Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

    ik ken niets van mac, maar ga je toch proberen te helpen. op hun site staat er dit
    Mac OS 9.0 with driver; Mac OS 10.01 or above without driver
    ik ken er nu niets van, maar ik vermoed dat mac os x een nieuwere versie is dan de 10.01. daarom ga ik je dezelfde tip geven als voor windows XP gebruikers: NIET installeren die driver. laat de computer gewoon zijn werk doen en zijn eigen software gebruiken !!!

    ik ken er niets van, maar ik hoop dat het helpt

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

      Ik kan de x-drive nu gewoon zien als harde schijf, maar ik kan hem niet formateren vanaf mijn mac, (of moet ik gewoon alle foto's er zelf uitgooien)

      De mp3 functie werkt ook niet, moet je daar iets speciaal voor doen, buiten er een mp3tje op zetten

      Comment


      • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

        ik zal nog even de site geven voor downloads, want ik heb net gezien dat je er ook een driver voor macs kan downloaden (misschien int vervolg even topic volgen ). http://www.vosonic.com/index.php?php_mode=downloads hier vind je bij de naam VP3310 bovenaan een driver voor mac

        nu werkt ie al, dat is het voornaamste (ze werken allemaal hoor). wat dat formatteren betreft: lees ook even deze thread volledig door. hoewel we bezig waren voor XP, kan een mac ook wat ino gebruiken. bij ons vlotte het ook niet DIRECT, maar even zoeken en dan lukt het wel.... ik raad je aan van ook even te zoeken. ik kan je niet helpen, want ik ken alleen mic van hier, geen mac

        je kan alle foto's eraf gooien, maar ik stel voor dat je even zoekt hoe te formatteren.....

        MP3: zie wel dat het een mp3 is, geen wma, die werken niet, en zie je ook niet verschijnen op je schermpje !!!!!!!
        gewoon een mp3 op zetten, en naar mp3 mode gaan, en hij vindt direct dat nummer!! (via file mode gaat ook, maar mp3 mode is veel eenvoudiger en sneller)

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

          Het is dien driver voor mac die ik heb proberen installeren, en die werkt nie. maar ik dat is dus niet meer nodig. Ik zal nog wat verder zoeken om de xdrive te formateren.

          edit: ik heb de brochure eens nagelezen, en daarin staat dat er niet kan geformateerd worden vanuit macOS X
          Last edited by mediafotograaf; 25 maart 2005, 10:07.

          Comment


          • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

            Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
            Ik kan de x-drive nu gewoon zien als harde schijf, maar ik kan hem niet formateren vanaf mijn mac, (of moet ik gewoon alle foto's er zelf uitgooien)

            De mp3 functie werkt ook niet, moet je daar iets speciaal voor doen, buiten er een mp3tje op zetten
            Om foto's te deleten van je X-Drive hoef je niet telkens opnieuw te formateren!

            In principe hoef je slechts 1 maal je X-Drive te formateren en dat nu, na je aankoop. Liefst in FAT32 of FAT omdat dan je X-Drive aan eender welke pc (Windows of Mac) kan aangekoppeld worden.

            Je gebruikt je X-Drive als een gewone harde schijf zodra die aangekoppeld is aan je pc. Deleten, mappen toevoegen & verwijderen, indelen doe je gewoon via je Windows verkenner (of Mac alternatief).

            Als je veel foto's toevoegt en verwijdert, dien je wel je X-Drive af en toe een te defragmenteren, net zoals je voor je gewone harde schijven en partities doet op je pc. Zo behoud je de optimale snelheid van je X-Drive.

            De mp3 functie werkt, maar het is echt basic. Ik heb de mp3 functies nog niet uitgebreid onderzocht. Komt ook omdat ik hem daarvoor niet gekocht heb, er zijn betere alternatieven...
            Toch 1 woordje : net zoals Ajuin reeds zei : enkel mp3, geen wma, aac, ogg bestanden gebruiken.
            Er schuilt wel een addertje onder de mp3-indeling. Sommige spelers aanvaarden geen VBR-bitrate, mp3-Pro of bitrates hoger dan 192 kbps. Ik weet niet of deze X-Drive ook deze problemen heeft. 'k zal men mp3 archief eens raadplegen en diverse formaten installeren op den Drive en uittesten (na het Paasweekend).

            X-Drive laten formateren in FAT (niet FAT32) via een Windows XP collega. Na formateren zou die ook volledig bruikbaar moeten zijn op je Mac.
            Last edited by Traveler; 25 maart 2005, 10:10.

            Comment


            • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

              driver is enkel ter herkenning, en dat 'probleem' is opgelost, want hij wordt herkend he.....

              ik weeet niet in welke mate je met mac kan formatteren, maar uiteraard moet dat gaan. ik kan echter totaal niet helpen. als je het niet vindt, kan je mss in 'algemeen' formatteerhulp voor een mac vragen of zo.....

              werkt dat programmaatje vanop die cd, of vanop de website om te formatteren? of gaat dat ook niet met mac.......
              Last edited by ajuin; 25 maart 2005, 10:09.

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                dat programma op de cd-rom is een .exe file. en dat is spijtig genoeg enkel voor PC, maar geen probleem, ik vind de oplossing wel. Nog eens bedankt voor de inspanningen

                Comment


                • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                  ik heb ook net in het boekje gekeken. er staat heel wat over bij 'troubleshooting' en de derde en voorlaatste faq brengt ook raad (had je al gelezen, maar je zou moeten kunnen formatteren hoor).

                  anders: forum 'algemeen' of zo, en daar eens vragen.....

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                    Alez, allez, allez, problemen met een onion-drive op een apple...

                    Om de HD te formatteren onder Mac OS X:
                    1. Applications/Utilities/Disk Utility
                    2. Klik op de drive (hoogste niveau van de twee)
                    3. Kies "Erase"
                    4. Kies voor MS-DOS File System

                    Fluitje van een citroen!

                    Groetjes,
                    Rudy
                    Website: http://www.d-eye.be

                    Comment


                    • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                      Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
                      Alez, allez, allez, problemen met een onion-drive op een apple...

                      Om de HD te formatteren onder Mac OS X:
                      1. Applications/Utilities/Disk Utility
                      2. Klik op de drive (hoogste niveau van de twee)
                      3. Kies "Erase"
                      4. Kies voor MS-DOS File System

                      Fluitje van een citroen!

                      Groetjes,
                      Rudy
                      Mac(Donalds ?) gebruikers zijn toch rare wezens :
                      ipv van een pc gebruiken ze een Apple,
                      ipv van Image-Tank gebruiken ze een Onion-Drive,
                      en bij hun fluiten citroenen ipv een cent...
                      Kan nie missen dat met die groenten en fruitwinkel dingen anders dienen te gebeuren.

                      Maar hopelijk lukt het nu wel.

                      Comment


                      • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                        Merci iedereen die geprobeerd heeft te helpen , de schijf is geformateerd.

                        Comment


                        • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                          [QUOTE=ajuin]1) software: dient voor XP-gebruikers tot niets...............btw: wat erop staat, vindt je ook op www.vosonic.com dus bvbv. om meertalige tekens toe te laten, maar daar begin ik niet aan. en tweede zaak die erop staat, is om te formatteren en partitioneren. maar ook dat heb ik van de website gehaald, aangezien dat die cd niet voor xp werkt... (althans de bestanden erop: xp gaat maar tot 30 GB, dit is 40 !!!)


                          Hallo de bende

                          heb gisteren bij Ajuin zijn broer de drive's afgehaald. Ik breng ze straks naar Blord en Joske de Leeuw, de mijne is nu aan het opladen.

                          Wil dit hierboven zeggen dat we die 10 GB dan verliezen? Ik moet hem straks nog formatteren ik werk met windows XP Professional en heb het formatprogramma van hun website gehaald.


                          O ja, Ajuin uw broer schijnt ne kok te zijn? Ik werd goed ontvangen daar door 4 jonge dames


                          Bedankt nogmaals voor het regelen van deze overdracht!


                          Greetz, Ronny

                          Comment


                          • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                            neen jong, XP kan dat gewoon niet aan. dus het gaat niet, enkel als de HD kleiner is dan 30 Gb kan XP het wel. dus via XP gaat het gewoon niet (alle, om het even simpel te stellen)

                            tis dus niet dat je maar formatteert tot 30 Gb dat zou nogal ... zijn

                            met problemen mag je altijd bellen. echter liever vanavond, nu is den broer en zijn lief hier, om ons ma op te vangen die na drie maand chili terug thuis is....


                            ps: die is geen kok, maar je weet dat zijn lieflaat moet werken op vrijdag. wel, met die 4 personen die laat moten werken, is er de regeling dat ider om de beurt kookt. gisteren was het de beurt aan haar, maar tis bij hun de gewoonte dat HIJ kookt...... zij zorgt voor het winkel- en afwasgedeelte

                            ps2: kzal hen zeggen dat ge ze jong vindt, gaan ze blij mee zijn

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                              Ik heb mijn X-drive binnen. Dank U wel Ajuin en Ronny

                              Direkt opgeladen en werkt perfect zonder formatteren of zo. En de MP3 werkt ook goed. Plug en Play
                              Groetjes, Blord

                              Canon 7D en wat lenzen.

                              Comment


                              • Re: EENMALIGE GROEPSAANKOOP: x-drive pro 3310 40Gb: INSCHRIJVINGEN

                                Graag gedaan Blord! Joske de Leeuw heeft zijn X-drive ook, MDF uwen witte ligt hier klaar en zal ik volgende week meenemen naar mijn werk zodat je hem daar kunt komen uithalen.

                                Heb hem nu ook geinstalleerd en werkt perfect. Het klopt toch hé als ik in de verkenner de gegevens opvraag van mijn X-drive dat hij niet helemaal 40 Gb aangeeft maar 37Gb ... Daar kan ik wel mee leven


                                Greetz, en bedankt Ajuin!

                                Ronny

                                Comment

                                Working...
                                X