Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaart

Hierbij een vraagje over welke capaciteit aan SD-kaart het beste is voor mijn gebruik. Ga eind volgende maand een D50 aanschaffen en hierin passen enkel SD-kaartjes. Qua gebruik van fototoestel is dit bij mij voornamelijk recreatief gebruik. Was zelf van plan om een 1 Gb kaartje te kopen van Sandisk daar dit wel een degelijk merk is, maar welke uitvoering daar heb ik dus het raden naar. Mag dit een gewone SD zijn of een ultra II of extreme III want zou niet weten wat buiten de wegschrijfsnelheid en de prijs het grote verschil is hiertussen en of ik deze hogere schrijfsnelheid wel nodig heb.
    If you don't have what you like, like what you have

Re: Geheugenkaart

De Sandisk Ultra II is meestal ruim voldoende, met de Extreme III zal het wegschrijven niet veel sneller gaan.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik gebruik 2 gewone Sandisk SD kaartjes van 1 GB met mijn D50. Ik heb nog nooit problemen met de wegschrijfsnelheid ondervonden. Snellere kaarten zijn misschien wel nuttig wanneer langere reeksen na elkaar (in continustand en RAW) gefotografeerd worden.

Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Hey Soulman,

Extreme kaarten hebben vooral een groter en beter temperatuur bereik, zijn uiteraard mss iets sneller maar tegenwoordig is er genoeg alternatief op de markt.

v.b.: Bij Drix, drapstraat Mortsel (niet particulier! en geen bancontact!) heb je voor 47€ reeds een gig aan geloof ik 40x (speed) en voor 12€ meer heb je er eentje dat al bijna 120X snel is.... Vraag is of je vaak in 'burst' foto's schiet, want dan doet je wegschrijfsnelheid er vooral iets toe.

Greetz,
        Bjornvg
        Nikon D70+ kitlens 18-70mm+Tamron 28-200mm, SB-600, Sandisk 512 ultra2 en Canon Pixma IP5000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjornvg
          Vraag is of je vaak in 'burst' foto's schiet, want dan doet je wegschrijfsnelheid er vooral iets toe.
          En ook hoe lang je graag wacht om je foto's over te zetten naar PC ... (leessnelheid dan)
          Ik heb hier eens 1GB over gezet naar mijn PC :

Met een traag 1GB kaartje in de 10D en USB-verbinding ... 50 minuten.
          Met een sneller 1GB kaartje en een USB 2.0 kaartlezer ... 5 minuten.
          Met een Extreme III 2GB kaartje en een USB 2.0 kaartlezer ongeveer 50 seconden.

Nu mag je zeggen wat je wil maar als ik telkens een tien tot vijftigvoud moet wachten omdat ik enkele euro's wil uitsparen, dan kan ik beter een analoog toestel kopen en de films in een labo laten ontwikkelen want dat gaat bijna even snel.
          En dan mag ik nog fotoke per fotoke maken ...

Thuis heb je misschien tijd genoeg, maar er zijn er ook velen onder ons die onderweg hun foto's snel willen overzetten op een portable als hun kaart vol is. En elke gewonnen minuut is dan welkom.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
            Nu mag je zeggen wat je wil maar als ik telkens een tien tot vijftigvoud moet wachten omdat ik enkele euro's wil uitsparen, dan kan ik beter een analoog toestel kopen en de films in een labo laten ontwikkelen want dat gaat bijna even snel.
            En dan mag ik nog fotoke per fotoke maken ...

Thuis heb je misschien tijd genoeg, maar er zijn er ook velen onder ons die onderweg hun foto's snel willen overzetten op een portable als hun kaart vol is. En elke gewonnen minuut is dan welkom.
            ... En heb je dan nog tijd om te leven...

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
              ... En heb je dan nog tijd om te leven...

Groetjes,
              Pol.
              Zoals ik schreef ...
              Thuis heb je misschien tijd genoeg ...
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X