Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

    Deze namiddag (woensdag) het nieuwste speeltje opgehaald bij Ajuin. Eerste poging mislukt wegens niet thuis n.a.v. uitlopen van... , tweede poging succesvoller .

    X-Drive aan het uitproberen.
    Formatteren was een fluitje van een cent, zeker met de download van de Vosonic website. Bedankt diegene die de link plaatste.

    180 foto's van mijn SD-kaartje op de HD overgeschreven. +- 4,5 minuten voor 238 MB.

    Enkele mp3's op het schijfje gezet. Het kabeltje van de bijgeleverde oortjes is wel wat aan de korte kant, maar ik gebruik toch een andere (betere) hoofdtelefoon met lange kabel . De algemene kwaliteit valt anders wel mee. En de drive is aangeschaft voor het bewaren van foto's...

    Eerste conclusie ? Goede koop!
    Het echte werk volgt nog, maar het toestel lijkt me wel gebruiksvriendelijk met niet teveel toeters en bellen die het geheel onoverzichtelijk maken.

    Thanks aan Ajuin voor het regelen van de groepsaankoop van een interessant toestel.

    Comment


    • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

      X-Drive aan het uitproberen.
      Formatteren was een fluitje van een cent, zeker met de download van de Vosonic website. Bedankt diegene die de link plaatste.
      that was me dude
      gaat daarmee inderdaad als een fluitje van een cent. ook via algemene instellingen kan je werken, maar deze driver maakt het gewoon: kinderspel. goeie ontdekking, want die van op e cd zelf is enkel voor 2000 en NT geloof ik

      180 foto's van mijn SD-kaartje op de HD overgeschreven. +- 4,5 minuten voor 238 MB.
      komt dus blijkbaar overeen met de theorie. nu eens zien wat de Gb-kaartjes innemen...

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

        hey deelnemers en mensen die niet konden deelnemen:

        onet de reclamefolder van grobet binnengekregen in de bus. de vp3310 (ons toestel dus) met eveneens 40 Gb voor slechts 249 EUR. nu begrijp ik inderdaad dat mijn prijs een mooie prijs was. ik had zelf nooit in belgie gekeken, ik kijk enkel waar het goedkoop is, en van mijn eigen thuisland wist ik dus eigenlijk geen prijs. ik schatte wel iets van een 250 EUR, maar dat ik er juist op zat, besef ik nu maar pas.

        toch grote verschillen he, amai.............(100 EUR uitgespaard !!! )

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
          hey deelnemers en mensen die niet konden deelnemen:

          onet de reclamefolder van grobet binnengekregen in de bus. de vp3310 (ons toestel dus) met eveneens 40 Gb voor slechts 249 EUR.
          Ik heb slechts 162 EUR betaald, incl. autolader...

          Ajuin mag nog ne keer buitenlandse leveranciers zoeken...

          Comment


          • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

            hmm,
            toch wat problemen met het formatteren,
            als ik dat programmaatje gebruik van de website van vosonic.
            Hij is bezig met formatteren en zegt dat het succesvol was.
            Maar alles staat er nog op. En de bedoeling van formatteren is toch dat alles eraf gaat?

            groeten Koen

            edit: kan het zijn omdat de FILE system op FAT stond en niet op FAT32?
            Last edited by koen dd; 24 maart 2005, 18:39.
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

            FZ50

            Comment


            • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

              ik zou idd wel even een keuze maken ja

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                werkt nog steeds niet hoor, ook niet op FAT 32
                kijk eens of ik het wel goed doe:



                eerst op get information drukken en dan op start?
                moet er nog iets gebeuren met die vakjes die je kan aanvinken?

                groeten Koen
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                  Ik heb device label ook ingevuld met een naam "Photo_Drive" zodat ik weet welke partitie nu bij de externe drive hoort als ik hem aansluit op mijn pc.

                  Kijk eens in
                  - Configuratiescherm
                  -- systeembeheer
                  --- computerbeheer
                  ---- schijfbeheer
                  Je externe schijf "G" moet erin staan met ok en bovenaan de vrije ruimte.

                  Anders eens formateren via die schijfbeheer ?

                  Zelf is mijn externe drive gewoon in FAT geformateerd zonder problemen. Is dan wel ietsje trager dan FAT32, maar ik ga dan ook via een oudere USB-hub (1.1).

                  Comment


                  • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                    zoals traveler ook al aangeeft, als het niet lukt, doe het dan via de oude weg.

                    rechtermuisknopklik (leuk woordje he) op 'deze computer', dan 'beheren', dan 'schijfbeheer', en dan maar even het scherm volgen, dan wijst het zichzelf uit

                    dit programma zou het makelijker moeten maken.........., ik zal het zelf ook nog even uitpluizen

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                      kdenk dak het heb gevonden.
                      Kan het zijn dat je hem eerst moet afsluiten en opnieuw aansluiten voor het verandert is?
                      Want nu is het toch weg via die foto die ik heb gepost.
                      Geen problemen meer dus.
                      Kverlang al naar zaterdag, binnen 2 weken moogt ge véééél foto's verwachten uit Italië.

                      groeten Koen
                      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                      www.koendd.be

                      FZ50

                      Comment


                      • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                        Aangezien de info op het nieuwe speeltje eraf mocht, heb ik de drive opnieuw geformateerd.

                        Via 'schijfbeheer' lukt het me niet omdat Windows XP me enkel in NTFS laat formateren en dat is niet compatibel met je externe drive. Misschien omdat mijn pc in NTFS is geformateerd ?

                        Dan maar via het gedownloade programmaatje.
                        Windows verkenner opgestart.
                        Net als schijfbeheer als controlemiddel.

                        1. FAT32
                        2. Schijfnummer (in mijn geval P, in het jouwe G)
                        3. Device Label : "X-Drive"
                        4. Get Information
                        5. Start

                        Programmaatje loopt precies vast op het scherm, maar doet toch zijn werk.
                        Maar na afloop laat Windows verkenner nog steeds de oude informatie zien en geeft schijfbeheer het aantal MB's gebruikte data weer.. Windows verkenner afgesloten, net als schijfbeheer en opnieuw opgestart. X-Drive ook even opnieuw ogestart. Alle oude info was weg. En bij extra controle via schijfbeheer, is alle oude info verdwenen.

                        Misschien eens alles (pc & X-Drive) loskoppelen en uitschakelen. Het programmaatje opnieuw downloaden en alles nog eens proberen. Er zat misschien een bytje verkeerd tijdens het downloaden. Dat gebeurt wel eens vaker.

                        Comment


                        • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                          Koen,

                          Ik lees net dat je het ondertussen al zelf gevonden hebt. Mijn vorige posting mag dus weg...

                          Comment


                          • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                            klopt idd. via windows kan het niet, enkel in nfts, ook hier....

                            dus progje noodzakelijk. eerst de letter intikken die het noemt bij aansluiten (vind je in 'deze computer', en invullen, en 'get information'. vanaf dan kan je doen wat je wil. je moet eerst dat vakje aanvinken van FDiskSel. staat trouwens ook in de engelse hadleiding dat je mee downloadt vanop de website...

                            dan kan je niet openen, want dan is ie niet geformatteerd. dat moet je dan nog even terugdoen...

                            ik weet dat het al in orde is, maar als anderen dit ook willen, bij deze wat meer uitleg...

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                              bedankt
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

                              FZ50

                              Comment


                              • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                                Ik kan de driver niet installeren Ik werk op mac os x en probeer dus de driver voor mac te installeren, maar indien de installatie begint geeft hij het volgende :"can't get "class extn" of application "finder"

                                Heeft er al iemand anders dit geprobeerd op mac (os x)

                                Comment

                                Working...
                                X