De monopod heb ik al (manfrotto 681B) nu nog een bevestigingssysteem ,iets in de aard van een quick release of dergelijke. Graag enkele sites waar wat meer te zien is dan bestelnummers want typeaanduiding of nummer zegt mij niks een afbeelding daarentegen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Quick release plaatje op monopod ?
Collapse
X
-
-
Re: Quick release plaatje op monopod ?
Ik gebruik deze: http://www.morrisphoto.co.uk/Product...categoryid=158
-
Oorspronkelijk geplaatst door LuCCCooMa, bedankt voor de link. Waar heb je de jouwe aangeschaft via die site of dichter bij huis ?
Je kunt er waarschijnlijk ook bij www.koopdigitaal.nl voor terecht of een andere webshop.
Ik ben in elk geval heel tevreden van de combinatie (680B+234RC): monopod is iets groter, quick release en kan de cam indien nodig ook in portrait gebruiken op de monopod...
Comment
-
http://www.manfrotto.com/product/ite...=1§ionid=8
hier staan alle balhoofden van manfrottoalfons
Comment
-
Ik heb ook een monopod van Manfrotto en de 322RC2 grip.
Kmoet zeggen dat deze combinatie zeer gemakkelijk en stevig is.
Geen gedoe met die knopjes en dergelijke.
Gewoon een kneep op de grip en "klaar is kees".
Ook voor de groteren onder ons, geeft dit wat extra hoogte.
YvanCanon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko
Comment
-
-
Ik heb gekozen voor de Manfrotto 222 (Joystick grip) om dezelfde redenen als yvannovich.
Ik ben niet super groot (1.84m), maar ik stond altijd voorover als ik mijn monopod gebruik en daar was mijn onderrug niet zo blij mee. De grip is ongeveer 15cm hoog en dat maakt een wereld van verschil. Ik heb nu zelfs nog 10cm speling over zodat ik meestal het onderste stuk van de monopod niet helemaal uitschuif.
En het is idd. gemakelijk als je maar gewoon even in de grip moet knijpen om je lens te richten.
Kris.My work: VICTORIE.com
Comment
-
Hallo LuCC,
Ik heb dezelfde monopod tiltkop van Manfrotto als CooMa maar met een Gitzo G1387B dovetail qr adaptor erop. Deze kan ook bredere QR platen aan.
Zie ook hier eens voor wat informatie : http://www.reallyrightstuff.com/tuto...ods/index.html
Op deze Manfrotto 234 kan je dus diverse bevestigingssystemen monteren.
Bij mij is het deze :
De tiltkop 234 kost bij www.kamera.express.nl zonder quick Release 19€, met = 36€.
Groetjes,
Pol.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LuCCAllemaal bedankt voor de reply's en de tips, hier kom ik al een eind mee op weg
@ Pol zit er voor die prijs een plaatje bij of is dat nog apart te mee te bestellen ?
Volgens de katalogus van Manfrotto staat bij de 234RC wel degelijk Quick Realease + Plate.
Groetjes,
Pol.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pol CallensVolgens de katalogus van Manfrotto staat bij de 234RC wel degelijk Quick Realease + Plate.
mvg,
WalterLast edited by Walt; 16 maart 2005, 11:55.https://waltertalboom.be-
Medewerker RvB - belgiumdigital vzw
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pol CallensVolgens de katalogus van Manfrotto staat bij de 234RC wel degelijk Quick Realease + Plate.
Groetjes,
Pol.
Comment
-
ik heb een manfrotto monopoot en een quickrelease houder van manfrotto, wat is nu het probleem, die twee passen niet op elkaar i!
de ronde plaat van de monopoot is te groot!
nu zou ik een tussenstukje moeten hebben om de quickrelease plaat iets hoger te brengen anders past het gewoon niet
raar hé?een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WaltDeze bij Rembrandt -Merksem "volledig" gekocht. 30€ en levertijd ongeveer een week.
mvg,
Walter
Gr,
sailorLid: BD 0249BE
D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW
Comment
Comment