Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aanbieding in ALDI

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

369 Euro oftewel ongeveer 14800Bfr

This natuurlijk spotgoedkoop voor een 4 Megapixel. Maar verder mag je er niet te veel van verwachten denk ik. Ik denk zelfs dat je met een kwaliteits 2MP veel beter prints behaald dan met dat aldi-koopje. Zoals je ziet -> Een lens van Ricoh en een CCD van Sony, dit is een goedkoop samengestelde digi als je het mij vraagd.
    Tzou fijn zijn als je hem eens kon testen op voorhand. Kzou zeker wachten tot iemand hem gekocht heeft en ergens zijn mening op internet gepost heeft.
    Als je een digi veel gaat gebruiken en ook kwaliteit verwacht zou ik hem zeker niet kopen. Als je vraag: "Is de prijs kwaliteit goed?" Mja, dan zou ik wachten tot iemand je dat met zekerheid kan zeggen.

Ikzelf zou voor de Vensterklevers van 1,19 Euro gaan
    Tiggy - Nikon Coolpix 4300

Comment

Originally posted by Tiggy

This natuurlijk spotgoedkoop voor een 4 Megapixel. Maar verder mag je er niet te veel van verwachten denk ik. Ik denk zelfs dat je met een kwaliteits 2MP veel beter prints behaald dan met dat aldi-koopje. Zoals je ziet -> Een lens van Ricoh en een CCD van Sony, dit is een goedkoop samengestelde digi als je het mij vraagd.
      Tzou fijn zijn als je hem eens kon testen op voorhand. Kzou zeker wachten tot iemand hem gekocht heeft en ergens zijn mening op internet gepost heeft.
      Als je een digi veel gaat gebruiken en ook kwaliteit verwacht zou ik hem zeker niet kopen. Als je vraag: "Is de prijs kwaliteit goed?" Mja, dan zou ik wachten tot iemand je dat met zekerheid kan zeggen.

Ik waag me ook liever aan die vensterklevers
      Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

Comment

Originally posted by Tribal69
        Originally posted by Tiggy

Ik waag me ook liever aan die vensterklevers
        Ze hebben ook nog feestwijnen .

laten we die maar gaan proberen

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ja feestwijnen als je er eentje binnen hebt zie je alles dubbel en dan denk je dat er iets met je foto apparaat mis is zekers ?
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Originally posted by Otto Knap
            Originally posted by Boogey Man
            Hier zijn nog enkele links voor geïntereseerden :

reacties:

Engelstalige handleiding Skanhex SX4102:

Duitstalige artikels/beoordeling Medion SX410z:

Greetz,
            Boogey Man
            Hallo fotoliefhebbers,

Laat je niet gek maken en Euro's uit de zak kloppen.

Voor dit bedrag kan men een perfect gebruikte kamera kopen of een nieuwe.

Het zegt toch genoeg dat na een Aldi aktie deze kamera voor een kleine 200 - 250 Euro door teleurgestelde gebruikers wordt verkocht.

Als je alleen maar wil knipsen en de beelden niet wil afdrukken of bekijken zijn er betere alternatieven.

Of je moet helemaal niets te doen hebben en zoveel vrije tijd dat je graag beelden van correcte kleuren wil gaan voorzien, het hele jaar sneeuw en mist wil wegvegen etc.

Zijn er ook niet-handelaars, lees objectieve, mensen met een mening over deze camera ?

De foto's die ik zover van deze camera zag zijn verre van slecht, natuurlijk zal er wel een verschil zijn met een G2 of iets dergelijks, maar de kwaliteit van de foto's van deze camera lijken beter dan die van mijn oude getrouwe IXUS.

Maar jah, de objectiviteit is ver weg als er iemand je mooie handeltje in gevaar brengt met praktisch concurentie-vervalsende prijzen...

Comment

@Zerocool
              Er is gewoon niet zo veel informatie over te vinden. Als je mij/ons een uitgebreide review kunt laten zien dan kan ik er mij een mening over vormen. Op dit moment is het voor mij een onbekende camera (die blijkend veel in zich heeft) aan een spotgoedkope prijs. Zoiets gelijk een kat in de zak kopen
              Tiggy - Nikon Coolpix 4300

Comment

Originally posted by zerocool
                Originally posted by Otto Knap
                Originally posted by Boogey Man
                Hier zijn nog enkele links voor geïntereseerden :

reacties:

Engelstalige handleiding Skanhex SX4102:

Duitstalige artikels/beoordeling Medion SX410z:

Greetz,
                Boogey Man
                Hallo fotoliefhebbers,

Laat je niet gek maken en Euro's uit de zak kloppen.

Voor dit bedrag kan men een perfect gebruikte kamera kopen of een nieuwe.

Het zegt toch genoeg dat na een Aldi aktie deze kamera voor een kleine 200 - 250 Euro door teleurgestelde gebruikers wordt verkocht.

Als je alleen maar wil knipsen en de beelden niet wil afdrukken of bekijken zijn er betere alternatieven.

Of je moet helemaal niets te doen hebben en zoveel vrije tijd dat je graag beelden van correcte kleuren wil gaan voorzien, het hele jaar sneeuw en mist wil wegvegen etc.

Zijn er ook niet-handelaars, lees objectieve, mensen met een mening over deze camera ?

De foto's die ik zover van deze camera zag zijn verre van slecht, natuurlijk zal er wel een verschil zijn met een G2 of iets dergelijks, maar de kwaliteit van de foto's van deze camera lijken beter dan die van mijn oude getrouwe IXUS.

Maar jah, de objectiviteit is ver weg als er iemand je mooie handeltje in gevaar brengt met praktisch concurentie-vervalsende prijzen...

Als je klanten klagen over de resultaten van de camera en daar we in Belgie en Nederland een wetje hebben dat een klant die via postorder koopt de artikelen binnen 8 of 14 dagen weer terug kan brengen en zijn geld kan terug vragen zegt dat genoeg. Ga nu maar eens langs de betere fotoshops en probeer eens zo'n kamera te krijgen. We hebben het over fotoshops geen computerboeren ( die dumpen op dit moment massaal dit model).

Verder hier nog een berichtje uit Chip
                CHIP Online meint:
                Auf dem Foto sieht die Medion der Jenoptik JD 4100 z3 verdammt ähnlich. Und damit handelt es sich definitiv um kein Schnäppchen – die Testergebnisse waren enttäuschend. Die Funktionen der Aldi-Kamera sind auf das nötigste beschränkt. Für diesen Preis kann man derzeit keine gute 4-Megapixel-Kamera erwarten – die kosten derzeit immer noch mindestens 700 Euro. Unser Tipp: Fürs gleiche Geld gibt es schon hochwertige 3-Megapixel-Kameras.

Comment

Als je klanten klagen over de resultaten van de camera en daar we in Belgie en Nederland een wetje hebben dat een klant die via postorder koopt de artikelen binnen 8 of 14 dagen weer terug kan brengen en zijn geld kan terug vragen zegt dat genoeg. Ga nu maar eens langs de betere fotoshops en probeer eens zo'n kamera te krijgen. We hebben het over fotoshops geen computerboeren ( die dumpen op dit moment massaal dit model).

CHIP Online meint:
                  Auf dem Foto sieht die Medion der Jenoptik JD 4100 z3 verdammt ähnlich. Und damit handelt es sich definitiv um kein Schnäppchen – die Testergebnisse waren enttäuschend. Die Funktionen der Aldi-Kamera sind auf das nötigste beschränkt. Für diesen Preis kann man derzeit keine gute 4-Megapixel-Kamera erwarten – die kosten derzeit immer noch mindestens 700 Euro. Unser Tipp: Fürs gleiche Geld gibt es schon hochwertige 3-Megapixel-Kameras.
                  Tsjah, het blijft een kat in de zak.
                  Maar ik heb een redelijke goede mening over de Aldi PC's.
                  ( en dat is nu wel mijn vakgebied, ik weet waarover ik spreek)
                  die dingen zijn prijs kwaliteit bijna onklopbaar.
                  Dus heb ik alle redenen om aan te nemen dat dit voor deze camera ook zou gelden. Al is het prijs-verschil procentueel kleiner tussen een goede pc en een aldi pc, dan tussen een goede cam en deze aldi cam.

Daarnaast heb ik nu een Canon Digital Ixus van de eerste reeks, is ondertussen bij 3 jaar oud, en eigenlijk ook al grondig versleten,
                  de kleur balans is enorm verslechterd, heeft meer en meer problemen met grote witte vlakken,er verschijnt een waas op sommige foto's ...
                  Dus vraag ik me af waarom ik terug zoveel geld meer zou geven aan een kwaliteitsmerk,als die na een korte periode ( 3 jaar) ook al zo veel van hun pluimen laten.
                  (Ik moet wel toegeven dat die Ixus heel veel gebruikt werd, en praktisch altijd in mijn jaszak zat, maar toch, daarvoor gebruikte ik een klein minolta zak-toestelletje met standaard-filmpjes als altijd-bij-de-hand toestel, en dat heeft na 10 jaar nog steeds niets van problemen.)

De vraag is dus, zijn er testen ... heel weinig blijkbaar ...
                  Klasseer mijn vorige post maar onder verkeerd geuit ongenoegen over het gebrek aan betrouwbare informatie.

Dit gezegd zijnde, deins ik er nog steeds voor terug om weer 700-800 Euro aan een camera te hangen die na 3 jaar onbruikbaar wordt...
                  Dat is dan ook een kat in de zak ... en dan lijkt 360 Euro een minder groot risico ...
                  Ach ach , heeft er iemand toevallig een Canon G2 op overschot ?
                  Dan hoef ik me al lang niet meer druk te maken om die Aldi dingen ...
                  ah, en wat is er van die nieuwe IXUS ? zijn die ixus'en eigenlijk nog relevant ? ( 't is wel handig zo een klein formaat)

Comment

Originally posted by zerocool

CHIP Online meint:
                    Tsjah, het blijft een kat in de zak.
                    Maar ik heb een redelijke goede mening over de Aldi PC's.
                    ( en dat is nu wel mijn vakgebied, ik weet waarover ik spreek)
                    die dingen zijn prijs kwaliteit bijna onklopbaar.
                    Dus heb ik alle redenen om aan te nemen dat dit voor deze camera ook zou gelden. Al is het prijs-verschil procentueel kleiner tussen een goede pc en een aldi pc, dan tussen een goede cam en deze aldi cam.

Daarnaast heb ik nu een Canon Digital Ixus van de eerste reeks, is ondertussen bij 3 jaar oud, en eigenlijk ook al grondig versleten,
                    de kleur balans is enorm verslechterd, heeft meer en meer problemen met grote witte vlakken,er verschijnt een waas op sommige foto's ...
                    Dus vraag ik me af waarom ik terug zoveel geld meer zou geven aan een kwaliteitsmerk,als die na een korte periode ( 3 jaar) ook al zo veel van hun pluimen laten.
                    (Ik moet wel toegeven dat die Ixus heel veel gebruikt werd, en praktisch altijd in mijn jaszak zat, maar toch, daarvoor gebruikte ik een klein minolta zak-toestelletje met standaard-filmpjes als altijd-bij-de-hand toestel, en dat heeft na 10 jaar nog steeds niets van problemen.)

De vraag is dus, zijn er testen ... heel weinig blijkbaar ...
                    Klasseer mijn vorige post maar onder verkeerd geuit ongenoegen over het gebrek aan betrouwbare informatie.

Dit gezegd zijnde, deins ik er nog steeds voor terug om weer 700-800 Euro aan een camera te hangen die na 3 jaar onbruikbaar wordt...
                    Dat is dan ook een kat in de zak ... en dan lijkt 360 Euro een minder groot risico ...
                    Ach ach , heeft er iemand toevallig een Canon G2 op overschot ?
                    Dan hoef ik me al lang niet meer druk te maken om die Aldi dingen ...
                    ah, en wat is er van die nieuwe IXUS ? zijn die ixus'en eigenlijk nog relevant ? ( 't is wel handig zo een klein formaat)

Je kunt moeilijk een Aldi PC waarvan alle componenten perfect zijn en vervolgens geassembleerd tot een PC, welke ook in de vakpers als beste getest wordt gaan vergelijken met een camera WAAR EEN ANDER NAAMPJE OP PLAKKEN die al onder diverse namen op de markt is gekomen en weggetest.

Comment

Ik ben wel geinteresseerd in een aankoop van een aldicamera volgende week.
                      Ik vraag me af, kan deze ook gebruikt worden als webcam?
                      Groetjes

ANKU

Comment

Ik begrijp gewoon sommige reacties hier niet. Wie van jullie heeft dit toestel of één van zijn klonen (dit toestel wordt door meerdere merken vervaardigd, nu ja !) echt geprobeerd ? In de recensies en de reacties van de kopers stel ik vast dat er ook heel wat positieve reacties zijn. Bovendien neemt Aldi door deze aanbieding heel wat van de negatieve recensies weg (bijv. de grote opslagkaart om maar iets te zeggen).Over sluiers en vergrijzing lees ik ook dat dit helemaal nhiet zo is. Wie heeft er dan gelijk ? Degenen die kochten of degenen die denken dat kopen fout is ? Voor de prijs moet je het trouwens niet laten, die is inderdaad veel beter dan zijn merkenbroedertjes. Ik rij trouwens met een Skoda, rijdt u gerust met een Volkswagen die 4000 euro duurder is ! Soms is het gedacht veel waard...

Comment

Originally posted by Manke Nelis
                          Ik begrijp gewoon sommige reacties hier niet. Wie van jullie heeft dit toestel of één van zijn klonen (dit toestel wordt door meerdere merken vervaardigd, nu ja !) echt geprobeerd ? In de recensies en de reacties van de kopers stel ik vast dat er ook heel wat positieve reacties zijn. Bovendien neemt Aldi door deze aanbieding heel wat van de negatieve recensies weg (bijv. de grote opslagkaart om maar iets te zeggen).Over sluiers en vergrijzing lees ik ook dat dit helemaal nhiet zo is. Wie heeft er dan gelijk ? Degenen die kochten of degenen die denken dat kopen fout is ? Voor de prijs moet je het trouwens niet laten, die is inderdaad veel beter dan zijn merkenbroedertjes. Ik rij trouwens met een Skoda, rijdt u gerust met een Volkswagen die 4000 euro duurder is ! Soms is het gedacht veel waard...
                          Ik heb drie Jenoptik's verkocht en twee kopers hebben het toestel weer terug gebracht omdat het zo goed voldeed. De prijs van dit "prachtige toestel" was toen 398 Euro met de volgende opties:

Resolutie 2272 x 1704 Pixel, 24 bit kleurdiepte, Sensor Chip 1/1, 8 " CCD-Chip 3, 95 miljoen pixels, video en USB uitgang, opslagmedium Compact Flash 32 MB meegeleverd, lens 3x Zoom 34 - 102 mm, 2x Digitale zoom, scherptebereik 20 - cm, close up opname / Makro 20 - 80 (groothoek) , lichtgevoeligheid 100 (Auto) 200, 400 ISO, lens groothoek F2, 6/4, 5 , Tele F4, 5/8, 0 , manuele belichtingscorrectie, LCD monitor, ingebouwde flits.

Een toestel kwam terug omdat de CF kaarten van zijn oude Kodak er niet in werkten. De ander vond de prijs van het toestel zeer aantrekkelijk maar was minder te spreken over de kleuren van het toestel, het eigenmachtig veranderen van de instellingen en de waas die over de beelden was .

Comment

Mijnheer Knap,

Ik heb nergens beweerd dat het aangeboden toestel "prachtig" was. Ik stel alleen maar vast dat er andere kopers dan die van u (lees de Duitse recensies) wel tevreden zijn, en uw argumenten tegenspreken. Bovendien lijkt het mij toe dat de naar u terug gebrachte toestellen gewoon andere zijn. Je kunt een melkkoe toch ook niet met een vleeskoe vergelijken. Beide zijn weliswaar koe, maar niet hetzelfde, of vindt u van wel ? Waar ik een beetje voor vrees is dat er heel wat handelaars in hun achterste geknepen worden door de aanbiedingen van Aldi, en ik begrijp dat. Wat mij ook opgevallen is, is dat dit topic door enorm veel mensen gelezen wordt en werd. Blijkbaar is er wel interesse voor. Ik had eigenlijk nu graag eens de bevindingen van iemand die het toestel bij de vorige aanbieding gekocht heeft: objectief, zonder vooroordelen tegen Aldi of welke winkel dan ook.

Comment

Originally posted by Manke Nelis
                              Mijnheer Knap,

Ik heb nergens beweerd dat het aangeboden toestel "prachtig" was. Ik stel alleen maar vast dat er andere kopers dan die van u (lees de Duitse recensies) wel tevreden zijn, en uw argumenten tegenspreken. Bovendien lijkt het mij toe dat de naar u terug gebrachte toestellen gewoon andere zijn. Je kunt een melkkoe toch ook niet met een vleeskoe vergelijken. Beide zijn weliswaar koe, maar niet hetzelfde, of vindt u van wel ? Waar ik een beetje voor vrees is dat er heel wat handelaars in hun achterste geknepen worden door de aanbiedingen van Aldi, en ik begrijp dat. Wat mij ook opgevallen is, is dat dit topic door enorm veel mensen gelezen wordt en werd. Blijkbaar is er wel interesse voor. Ik had eigenlijk nu graag eens de bevindingen van iemand die het toestel bij de vorige aanbieding gekocht heeft: objectief, zonder vooroordelen tegen Aldi of welke winkel dan ook.
                              Wat te denken van de volgende reacties:

http://members.home.nl/mpdejong/Intro/
                              Some allready seen it, but to those who havn't yet:
                              since a few weeks I've got my own digital camera (3,2 megapixel)...
                              This time no !@#$ ALDI camera (they sell good stuff, but they
                              shouldn't sell camera's), but a Sony !!! (yeah!!).

http://www.chip.de/news_stories/news_stories_8722165.html
                              Vobis kontert und senkt ab sofort den Kamera-Preis: Die Jenoptik JD 4100 Z3 kostet jetzt in den Filialen bundesweit noch 375 Euro.

CHIP Online meint:
                              Auf dem Foto sieht die Medion der Jenoptik JD 4100 z3 verdammt ähnlich. Und damit handelt es sich definitiv um kein Schnäppchen – die Testergebnisse waren enttäuschend. Die Funktionen der Aldi-Kamera sind auf das nötigste beschränkt. Für diesen Preis kann man derzeit keine gute 4-Megapixel-Kamera erwarten – die kosten derzeit immer noch mindestens 700 Euro. Unser Tipp: Fürs gleiche Geld gibt es schon hochwertige 3-Megapixel-Kameras

Comment

In alle reviews die ik totnu toe gezien heb (met voorbeeldfoto's zodat ik het zelf kon zien) vielen alle jenoptiks door de mand. Ze zijn nog wel niet zó slecht, maar voor dat geld zou ik een camera van een goed merk kopen, waarvan ik zeker ben wat ik koop.

Tom
                                --Canon PS A40--
                                --BD0180BE--

Comment

Working...
                                X