Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quick release plaatje op monopod ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Quick release plaatje op monopod ?

@sailor,
    "volledig" was inderdaad niet zo duidelijk. Zoals Pol reeds geschreven heeft het type "RC" is de complete set: de "tiltkop" én de bijpassende koppelplaat.
    En effe voor de volledigheid: ik heb 35€ betaald ipv 30!
    https://waltertalboom.be-
    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

@ Pol en Walt

Bedankt voor de info!

Gr,

sailor
      Lid: BD 0249BE
      D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Ik zou deze

2de hands kunnen aanschaffen, zou die voldoen of beter geen ballhead. Zou te gebruiken zijn op manfrotto eenbeen en met de combinatie D70/ 50/500 ?
        D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Mechanisch zal het geen probleem zijn. Het balhoofd kan een gewicht van 4 kg aan dus dat is geen probleem. Ik vraag mij echter af of een 50/500 niet "uit balans" raakt wanneer het balhoofd losgezet wordt. Een D70 weegt zo al (veel te) licht en zal misschien niet voldoende tegengewicht vormen. Ik bedoel hiermee dat de lens misschien naar voor kantelt (valt) wanneer het balhoofd losgezet wordt. Waarschijnlijk is het vooral een kwestie van gewoon worden.
          https://waltertalboom.be-
          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LuCC
            Ik zou deze

2de hands kunnen aanschaffen, zou die voldoen of beter geen ballhead. Zou te gebruiken zijn op manfrotto eenbeen en met de combinatie D70/ 50/500 ?

Zou ik niet doen. Heb deze week uiteindelijk de moeilijk te verkrijgen monopod Gitzo 1588 binnen en er direct de hogervernoemde combinatie op gemonteerd. Ideaal zou ik zeggen en zeer stabiel voor geen geld. Heb trouwens ook een Gitzo balhoofd en dit voldoet helemaal niet op een monopod. Vooral met een zware lens erop gaat het ding naar alle kanten slingeren en heb je nog moeilijk controle.

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bedankt voor de antwoorden, ga me dan ook aan de door Pol aangeraadde combinatie houden. Thks
              D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Working...
              X