Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eventuele aankoop van een verrekijker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eventuele aankoop van een verrekijker

    Beste forumleden,
    Ik ben momenteel aan het overwegen om een degelijke verrekijker aan te schaffen daar ik mij nogal goed voel in de natuur. Ik zou hem overwegend willen gebruiken om vogels te observeren en te leren herkennen ,ook om insecten te bekijken .Volgens het opzoekwerk op het www dat ik reeds deed, zou het volgens de meeste bronnen volstaan om mij een 8x 42 mm aan te schaffen .Nu heb ik ook reeds gemerkt dat er verschillende prijsklassen bestaan. Hierdoor zit ik ondertussen met een paar types in gedachten, volgens de reviews op het net komt er een bepaald type naar voor: Vortex Diamondback 8x42mm,betaalbaar(€200) en prijs-kwaliteit, het beste op de markt .Of is het enkel de Swarowski 8,5 x42mm(€2000) die zou kunnen volstaan .Als hier iemand is met wat ervaring of kennis hieromtrent, laat maar horen .
    Veel dank, Johan .

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door jo@nnes Bekijk bericht
    Beste forumleden,
    Ik ben momenteel aan het overwegen om een degelijke verrekijker aan te schaffen daar ik mij nogal goed voel in de natuur. Ik zou hem overwegend willen gebruiken om vogels te observeren en te leren herkennen ,ook om insecten te bekijken .Volgens het opzoekwerk op het www dat ik reeds deed, zou het volgens de meeste bronnen volstaan om mij een 8x 42 mm aan te schaffen .Nu heb ik ook reeds gemerkt dat er verschillende prijsklassen bestaan. Hierdoor zit ik ondertussen met een paar types in gedachten, volgens de reviews op het net komt er een bepaald type naar voor: Vortex Diamondback 8x42mm,betaalbaar(€200) en prijs-kwaliteit, het beste op de markt .Of is het enkel de Swarowski 8,5 x42mm(€2000) die zou kunnen volstaan .Als hier iemand is met wat ervaring of kennis hieromtrent, laat maar horen .
    Veel dank, Johan .
    Hangt ervan af of je een actieve vogelaar bent of wordt en dus die kijker net zo vaak gebruikt als een fanatieke wielrenner zijn fiets. Ga naar een speciaalzaak en vergelijk de goedkope en de dure kijkers met elkaar. Je zal dan ondervinden dat de Swarowski niet alleen tienmaal duurder is dan de Vortex maar ook tienmaal beter. Dus beter in kleuren; in scherpte en geen vertekening. Als beginner raad ik u een goedkope kijker aan, wanneer het vogel spotten u echt bevalt kun je nog altijd een High End kijker kopen.

    Comment


    • #3
      Ik heb een Bynolyt Stern WPR 8x32 zit zeker niet in de dure prijsklasse, waterdicht en heel erg goed. Ook niet te zwaar. Bevalt me uitermate goed.
      Geyst

      Comment


      • #4
        Sights of nature. Jabbeke. Georges De Putter heeft zelfs zijn eigen merk (Kite). Internationaal bekend.
        Last edited by opapol; 25 maart 2024, 11:31.

        Comment


        • #5
          Ik heb de Vortex Diamondback HD 10x42, en ben er tevreden over, ik gebruik deze om vogels in de tuin te herkennen.
          Ik kan niet vergelijken met andere verrekijkers, buiten de prijs.
          Ronny

          Comment


          • #6
            Ik heb de Kite Bino APC Stabilized 16x42 van Kite Optics.
            Werkelijk een super super goede kijker.

            Momenteel staat deze kijker in promotie bij Optiek Mertens voor 1080 €.

            Met vriendelijke groet,
            Hans.​

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
              Ik heb de Kite Bino APC Stabilized 16x42 van Kite Optics.
              Werkelijk een super super goede kijker.

              Momenteel staat deze kijker in promotie bij Optiek Mertens voor 1080 €.

              Met vriendelijke groet,
              Hans.​
              Kite heeft idd zeer goede verrekijkers.
              Thuismerk van Georges De Putter (sights of nature), doen alleen maar verrekijkers en telescopen.

              Comment


              • #8
                (Regio Oudenaarde) Bij https://natuurkijkers.be kan je ook alles terugvinden ivb verrekijkers. Gunther zal zijn beste doen om alles uit te leggen ivb prijs/kwaliteit.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

                  Kite heeft idd zeer goede verrekijkers.
                  Thuismerk van Georges De Putter (sights of nature), doen alleen maar verrekijkers en telescopen.
                  Uitgebreid gamma gestabiliseerde kijkers ... Canon was - tot nu toe - voor mij zowat de enige https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=canon+verrekijker+met+stabilisator

                  Interessante review tegengekomen
                  https://tvwg.nl/testrapporten/kijker...ekijkers.shtml
                  Last edited by Silver Roller; 26 maart 2024, 09:47.

                  Comment


                  • #10
                    Beste forumleden,
                    Veel dank aan u allen om te reageren om mijn bericht, nu is het aan mij om uit te zoeken en te vergelijken . Ik weet het u zeker te vertellen welke keuze ik gemaakt heb .Tot nader, Johan .

                    Comment


                    • #11
                      Een goede website om je op weg te zetten. Een goede verrekijker kost direct wat geld.
                      Advice, Buying Guides and In-depth Reviews on the Best Binoculars, Monoculars & Night Vision Devices for Bird Watching, Wildlife, Safaris, Travel, Hunting, Sailing and much, much more
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Behalve de optische kwaliteit (die best zeer uiteenlopend is), is er ook nog het element stabilisatie (waar eerder ook al zijdelings werd vernoemd). Het geeft wel een hemelsbreed verschil of die stabilisatie er is, of niet. Ik heb zelf een gekocht bij Natuurkijkers in Oudenaarde (heel vriendelijke bediening trouwens), zonder stabilisatie (ja, omwille van de prijs), maar mocht ik het opnieuw doen, dan zou het toch die mét stabilisatie zijn....

                        Comment


                        • #13
                          Hoe duurder hoe beter klopt in grote lijnen, maar ik zou vooral ook op het gewicht letten, met een super kijker die in de kast ligt omdat je het beu bent hem altijd mee te sleuren ben je ook niets.
                          Mijn stokoude Minolta Pocket 7x21 vindt altijd een plaatsje in mijn rugzak of fototas.
                          De kijkhutten staan altijd maar verder van de vogels zodat je dijkwijls een spotting scope nodig hebt.
                          Zoals reeds gezegd, wat ben je ermee van plan ?

                          Comment


                          • #14
                            Uit de erfenis van mijn vader heb ik Bynolyt Albatross in bezit gekregen. Destijds was het een dure kijker maar is optisch nog perfect in orde. Ook heeft het bedrijf garantie en service hoog in het vaandel staan. Na mijn vraag of er nog beschermdoppen leverbaar waren werden deze plus andere accessoires zoals tasje en draagriemen geheel kosteloos opgestuurd.

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb de Zeiss 10x30 SFL; vederlicht en een topkijker. Er bestaat ook een 8x40 SFL versie:
                              These binoculars from Zeiss somehow squeeze just about all the excellence of...
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X