Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peak Design Travel carbon statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peak Design Travel carbon statief

    https://www.kamera-express.be/peak-d...carbon-statief
    Heeft er iemand ervaring met dit statief?

    Ik ben op zoek naar een licht en stabiel statief te gebruiken voor een citytrip.
    Belangrijkste is dat deze draagbaar is (in een rugzak of op een rugzak hangen).
    gewicht is 1.27 kg (aluminium variant is 1.54 kg)

    Het is wel heel duur, maar ik heb een statief die ik nooit gebruik omdat deze te zwaar om mee te dragen...
    Of heeft er iemand een goedkopere variant die vergelijkbaar is?





  • #2
    https://forum.belgiumdigital.com/for...f-met-balhoofd
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Het statief is zo licht dat ik het eigenlijk constant mee heb.
      Voor opdrachten met veel wind en waar ik mij niet veel moet verplaatsen gebruik ik nog mijn Manfrotto met sunway geared head.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Deze is 13,4 cm langer in opgevouwen toestand. (39,1 cm tegenover 52,5 cm)
        Prijs is top, maar ik zie mijzelf niet deze een hele dag meedragen.
        Dus niet echt waar ik naar op zoek ben.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Het statief is zo licht dat ik het eigenlijk constant mee heb.
          Voor opdrachten met veel wind en waar ik mij niet veel moet verplaatsen gebruik ik nog mijn Manfrotto met sunway geared head.
          Bedankt voor uw reactie!

          Comment


          • #6
            Mijn interesse is gewekt, ziet er een prima statief uit. Vraag is of het ook nog stevig is met schommelkop en en een EF500
            Groeten,
            Fabrice,
            Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

            Comment


            • #7
              Ik ben net aan de slag met de aluminium versie voor Shoot (review volgende maand ergens) en qua gewicht valt deze enorm goed mee. Ik had deze gisteren even in mijn rugzak gestopt voor een wandeling zonder plannen om het te gebruiken en het voelt niet zwaarder aan dan een laptop. Stabiliteit is ook uitstekend en de algemene bouwkwaliteit is van topniveau. Voor de prijs moet je er wel echt gebruik van maken natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door seedn Bekijk bericht

                Deze is 13,4 cm langer in opgevouwen toestand. (39,1 cm tegenover 52,5 cm)
                Prijs is top, maar ik zie mijzelf niet deze een hele dag meedragen.
                Dus niet echt waar ik naar op zoek ben.
                Ok, maar het gewicht speelt ook een rol, maar vooral de stevigheid ervan is waarschijnlijk nog belangrijker.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Typische beginnersfout, een statief moet niet zo licht mogelijk zijn maar wel zo stevig mogelijk

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Typische beginnersfout, een statief moet niet zo licht mogelijk zijn maar wel zo stevig mogelijk

                    grts
                    Sieg
                    Als ik de filmpjes (reclame ;-) ) bekijk, en de productinfo ziet het er wel stevig uit. Vandaar dat ik graag wat reacties van ervaringsdeskundigen voor dit statief wil ontvangen
                    Groeten,
                    Fabrice,
                    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht

                      Als ik de filmpjes (reclame ;-) ) bekijk, en de productinfo ziet het er wel stevig uit. Vandaar dat ik graag wat reacties van ervaringsdeskundigen voor dit statief wil ontvangen
                      Wel Sieg heeft het al aangehaald.
                      Een statief met veel uitschuif elementen en dunne poten is echt niet heel stabiel.
                      Het statief dat ik hier aanbied is enorm stevig, je mag er nog uw volle tas aan de haak hangen, omvallen van de wind (lees hevige windvlagen) zal die niet doen en doorbuigen al zeker niet.
                      En breken zal die in geen geval doen.

                      Zo'n statief is veel lichter dan een aluminium statief en is zelfs sterker.
                      Ga je korter dan schuif je al snel 4 elementen uit, zijn de poten dunner en dus is die gevoelig aan wind en trillingen.
                      Je hoeft me niet te geloven, maar je zult het wel ondervinden.
                      Dus een carbon statief is sterker en lichter dan eenzelfde statief in aluminium maar stevig genoeg om er alles mee te fotograferen.
                      Daarbij moet je bij de aankoop erop letten hoeveel gewicht een statief aankan zo ook het balhoofd.
                      Voor een goed statief moet je meer uitgeven dan je op het eerste zicht dacht uit te geven.

                      Lees maar eens de product info van mijn statief.
                      Ik doe het weg omdat aan het uitbollen ben, ik ben gehandicapt en ver stappen zit er bij mij in meer in.
                      In de club zeiden ze ook direct, beter beetje meer uitgeven dan te beknijpen en een te licht statief te kopen.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

                        Wel Sieg heeft het al aangehaald.
                        Een statief met veel uitschuif elementen en dunne poten is echt niet heel stabiel.
                        Het statief dat ik hier aanbied is enorm stevig, je mag er nog uw volle tas aan de haak hangen, omvallen van de wind (lees hevige windvlagen) zal die niet doen en doorbuigen al zeker niet.
                        En breken zal die in geen geval doen.

                        Zo'n statief is veel lichter dan een aluminium statief en is zelfs sterker.
                        Ga je korter dan schuif je al snel 4 elementen uit, zijn de poten dunner en dus is die gevoelig aan wind en trillingen.
                        Je hoeft me niet te geloven, maar je zult het wel ondervinden.
                        Dus een carbon statief is sterker en lichter dan eenzelfde statief in aluminium maar stevig genoeg om er alles mee te fotograferen.
                        Daarbij moet je bij de aankoop erop letten hoeveel gewicht een statief aankan zo ook het balhoofd.
                        Voor een goed statief moet je meer uitgeven dan je op het eerste zicht dacht uit te geven.

                        Lees maar eens de product info van mijn statief.
                        Ik doe het weg omdat aan het uitbollen ben, ik ben gehandicapt en ver stappen zit er bij mij in meer in.
                        In de club zeiden ze ook direct, beter beetje meer uitgeven dan te beknijpen en een te licht statief te kopen.
                        Dat betwist ik niet, ik heb zelf een Gitzo van Carbon, Type GT3542LS uitgerust met een wimberley zwenkkop, maar dat kan je moeilijk een reisstatief noemen.
                        Groeten,
                        Fabrice,
                        Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht

                          Dat betwist ik niet, ik heb zelf een Gitzo van Carbon, Type GT3542LS uitgerust met een wimberley zwenkkop, maar dat kan je moeilijk een reisstatief noemen.
                          Een Gitzo serie 3 statief vind ik nu net wel een makkelijk en licht mee te nemen statief, deze gaat altijd met mij mee op vakantie
                          Daarentegen heb ik ook nog een Gitzo serie 5 statief, en dat is andere koek, daar staat bij mij afwisselend de Wimberley op, maar soms gebruik ik 'm ook als statief voor nachtfotografie omdat deze nu eenmaal staat als een tank.
                          Op mijn serie 3 statief heb ik de Wimberley ook al eens gezet met de 600f4, doch dat staat bijlange niet zo stevig

                          Maar ieder doet wat hij/zij zelf wil uiteraard, zo heb je ook mensen die een hele dure wagen kopen en dan de goedkoopste banden erop laten leggen als de eerste set versleten is

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Je moet in de boekskes eens kijken als een beroemd fotograaf op stap gaat.
                            Dunne pootjes hebben die niet, een stevig statief maar licht in vergelijking met een aluminium hebben die gasten bij.
                            Velen vergeten ook dat de aarde constant beeft, en ik zeg dat niet om te lachen hoor.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                              Een Gitzo serie 3 statief vind ik nu net wel een makkelijk en licht mee te nemen statief, deze gaat altijd met mij mee op vakantie
                              Daarentegen heb ik ook nog een Gitzo serie 5 statief, en dat is andere koek, daar staat bij mij afwisselend de Wimberley op, maar soms gebruik ik 'm ook als statief voor nachtfotografie omdat deze nu eenmaal staat als een tank.
                              Op mijn serie 3 statief heb ik de Wimberley ook al eens gezet met de 600f4, doch dat staat bijlange niet zo stevig

                              Maar ieder doet wat hij/zij zelf wil uiteraard, zo heb je ook mensen die een hele dure wagen kopen en dan de goedkoopste banden erop laten leggen als de eerste set versleten is

                              grts
                              Sieg
                              Dat betwist ik niet, maar ik wandel er dan ook een paar km mee rond tijdens een een sessie.
                              Ik neem het dikwijls mee in mijn rugzak op de trein... met een serie 5 wordt dat dan weer wat lastiger...
                              Ik gebruik de 3 ook veel op hurk of zit-hoogte wat de stabiliteit meer ten goede komt dan een 5 op stahoogte.
                              Maar soit ik was geïnteresseerd in de ervaringen van iemand met het statief vermeld in onderwerp...
                              Daarbiij denk ik dat de Gitzo 3 met Wimberley in mijn geval (EF 500 al dan niet met converter) nog steeds beter is dan de Benro C-258MB Carbon Fibre Tripod Legs en balhoofd voorgesteld door Red Falcom (waar ik geen afbreuk wil doen aan de degelijkheid van dat statiefl)

                              PS ik gebruik altijd Michelin banden, wissel in winter en zomer en vervang ze voor het wettelijke minimum en alhoewel ik af en toe op de trein zit rij ik toch (jammer genoeg) een 60.000 km per jaar bij elkaar.
                              Last edited by Fabrice Delahaye; 28 februari 2024, 08:40.
                              Groeten,
                              Fabrice,
                              Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                              Comment

                              Working...
                              X