Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Inktpatronen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Inktpatronen

Mijn Canon Pixma 5200R is bijna aan nieuwe inkt toe (voor de eerste keer).
    Nu heb ik al verschillende websites en winkels bezocht maar ik zie dat de prijzen van de inkt soms echt wel veel verschillen van elkaar.
    Dus om het zo voordelig mogelijk te doen (jaja ben nog student...) vraag ik het aan jullie waar jullie ink kopen.

Alvast bedankt

Re: Canon Inktpatronen

Hier
    goed en goedkoop

Comment

Of hier, zeer goedkoop

Alex
      Canon 30D / Battery Grip BG-E2 / EF-S 10-22 USM / EF-S 17 - 85 IS USM / EF 24-105 IS USM L / EF 70 - 200 2.8 IS USM / speedlite 580 EX

Comment

Ik denk dat het nog wel een jaar zal duren voordat de namaak inktpatronen verkrijgbaar zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
        Hier
        goed en goedkoop

De cartridges voor de nieuwe printers zijn nog niet te verkrijgen.
        Wij raden U dan ook aan de "oudere" printers aan te schaffen, of te wachten.
        In ieder geval zulle de cartridges - nu met chip - duurder uitvallen.
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

De complete vervangset van Canon van vijf patronen komt op 56,98 Euro inclusief btw en is bij elke Canon shop verkrijgbaar
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

De IP4000 is nog te koop bij de Krefel winkels aan 99€. In de doos zit die originele inktset van 56,98€. De printer zelf kost je dus maar 42,02€
            Een set navulinkt van MVDC kost 12€ ( op de PC beurzen soms slechts 8€). Je kan je winst nu wel uitrekenen.

Het loont de moeite om op zoek te gaan naar een IP5000 of een IP4000.
            Het afdrukresultaat is gelijkwaardig aan het nieuwe model 5200/4200.

Een printerfabrikant verdient niets aan een nieuwe printer. De winst moet van de patronenverkoop komen. De nieuwe patronen van de 4200/5200 bevatten een chip die niet gereset kan worden.

Comment

Jep, ik heb de Canon inkt 0.50 euro ( een halve euro) betaald op de computerbeurs van Utrecht bij MVCD, die stonden daar ook.
              Heb toen ook gevraagd naar die nieuwe inktpatronen voor Canon 5200 en 4200 enz...
              Dat kan nog een paar maanden duren was 't antwoord.

Idd, je koopt beter een oud model IP4000 of 5000.
              Drie weken geleden stond in een Duitse PC winkel in Aken de IP4000 aan 69 euro in de uitverkoop...
              Verleden week alles uitverkocht.
              De gewone Canon inkt kost zo'n 11 euro per stuk... De vervanginkt zo'n 1 euro per stuk...
              Niet voor niets dat Canon daar een chip insteekt... Die vervanginkt producenten gaan met hun winst lopen.

Comment

Ofwel koop je originele cartridges en heb je nooit problemen met je printer, afdrukkwaliteit en garantie ofwel kies je voor goedkope brol en riskeer je net het omgekeerde.

Ik zeg het misschien cru, maar het is de realiteit. Ik weet het, velen zullen mij nu tegenspreken en zeggen dat namaak even goed is maar dat komt omdat ze tot nu toe veel geluk hadden ...

Het is niet de eerste die spaart op de inkt maar nadien weer eens een nieuwe printer mag kopen ... zekers met de refill-versies.

Ja, originele inkt is duur ... maar de kwaliteit is ook correct en je vindt hem bij elke merkdealer en je moet niet wachten tot de volgende beurs of er 80 km voor rondrijden

Als je een BMW koopt ga je ook niet bij Lada op onderhoud ... al doen ze er ook olie in.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik heb de printer nu al, en ik zou graag originele inkt kopen, Ik heb in het verleden al ferme kosten mogen doen door die namaak prut die dan maar de helft zo duur was.
                  Mijn eerste epson heeft altijd goed gewerkt tot ik er namaak spul ingedaan heb. Prinkoppen waren stuk, had geen zin om nieuwe te kopen dus een nieuwe printer gekocht. De bijgeleverde inkt was op, weer namaak prut der in gestoken (dacht van de vorige keer zal wel toeval geweest zijn...) maar na een paar weken, terug de printkoppen verstopt. Gelukkig kwamen we goed overeen met de winkel. Daarna altijd originele gekocht en die printer heeft zn werk 6jaar goed gedaan (nog altijd btw)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                    Ofwel koop je originele cartridges en heb je nooit problemen met je printer, afdrukkwaliteit en garantie ofwel kies je voor goedkope brol en riskeer je net het omgekeerde.

Ik zeg het misschien cru, maar het is de realiteit. Ik weet het, velen zullen mij nu tegenspreken en zeggen dat namaak even goed is maar dat komt omdat ze tot nu toe veel geluk hadden ...

Het is niet de eerste die spaart op de inkt maar nadien weer eens een nieuwe printer mag kopen ... zekers met de refill-versies.

Ja, originele inkt is duur ... maar de kwaliteit is ook correct en je vindt hem bij elke merkdealer en je moet niet wachten tot de volgende beurs of er 80 km voor rondrijden

Als je een BMW koopt ga je ook niet bij Lada op onderhoud ... al doen ze er ook olie in.
                    Wij gaan met onze BMW firmawagens ook niet bij BMW tanken

Met mijn HP printer heb ik meermaals een originele cartridge van 45€ gehad waarvan het geel kanaal verstopt was terwijl er nog meer dan de helft inkt in was.Probeer dan maar eens een nieuwe cartridge te krijgen onder garantie.

Met mijn Canon IP4000 heb ik minimaal reeds 10 namaakpatronen van elke kleur verbruikt. Nog nooit last gehad van een verstopte printerkop.
                    Moest dit ooit gebeuren, dan heb ik voor 50€ een nieuwe printerkop. Ondertussen heb ik reeds honderden € profijt gedaan.

Comment

Ja, oppassen voor namaak inkt.
                      Ik heb in 't verleden ookal rommel op een computerbeurs laten aansmeren.
                      Maar als je de inkt koopt bij bv MVCD dan heb je betere , jaja, ik zei BETERE inkt dan de originele Canon inkt.
                      Ikzelf getest al verschillende jaren en getest door het Duitse magazine PCwelt.
                      Ik gebruik deze vervang inkt van MVCD al jaren en heb reeds honderden patronen vervangen.

Dus dat je met originele inkt geen problemen zou hebben en met vervanginkt wel... Dat zijn fabeltjes die de printerproducenten ons willen doen geloven... En er zijn nog altijd goedgelovige mensen die daar in trappen en hun blauw betalen.
                      Zoals je zegt als je een BMW hebt mag je alleen BMW benzine tanken. Anders verstopt den motor.

Comment

Een gouden regels is als je de printer niet zoveel gebruikt elke week even een test printen. Bijv. de test van "Controle raster spuitopeningen" Dan heb je alle kleuren tegelijk gepakt en heb je geen last van uitdrogen.
                        Last edited by drh; 27 december 2005, 12:58.
                        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
                          Wij gaan met onze BMW firmawagens ook niet bij BMW tanken
                          Hahaha ... je vervangt ook geen onderdelen als je tankt hé ... bij een printer is dit wel het geval zekers bij HP daar je steeds de printkop mee vervangt ... de laatste modellen ken ik niet, ik wil zowizo geen HP meer.
                          En daarbij ... sommigen bieden merkloze benzine aan die veel goedkoper is en van een veel mindere kwaliteit ... als je daar tankt rijdt uw BMW ook minder goed zelle ...
                          Probeer maar eens zo'n klein station, geen gekende naam, waar weinig volk durft komen en meestal door een buitenlander uitgebaat ... (neen, het ligt niet aan de buitenlander maar aan het soort benzine dat die verkoopt)

Met mijn HP printer heb ik meermaals een originele cartridge van 45€ gehad waarvan het geel kanaal verstopt was terwijl er nog meer dan de helft inkt in was.Probeer dan maar eens een nieuwe cartridge te krijgen onder garantie.

Met mijn Canon IP4000 heb ik minimaal reeds 10 namaakpatronen van elke kleur verbruikt. Nog nooit last gehad van een verstopte printerkop.
                          Moest dit ooit gebeuren, dan heb ik voor 50€ een nieuwe printerkop. Ondertussen heb ik reeds honderden € profijt gedaan.
                          Je kan HP niet vergelijken met Canon, het systeem is anders als zijn het allebei inktjetprinters ...
                          En HP cartridges verstoppen niet omdat ze defect zijn maar doordat je ofwel te weinig print (te veel tijd tussen) of omdat je slecht papier gebruikt met te veel stof of te ruw ... en ja, HP is daar zeer gevoelig aan maar dit ligt puur aan het ontwerp van de printkop.

Met een Epson heb je dit bijvoorbeeld niet omdat de kanaaltjes leeggemaakt worden na het printen zodat er geen inkt in de printkop achter blijft en ook niet kan uitdrogen ...
                          Last edited by VerSeg; 27 december 2005, 15:51.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mic
                            Jep, ik heb de Canon inkt 0.50 euro ( een halve euro) betaald op de computerbeurs van Utrecht bij MVCD, die stonden daar ook.
                            Heb toen ook gevraagd naar die nieuwe inktpatronen voor Canon 5200 en 4200 enz...
                            Dat kan nog een paar maanden duren was 't antwoord....
                            Dus in principe zou MVCD die nieuwe patronen (mét chip) voor de 4200/5200 op termijn toch wél gaan leveren? Wat gebeurt dan met de chip? Ik had gelezen dat die niet kon gereset worden?...

Ik had een mailtje gestuurd naar MVCD met al deze vragen (leverbaarheid, resetting van chip,...) en vandaag het volgende (korte) antwoord gehad:
                            "Hallo,
                            Dit zijn nieuwe cartridges en helaas hebben we deze nog niet in voorraad
                            Groetejs MVCD Jose"

Ik zit dus nog steeds met open vragen...

Comment

Working...
                            X