ik kan mijn zin niet vinden in het nikon systeem en deze combinatie is ook niet wat ik zoek dus alhoewel het zeker veel meer waard is dan de combinatie die ik nu heb zou ik daar omwille van systeemverschillen niet voor kiezen.

Comment

Met die Mac zou ik nog even wachten tot de Macs met Intel er vlotjes zijn. Ze zullen waarschijnlijk goedkoper zijn en zeker sneller.

Wat je camera's betreft, ik zie hier nog geen derde oplossing staan. Beiden verkopen en een 20D kopen of beter een D200. Waarschijnlijk heb je dan nog wat over om nog iets leuks bij te kopen vb grip met enkele extra batterijen.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Van een luxeprobleem gesproken,ik zal je mijn adres doorsturen lol,de Canon is meer dan genoeg voor mij

Proficiat trouwens!
                      http://pics-by-tah.fotopic.net/-Canon Powershot-S2 Is

Comment

Thanks voor de reacties.
                        Veel wijzer ben ik er niet van geworden en zal zelf moeten beslissen.
                        Het is inderdaad een luxe probleem.
                        Eerst ga ik de Canon uitproberen en dan vergelijken.

Wat me wel beter lijkt, ik weet niet dat het waar, dat de sensor bij de Eos 350D op hogere ISO veel minder ruis geeft als de NIkon D70.
                        Aangezien ik het haat met flashlicht te werken, is dat wel een argument voor de Eos. Is dat waar over de sensor van canon, heeft imand daar ervaring mee? Voor de lenzen bij de Nikon D70 moet ik hem niet houden.

Langs de andere kant vind ik het raar dat je de flash bij Canon moet gebruiken voor de AF afstelling.
                        Nikon lijkt ook sneller en beter scherp te stellen, dat is weer een argument voor hem want veel geduld heb ik niet.

Kan ik ergens een site vinden waar ze de 2 vergelijken?

Cameras zijn niet altijd het belangrijdkste.
                        Vroeger werkte ik met een HP 850 (4MP), ook gewonnen in een fotowedstijd, daar heb ik fotomontages mee gemaakt waar ik dan weer een andere camera mee gewonnen heb, een Linux FZ10 (4MP)... die niemand meer wil kopen...????

Volgens mij gaat het allemaal een beetje te vlug en is een camera of computer de slechtste investering die je kunt doen.

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tah
                          Van een luxeprobleem gesproken,ik zal je mijn adres doorsturen lol,de Canon is meer dan genoeg voor mij

Proficiat trouwens!
                          ...wel iets anders, geen goesting voor een Panasonic Linux FZ10 (4MP) met Leica Superzoom lens met stabilsator (lol)
                          en

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                            Met die Mac zou ik nog even wachten tot de Macs met Intel er vlotjes zijn. Ze zullen waarschijnlijk goedkoper zijn en zeker sneller.

Hubert
                            Intel en Mac zit nog in de kinderschoenen en zolang al de progs niet universeel zijn, gaat dat een bom geld kosten.
                            Ik vraag me nu al af of sommige oplaad/RAW programma's voor digicams wel gaan op werken...buiten IPhoto natuurlijk.
                            :mvg

Comment

Met alle anderen: proficiat
                              Ik ben zelf een beetje . Ik beken

Ik maak op dat je een goed fotograaf bent met zowat elk toestel. En je hebt zelf geen voorkeur, dus kan je best zelf beslissen.

Uit de antwoorden van de BD-ers kan je maar één conclusie trekken: namelijk de gebruiker van een Nikon verkiest de Nikon te behouden en omgekeerd. Zo subjectief als wat.
                              Er zit maar één objectief antwoord bij betreffende een nieuw fototoestel en dat is zowel de Canon als de Nikon verkopen en een beter maar duurder apparaat van eigen keuze aanschaffen. Of dat is wat je wil?

Je hebt het zelf ook al ingezien, denk ik. En dat je best even test wat je zef het meest weet je ook al. En je bent een goed fotograaf, want je wint prijzen. Dus ...

Ik denk dat mijn bijdrage gewoon overbodig is.
                              Succes met je keuze!

Comment

Working...
                              X