Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera online kopen? Betrouwbaar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera online kopen? Betrouwbaar?

Hey allemaal

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om een nieuwe camera te kopen.

Nu twijfel ik tussen de Canon eos350d en de canon, canon eos5d en de eos20d.

Op www.deluxis.be vindt ik heel goede prijzen, maar wat raden jullie mij aan betreffende camera & online kopen?

Thanks!

Re: Camera online kopen? Betrouwbaar?

Oorspronkelijk geplaatst door Robbyke
    Op www.deluxis.be vindt ik heel goede prijzenThanks!
    Verre van goedkoop, zeker wat betreft DSLR's

Kijk eens hier : http://www.cornevaniperen.nl/

Comment

waarom online kopen???? zou het nooit doen, je voelt niet hoe iets in de hand licht en bij problemen ben je meer en langer bezig dan een leverancier, die je bij je aankoop van wat dan ook, recht in de ogen kan kijken.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
        Verre van goedkoop, zeker wat betreft DSLR's

Kijk eens hier : http://www.cornevaniperen.nl/
        Juist,

Kijk eens bij Corné, betrouwbaar tot en met. Lees er maar eens de oude berichten op na

Comment

Beste,

ik koop dergelijke zaken nooit on line

je zou versteld staan welke condities de detailhandel in je buurt je kan geven als je er een goede relatie mee opbouwt.
          ook bij problemen of vragen heb je een toeverlaat in je buurt.

mvg

heronymus
          Nikon D 300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HERONYMUS
            Beste,
            je zou versteld staan welke condities de detailhandel in je buurt je kan geven als je er een goede relatie mee opbouwt.
            allemaal goed en wel, maar hoe 'bouw je een relatie op met een vakfotograaf' als je bij wijze van spreken om de 7 of 10 jaar een nieuwe DSLR koopt...? Maandelijks stof van de sensor laten kuisen..?

Om te weten hoe een toestel in de hand ligt heb je in elke stad een Fnac; om geld in je zak te steken waarmee je nadien al 1/3 van een deftige lens betaald hebt, kijk je op internet... check kieskeurig.nl en sta versteld van het verschil met de vakhandel in de buurt.. De eerlijkheid gebiedt wel van enkel Europese modellen te vergelijken, maar dan nog kom je tot 150 euro goedkoper uit.. En stores als digitalstreet.nl hebben wel degelijk een winkel.

België is gewoon een pak duurder dan de buurlanden :-(
            .: Simplicity is the ultimate sophistication :.

Comment

[QUOTE=HERONYMUS]
              /QUOTE]

Je zou versteld staan hoe goed mijn relatie met Corné is . Ik krijg van Corné dingen gedaan die mijn vroegere vakhandel niet kon of wou doen.

Comment

Mijn 20D komt van geheugenkaart.be, vrijdag prijsgevraagd, zaterdagmorgend gebeld dat ik hem kwam halen, zaterdagmiddag afgehaald

Comment

[QUOTE=hvr_oosterzele]
                  /QUOTE]

Je zou versteld staan hoe goed mijn relatie met Corné is . Ik krijg van Corné dingen gedaan die mijn vroegere vakhandel niet kon of wou doen.
                  Ik heb het al zo vaak hier gesteld, maar ik ga het ten overvloede nog eens doen: Corné kan je recht in de ogen kijken (want hij levert ten huize). Dat is belangrijk, want niet iedereen heeft positieve ervaringen met online aankopen.

Ik test graag mijn leveranciers (beroepsmisvorming). Corné passeerde als een der weinigen met vlag en wimpel.

Leon
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

ieder zijn goesting natuurlijk

maar ik zou nergens anders meer kopen dan via internet. en zeker corné is een aanrader.

de belgische "vak handel" (uhum uhum wat dat ook mag wezen) krijgt van mij niets meer. en dit heeft niet alleen te maken met het feit dat ze soms gewoon de helft duurder zijn. veel vakkundigheid heb ik nog niet gezien

Comment

Beste,

ik koop dergelijke zaken nooit on line

ook bij problemen of vragen heb je een toeverlaat in je buurt.

mvg

heronymus
                      Vrij duidelijk het "gekleurde" standpunt van een "zelfstandige"...
                      Dat mag natuurlijk, maar wij mogen hiermee ook niet altijd akkoord gaan!
                      Veralgemeningen zijn uit den boze!...
                      Je kan zowel in detail als via E-winkels goed of slecht "bediend" worden...
                      De ervaringen die hier reeds werden gepost liegen er niet om.

Toch nog eventjes verwijzen naar deze draad om uw geheugen terug op te frissen: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=96351
                      Bouw in dergelijke omstandigheden dan maar een goede relatie op met een detailverkoper...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                        Nie moeilijk, he. Volgens mij komt jouw lenzenarsenaal dicht in de buurt van dit. Elke verkoper zou gaan kwijlen met zo'n klant.

Serieus nu: Ik denk dat er 4 soorten verkopers zijn. 1) Detailhandels en lokale fotoboeren die weten waar ze mee bezig zijn. 2) Vakhandelaars die de naam niet waard zijn. 3) Ernstige online shops (en ik reken Corné hier bij) en 4) de anderen. Het kaf van het koren zal je zowiezo moeten scheiden, of je nu in de normale winkel koopt of online. Feit blijft wel dat door de specifieke kostenstruktuur de onlinehandel iets goedkoper kan aanbieden.

Ik verkies een online shop boven een vakwinkel omdat ik de "kennis" van de man achter de balie niet nodig heb. Ik kies wel voor een ernstige verloper, omdat ik dan tenminste weet waar ik kan op terugvallen als ik een probleem heb. Als je goed zoekt kan je deze even goed online vinden als in de straat.
                        DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                          ...
                          Ik verkies een online shop boven een vakwinkel omdat ik de "kennis" van de man achter de balie niet nodig heb. Ik kies wel voor een ernstige verloper, omdat ik dan tenminste weet waar ik kan op terugvallen als ik een probleem heb. Als je goed zoekt kan je deze even goed online vinden als in de straat.
                          Exactly my point!
                          Meer en meer forumleden gaan zo redeneren, vooral omdat de technische info in zulke grote mate hier en op andere fora/sites te vinden is.
                          De detailhandel zal het meer dan ooit moeten hebben van klanten die niet zo diep de materie uitvlassen zoals wij "foto-internauten"

Comment

Dit w-e was ik in de Mediamarkt in Brussel, toevallig stond er dezelfde beamer die ik via het www in D. heb gekocht, de prijs was iets meer dan het DUBBELE dan deze in D. "...ik ben toch niet gek..." was de slogan van MM

En dan zwijg ik nog van m'n fotoapparatuur...

Vlak voor nieuwjaar met ne kameraad die schrik had van internetaankopen naar de plaatselijke vakhandel gegaan (een gerenomeerde HiFi winkel) voor een KEF speakerset voor zijn home cinema van €1.500, hélaas was deze niet in voorraad doch zouden deze bestellen (geen probleem, kan gebeuren...) binnen de week zou ie binnenzijn en gingen ze hem bellen...na 1 week geen nieuws, na 2 weken eens zelf gebeld...ehhhh nog niet binnen, we zullen eens naar KEF bellen en we bellen U terug...na nog een week geen nieuws...ok dan effe zélf naar die winkel eens wa kabaal gaan maken...aangezien het zaterdag was kon KEF niet bereikt worden, zou dus voor dinsdag worden...dinsdag eindelijk bevestiging dat ie vrijdag daarop vanuit D. zou binnenkomen...en ja hoor...zaterdag was ie eindelijk binnen...wij de speakers aan het plaatsen en wat bleek...bleek een Engelse versie te zijn, dus powercord van de sub pastte niet in ons Belgisch 220 V stekkerdoosje en ja hoor, de dinsdag daarop weer naar de winkel en een ander powercordje gekregen...

En ter afsluiting...mijn AV receiver (Pioneer) heb ik in Duitsland goedkoper gekocht dan hier in Belgie, gek als je weet dat deze receiver in Europa is ingevoerd via Pioneer Belgie, dan naar Duitsland getransporteerd naar een verdeler, vandaar naar een internetshop en vandaar naar Belgie naar mij, als eindgebruiker...inclusief Nederlandstalige handleiding etc...en toch nog goedkoper dan in Belgie...denk daar maar es over na

Oepps ben nu echt wel aan het afwijken hé
                            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

D70s+kitlens+Backpack bij Topfoto.de (online) gekocht. Perfecte afhandeling.

SB-600 bij Corné (online) gekocht. Perfecte afhandeling.

Online kopen is makkelijk en geldbesparend. Zolang je weet dat de sevice goed is. Zoals bvb bij Topfoto en Corné.

Comment

Working...
                              X