Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: filter?

    Oorspronkelijk geplaatst door marc
    Hier is een verwijzing te vinden naar de uitleg van een histogram.


    http://www.henkbacker.info/toelichting/histogram.htm

    Dank u!!

    Moerie
    Last edited by Moerie; 21 mei 2005, 12:41.
    D100 en nog veel wensen!

    Comment


    • #17
      Re: filter?

      efjes topic niet meer gevolgd, sorry.
      OK, een filter zal dit niet verhelpen. En zo'n vari-filter vind ik een beetje te beperkt. Veel landschapsfoto's neem ik niet.
      Anderzijds, zo'n polarisatie-filter kan misschien wel nuttig zijn... Af en toe neem ik wat foto's van mijn auto (bezig aan wat aanpassingswerken ), dus blinkende oppervlaktes.
      En de levels in PS heb ik ook al ontdekt. Idd: beter onderbelicht, dan overbelicht. Ik ben al vaak geschrokken welk resultaat je nog kan halen uit een te donkere foto.
      Canon EOS 40D + grip + handstrap
      EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
      Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

      Comment


      • #18
        Re: filter?

        Er bestaan zo van die blauwe filters...



        staan hier ergens in de folder
        geen ervaring mee
        Nikon

        Comment


        • #19
          Re: filter?

          Oorspronkelijk geplaatst door Freeco
          Vorig weekend deed ik met mijn vriendin een bescheiden 'fotoshoot' rond Kasteel Ooidonk (koetjes in de wei en nog zo'n gewone dingen). Heb me goed geamuseerd en de foto's zijn ook goed gelukt, maar...
          Heel wat foto's hebben ipv een blauwe lucht (weinig wolken vorige zaterdag in die streek), een witte lucht. Verder zijn de foto's niet overbelicht.
          Kan dit verholpen worden met een filter? Polarisatie of UV, of iets dergelijks. Op dat vlak ken ik er nog niet al te veel vanaf... Misschien doe ik gewoon iets verkeerd met m'n camera
          Als je RAW geschoten hebt kan je 2 conversies maken, eentje voor de lucht en eentje voor de gebouwen, en deze dan in PS combineren dmv deze techniek : http://www.astropix.com/PFA/SAMPLE4A/SAMPLE4A.HTM

          Ik doe dat dikwijls, zelfs met macro.

          Comment

          Working...
          X