Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

Ik heb een Wacom Graphire (de allereerste generatie) die wat aan't verslijten is en ben dus aan't uitkijken naar een waardige en betaalbare vervanger.

Dit lijkt me wel iets maareuh is deze pen drukgevoelig? Daar heb ik hier nog niks van teruggevonden.

Werner
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Wat betreft de ondersteuning voor Mac. Aangezien het technisch blijkbaar om een gewone (draadloze) USB-muis gaat mag dat geen probleem zijn. Zeker in MacOS X.

Een handige tool om het onderste uit de kan te halen met third-party invoerapparatuur is USB Overdrive. Daarmee kan je je muis tweaken en volledig naar je hand zetten, knoppen configureren, enz... Als je het daarmee niet aan de praat krijgt mag je het in de vuilbak gooien...

Een zoektochtje op de Apple-site bij MacOS X software of versiontracker.com levert je wel de gewenste info op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt
        is deze pen drukgevoelig? Daar heb ik hier nog niks van teruggevonden.
        Denk ik niet hoor ... is gewoon een optische pen ipv optische muis ... ergonomish lijkt me dit wel super, en Mic is er in ieder geval wild van ... denk dat er snel een stel BD'ers zullen volgen, als de winkels de vraag kunnen bijhouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
          Denk ik niet hoor ... is gewoon een optische pen ipv optische muis ... ergonomish lijkt me dit wel super, en Mic is er in ieder geval wild van ... denk dat er snel een stel BD'ers zullen volgen, als de winkels de vraag kunnen bijhouden
          Wild van???!... Da's veel gezegd...
          Voor Photoshop is het een handig ding, vooal selecties en paden maken, voor Powerpointpresentaties is het ook superhandig. ( En die doe ik veel)
          Maar om het dagdagelijks als gewone muis te gebruiken is het minder geschikt. Daarvoor mis je de twee extra knoppen en de scrolwieltjes.
          Ik gebruik het naast mijn gewone muis. (Heb er twee in de USB poorten zitten) En afhankelijk van de toepassing of behoefte neem ik de gewone muis of gebruik ik de penmuis.

Comment

...is binnen bij VDH in Gent...
            D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

in Vlissingen bij Imha is hij er ook, ben hem aan het uitproberen .
              Groetjes Christianne
              Christianne's fotoweb
              BD0243nl

Comment

En ?

Zijn jullie nog altijd content van jullie Emouse ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tootje
                  En ?

Zijn jullie nog altijd content van jullie Emouse ?
                  Ikke wel... heel content. Doet wat ervan verwacht wordt...

Comment

Jep, ben der nu één dag mee bezig.
                    Dit ding is veel handiger dan zo'n Wacom tablet.
                    volgens mij kan je dit ding niet vergelijken met een Wacom tablet, ik werk reeds jaren met twee grote Wacom tabletten (werkbaar oppervlak 300x300mm) en zou deze zeker met niets willen ruilen, bij deze Toshiba pen kan je namelijk de pendruk niet instellen, kan je de muisversnelling niet instellen (bij Wacom werkt dat namelijk proportioneel) bij een wacom tablet heb je ook nog eens 20 sneltoetsen welke je zelf een funktie kan geven enz.
                    Deze Toshiba pen is gewoon een anders gebouwde optische muis, zo simpel is dat.

Comment

Ik stelde deze vraag omdat ik ze aan de kerstaman gevraagd heb op aanraden van Mic.
                      Demeyereg: bekijk jij dit niet vanuit een te professioneel aspect ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                        volgens mij kan je dit ding niet vergelijken met een Wacom tablet, ik werk reeds jaren met twee grote Wacom tabletten (werkbaar oppervlak 300x300mm) en zou deze zeker met niets willen ruilen, bij deze Toshiba pen kan je namelijk de pendruk niet instellen, kan je de muisversnelling niet instellen (bij Wacom werkt dat namelijk proportioneel) bij een wacom tablet heb je ook nog eens 20 sneltoetsen welke je zelf een funktie kan geven enz.
                        Deze Toshiba pen is gewoon een anders gebouwde optische muis, zo simpel is dat.
                        Wie gaat dit verglijken met een tekentablet????
                        Dat is het helemaal niet!
                        Dat heb ik toch al verschillende malen gezegd.
                        Dit is een muis geen tekentablet. Dus ook geen appelen met peren vergelijken. Het heeft een heel ander doel.
                        Het is gemakkelijker in bv Photoshop om een object te traceren met deze penmuis... Maar het is niet de bedoeling om er een tekening mee te maken.
                        Ik heb een Wacom tablet gehad.. maar heb 't weer weg gedaan... Kon er niet goed mee om (Vooral PS) Zal wel aan mij liggen. Maar met deze penmuis gaat 't wel goed.
                        Het is idd zoals je zegt een optische muis in penvorm, niet meer niet minder.
                        Trouwens de muisversnelling kan je wel instellen in configuratiescherm...

Comment

Eerste emuizen zijn nu pas bij ons binnengekomen (http://www.2compute.net/shop.aspx?prod=TOSH52245)

tof muiske, wel effen wennen zulle. Voor photoshop wel beter dan een gewone muis.

Wie wil kan ze bij ons afhalen, we hebben er enkele op voorraad

Comment

Jippiekayeee, ik heb eindelijk m'n e-mousje ook, heb hem gelijk geprobeerd, en ik moet zeggen,..... Kei makkelijk
                            Nikon D810 en nen hoop glas

Comment

idd is een prachtmuiske...
                              Maar er zijn mensen die soms wat moeilijkheden met de installatie hebben...
                              Eergisteren een mail van iemand van hier, van Bd en vandaag één van m'n leerlingen Photoshop, die hun e-mouse niet aan de praat krijgen.
                              Dit komt waarschijnlijk omdat ze de radiobesturing niet activeren.
                              Hier nog es een volledig installatie uitleg voor je e-mouse.
                              en installeer hem naast je gewone muis, zodat je ze alle twee hebt en kan kiezen in functie van 't gebruik.
                              Ja, je kan je e-mouse perfect samen met je gewone muis gebruiken. Ik heb er nu ook twee aanhangen en 't werkt perfect. Om hem te installeren moet je ook je gewone muis niet afkoppelen. Laad de e-muis op met het draadje of laat 't oplaad-kabeltje insteken als ze nog niet opgeladen is.
                              Zet de muis aan door ongeveer tien seconden op de knoppen te drukken de linker en rechter muisknop onderaan die zilveren knoppen. Dus NIET de ontvangst of beamknoppen die zwart zijn. Het blauwe ledje gaat flikkeren.
                              Steek de ontvanger van je e-mouse in een USB slot en wacht even. Je ziet nu op je scherm dat de computer nieuwe hardware gevonden heeft. Wacht tot Windows klaar is met deze installatie. Geen driver of CD nodig. Windows XP installeert een gewone muisdriver op die USB ingang.
                              Druk nu éénmaal op het kanaalselectieknopje, op die kleine zender USB , niet op de muis. Het statuslampje voor de transmissie gaat knipperen op de USBzender.
                              Druk nu op de ontvangstknop op de muis, en houd deze in.. Dat zwarte met de antenne. INHOUDEN en terwijl op een van de muisknoppen drukken om te activeren. Laat beide los.

En nu werkt je muis perfect
                              Dit moet je maar éénmaal doen... Daarna zal je computer altijd de e-muis herkennen als je de ontvanger insteekt. De muis zet zijn eigen uit na een tiental minuten druk dan terug op beide muisknoppen (zilveren) een tiental sec...

Zo, als je deze handleiding volgt werkt het perfect.
                              Maar soms vergeten mensen op de gewone muisknop te drukken bij de activatie van het radiosignaal... dus daar moet je twee knoppen tegelijkertijd indrukken.

Veel plezier met de muizen...

Comment

Gisterenmiddag bij mediamarkt eindhoven geweest, daar hebben ze hem nog niet
                                Is hij niet on-line te bestellen ergens?

Gr Kees
                                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                                X