Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

    Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
    Merci aan Ajuin en parakiet maar vooraleer ermee te spelen-> wiskunde leren.

    Wish me luck 4 morgen.
    das toeval, ik eb ook een toets van Wiskunde morgen

    bij deze succes

    koen
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

    FZ50

    Comment


    • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

      Net met volle batterijen en een bang hartje de drive aan mijn Mac gehangen, HD geformatteerd en wat foto's genomen. CF kaartje erin, copy en... HET WERKT!!!
      Het enige wat ik momenteel wat verwarrend vind, is het deleten van de foto's op het toestel zelf maar dat is maar bijzaak.
      In ieder geval: op één minuut werkt deze onion-drive op mijn mac en dit was met de skippy-drive wel ff anders

      Nogmaals een pluim voor alle betrokkenen!!!

      P.S.: ga morgen eens een Ultra II CF van 1 GB volschieten en downloaden. Ik post wel hoe lang het duurt eer de kaart gekopieerd wordt.
      Website: http://www.d-eye.be

      Comment


      • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

        no problemo

        was graag gedaan.

        alleen zit ik nu nog met een frigo vol drank want niemand moest iets hebbe

        btw: james, ik blijf het raar vinden dat die 80-400 zo snel focussed...ik begin me af te vragen hoe snel zon andere lens dat dan doet...


        ivm batterij: normaal gezien is dat een goed type batterij: geen geheugen of kwaliteits verlies. alleen is het raar dat je ze "maar" 500 keer kan opladen (volgens het boekje)
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

          Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
          Het enige wat ik momenteel wat verwarrend vind, is het deleten van de foto's op het toestel zelf maar dat is maar bijzaak.
          eenvoudig hoor. je neemt file mode, je selecteert de foto/het bestand (werkt gewoon per bestand uiteraard he), je klikt op 'copy', en dan wordt delete geactiveerd. misschien dat je dan nog op enter moet klikken.... ik heb nog geen boekje gelezen, maar ik vermoed dat het zoiets is
          Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
          In ieder geval: op één minuut werkt deze onion-drive op mijn mac en dit was met de skippy-drive wel ff anders
          lol, die uitdrukking he.......
          tja, als mijn service stukken beter is dan die van vasa, moet ik misschien een handeltje beginnen?????
          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
          ivm batterij: normaal gezien is dat een goed type batterij: geen geheugen of kwaliteits verlies. alleen is het raar dat je ze "maar" 500 keer kan opladen (volgens het boekje)
          tja, zo'n boekjes. op flash-kaartjes staat ook een beperkt aantal keren. lees maar na in dat van je memory stick. ik heb al talloze keren dat gebruikt, op compact-flashkaartjes geeft men levenslange garantie soms, dus dat is volgens mij tegenstrijdig.......

          dat is vooral bedoeld om de fabrikant te vrijwaren, dat mensen na een jaar niet gaan zagen over hun batterij, en dit in de garantie willen zien. op deze manier zeggen ze dat het komt door normaal gebruik, en dus geen garantie volgens EU-recht......



          ben benieuwd naar de resultaten van de overslagsnelheid. maar 1 Gb volschieten op 1 dag.......... en dan toch zeker omdat het een werkdag is.... ik gok op een 19min. 33sec.
          Last edited by ajuin; 20 maart 2005, 23:54.

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

            Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce

            ... onion-drive ...
            Hehe,goe gevonne !
            Om bij te zetten in de lijst van ekwiepment.
            Canon 300D + Onion-Drive ...

            Ondertussen heeft da spel hier den halve nacht al door 3 personen getest geweest en der is nog maar 1 streepke minder in het batt icoontje. Toppie.
            ooit ... .

            Comment


            • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

              Even over die batterij: het is inderdaad zo dat Li-ion batterijen veel minder last hebben van het geheugeneffect dan gelijkwaardige nimh-batterijen en de Li-ion batterijen gaan hun lading ook veel langer bewaren, waar nimh-batterijen na 2 maanden nog maar 60% van hun capaciteit hebben, gaan li-ion batterijen nog 90% hebben. Het nadeel van Li-ion is dat je laders moet kopen die de stroom limiteren omdat je met een te hoge laadstroom kans hebt op ontploffing e.d. en dat je het hoogstens een paar honderd keer kan opladen.
              == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

              Comment


              • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
                ....kans hebt op ontploffing e.d. en dat je het hoogstens een paar honderd keer kan opladen.
                ik koop bijna enkel zaken die op li-ion werken. omdat deze zeer goede batterijen zijn, zeker qua kwaliteitsverlies!! mijn digicam MOEST gewoon op li-ion werken, daarom werden ook de canontjes uitgeschakeld....

                over dat beperkt opladen heb ik al wel wat GELEZEN, maar nog nooit iets negatiefs van GEHOORD. ik ken nog niemand die al eens een li-ion heeft moeten laten vervangen. hoeveel keren heb ik mijn digicam li-ion al niet heropgeladen, en nog gaat ie een ganse dag mee mét flitsgebruik.......

                voor de geinteresseerden: er zijn altijd en vrijwel overal nieuwe batterijen te verkrijgen MOCHT de uwe de geest hebben gegeven na een jaartje of zo. daarenboven zijn er ook batterijpacks voor dit toestel die op AA'tjes werken... (dat was trouwens een vraag via pm van iemand....)

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                  Ja,

                  Die vraag voor die batterijadapter kwam van mij.
                  Ik heb die zien staan bij onderstaande winkel.
                  Ook te verkrijgen is een waterdichte behuizing.



                  Weet iemand soms of dit een betrouwbare winkel is?

                  Thanks!

                  Cédé
                  Dirk C.

                  Comment


                  • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                    Eerst en vast: als ik batterijen neem, zou ik ook altijd Li-ion nemen. meestal de batterijen die het langst meegaan (en de duurste). Je moet gewoon de bijhorende lader gebruiken, in dit geval is dat de x-drive zelf en dan is er 0,000001% kans op ongevallen mbt de batterij. Je moet die batterij bvb niet aan een auto-batterij koppelen om even herop te laden.
                    Verder moet ik zeggen dat ik nog nooit een Li-ion batterij heb moeten vervangen omdat ze versleten was, ik ben dan ook nog maar 17 maar de batterij van mijn gsm gaat nu toch al een paar jaar mee.
                    == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

                    Comment


                    • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                      lijkt me zeker betrouwbaar, maar momenteel zou ik er geen bestelling plaatsen, tot 10 april is hij op verlof..........

                      de autolader staat er 3 EUR goedkoper dan ik het had hier, maar dat is wel zonder verzendkosten gerekend. die batterij is dan weer schandalig veel duurder.........................

                      cédé: reken ook op dure verzendkosten............. (minstens 10 EUR voor iets zonder gewicht , ik vermoed dat ie het niet in een envelop verstuurt...tis wel verzekerd !!!!!)



                      ps: mensen, als iemand zijn toestel uit elkaar zou frutsen, wie kijkt dan eens naar de gegevens van de HD? uit prijsvergelijkend oogpunt zou ik wel eens willen weten hoeveel rpm die heeft bvb.
                      Last edited by ajuin; 21 maart 2005, 20:57.

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                        Ik was niet echt van plan om te kopen. 't is meer ter info.

                        Al het regent blijf ik binnen
                        Dat batterijladerke zou eventueel als noodgeval eens dienst kunnen doen.
                        Ik ben trouwens niet van plan om voor een paar dagen de "brousse" in te duiken, dus zal ik elke avond zeker mijn li-on batterij kunnen opladen.

                        En inderdaad Ajuin, de autolader is ietwat goedkoper (zonder verzendingskosten)
                        Maar een X-drive'ke voor 150 Eurokes zoals ik bij jou gekocht heb vind je der zeker niet
                        Dirk C.

                        Comment


                        • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                          ps: mensen, als iemand zijn toestel uit elkaar zou frutsen, wie kijkt dan eens naar de gegevens van de HD? uit prijsvergelijkend oogpunt zou ik wel eens willen weten hoeveel rpm die heeft bvb.
                          wat bedoel je met uit elkaar frutsen? De hd eruit of enkel dat achterste stuk?
                          Want op de hd staat niets van rpm als je enkel dat achterste schuifje eraf haalt. Verder zal ik niet gaan.

                          groeten Koen
                          You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                          www.koendd.be

                          FZ50

                          Comment


                          • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                            onlangs had iemand in den aldi zo'n externe HD gekocht (zie de thread van drie pagina's over externe 250 GB in aldi in chit chat) en uiteengehaald (alle, bescherming eraf gedaan).

                            daarop plakte een klever met allemaal info over de HD, ik hoopte hier ook misschien, maar het zal er nog ietsje dieper in zitten. ik blijf er ook af, maar misschien zijn er enkele freaks die het willen proberen.............

                            ps: ik ben blij dat ze tot nu toe allemaal werken. ik had wat schrik, zeker als er twee mensen bij vasa één kopen en beide niet werken (onder wie james joyce, die dan maar bij mij gekocht heeft ).

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                              Oorspronkelijk geplaatst door Medidoc
                              De X drives zijn beschikbaar in Gent.

                              Ik wil Ajuin (ongelooflijk sympathieke gast), nog eens hartelijk bedanken voor zijn inzet en de tijd die hij in dit project gestoken heeft.

                              Ik heb de X-drive getest, en, zoals ons werd voorspelt, no problems,

                              Dirk
                              Vanavond de x-drives opgepikt bij Medidoc. Héél sympathieke mens.
                              Bij deze ook een dikke merci van mijn kant aan Ajuin en aan Medidoc. Zo'n samenaankoop heeft iets avontuurlijks maar met zo'n mensen is het een plezier.
                              Meer foto's op mijn website

                              Comment


                              • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                                @ Pendragon: Thx.

                                Inderdaad, het was een zeer leuke ervaring.

                                Ik wacht nu nog enkel op Seppuku, de laatste in Gent.

                                Dirk
                                Last edited by Medidoc; 22 maart 2005, 12:17.
                                Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

                                Comment

                                Working...
                                X