Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geur probleem PD7X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geur probleem PD7X

Ik weet dat elk nieuw elektronisch apparaat ruikt naar nieuw als men het de eerste keer in gebruik neemt...

Als ik mijn pd7x voor de 1e maal gebruikt had, dan vond ik dat diene nogal raar rook. Nogal een fel elektronisch gebruikte geur!! Ik dacht, ja, de eerste keer, maar nu na regelmatig gebruik blijft deze ruiken...

In de field voor kaartjes af te laden, word de geur niet feller, word dan ook maar enkele minuten gebruikt.

Maar bij enkele uren gebruik (USB) begint deze zéér fel te ruiken... (op stroomadapter)

Dus voor diegenen die de pd7x soms op de stroom hangen, laat maar iets weten.... (der is nog wel NIETS gesmolten, maar voor de toekomst??? )
    -=- Light is the key...

Re: Geur probleem PD7X

Ik hang er al maanden met mijn neus quasie boven de pd7x en heb nog nooit één reukje waargenomen.

Comment

DRINGEND !!!!
      Had juist hetzelfde, de typische geur van een printcard die verbrand is, ik durf helemaal niet meer de drive gebruiken om de batterijen op te laden, heb wel nog eens een zelfmoordpoging gedaan met draaiende 5700 HD , batterijen en voeding zonder problemen maar met schrik en continue voeling van de temperatuur van de draad en plug van de voeding in de Drive.
      Beter te voorzichtig dan gek maar ik laad de batterijen nog enkel extern, als je iets meer weet laat mij het dan weten aub groetjes roland.
      P.S. zou voorlopig stroomadapter niet meer gebruiken tot wij meer weten, een feit is zeker, er is iets aan de hand dat niet klopt met de voeding, heb deze gemeten en de voltage is 12 V. ( moet dat niet 6 zijn ? )
      Last edited by Guest9; 22 februari 2005, 21:07.

Comment

Goed nieuws, ik ben niet de enige....

@**********: Ik heb hem vandaag juist 24uur gebruikt (met stroomadapter) voor test en nu werkt de USB2 niet meer... Als ik de pd7x inplug op 2 verschillende pc's dan, krijg ik de melding (ballonneken): "This USB device can perform faster if you connect it to a HI-Speed USB2.0 Port."

Het zijn INTEL USB poorten!!! Dus volgens mij de controller van de pd7x naar de ******!!!
        gewoon op USB1 snelheid werkt deze nog wel (SLOW)

Kzal ne keer naar VASA moeten mailen...
        -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
          Goed nieuws, ik ben niet de enige....

@**********: Ik heb hem vandaag juist 24uur gebruikt (met stroomadapter) voor test en nu werkt de USB2 niet meer... Als ik de pd7x inplug op 2 verschillende pc's dan, krijg ik de melding (ballonneken): "This USB device can perform faster if you connect it to a HI-Speed USB2.0 Port."

Het zijn INTEL USB poorten!!! Dus volgens mij de controller van de pd7x naar de ******!!!
          gewoon op USB1 snelheid werkt deze nog wel (SLOW)

Kzal ne keer naar VASA moeten mailen...
          ola opgelet, veel PC hebben geen echte USB 2 poort hoor, heb 2 PC een met highspeed USb en een met USB 2 tout court ,, ik krijg dezelfde error op de PC die geen echte USB 2 poorten heeft maar .... je kan via de browser zeker nog de files downloaden.
          DUS NOG NIETS AAN DE HAND GEEN PANIEK ( voor dat althans niet)

Comment

Hmm, zegt die boodschap eerder niet dat de poort op je PC geen HI-speed poort is ipv het device zelf...? Enfin, dat merk ik toch als ik een USB2-device in mijn USB1.1-poort steek ipv in mijn USB2-poorten...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

als je zeker bent dat je PC USB 2 heeft dan alle USB poorten verwijderen en heropstarten ( maar ik betwijfel dat het bij jou zo is )

"This USB device can perform faster if you connect it to a HI-Speed USB2.0 Port."

dus is duidelijk jouw PC is trager dan de DEVICE dus niet kapot hé ( oef)
              Last edited by Guest9; 22 februari 2005, 21:17.

Comment

CooMa is juist...ivm usb2 device op usb1 poort....

op deze pc's werkte de pd7x onlangs perfect.... het zijn zeker geen sis USB poorten of zo, dus...

neenee, de chip is gewoon al een beetje verbrand(denk ik), daarmee de geur...

Andere usb2 devices werken nu nog perfect...( juist getest...)

Ik kan de SNELHEID ook meten!!!!!!!
                Last edited by de.lesse.be; 22 februari 2005, 21:20.
                -=- Light is the key...

Comment

CooMa is juist...ivm usb2 device op usb1 poort....

op deze pc's werkte de pd7x onlangs perfect.... het zijn zeker geen sis USB poorten of zo, dus...

neenee, de chip is gewoon al een beetje verbrand(denk ik), daarmee de geur...

Andere usb2 devices werken nu nog perfect...( juist getest...)
                  amaai ,
                  als je wil zal ik morgen avond vasa contacteren met ons reeël probleem
                  en hu uitleggen wat aan de hand is ik laat hier zeker een bericht na,( misschien staking hé en dan tijd )

als de mod het toelaat graag een topic openen met problemen van de drive ( laatste lichting) om de klachten te concentreren
                  Graag je PIN ( private mail) zodat ik kan verwijzen aub
                  Last edited by Guest9; 22 februari 2005, 21:26.

Comment

sorry, bericht te laat gelezen....

Mail @VASA en @3HDIGITAL send.....

Hopelijk een snelle oplossing, ik laat iets weten....

@**********: See PM.
                    -=- Light is the key...

Comment

sorry, bericht te laat gelezen....

Mail @VASA en @3HDIGITAL send.....

Hopelijk een snelle oplossing, ik laat iets weten....

@**********: See PM.
                      no problem thx ik wacht op jouw mail

Comment

Al antwoord gehad van Vasa!!

From VASA: I think the best option is to send it back for replacement. Please include details and in the package and send to us from the address on the web site.
                        The best way to send it is via Air Mail, that's the cheapest way. DHL is to expencive from the other way to me.

gaan we dan een keer proberen hé... (Ik hou jullie op de hoogte)
                        -=- Light is the key...

Comment

Al antwoord gehad van Vasa!!

From VASA: I think the best option is to send it back for replacement. Please include details and in the package and send to us from the address on the web site.
                          The best way to send it is via Air Mail, that's the cheapest way. DHL is to expencive from the other way to me.

gaan we dan een keer proberen hé... (Ik hou jullie op de hoogte)
                          morgen mail naar vasa, stuur het op via airmail op donderdag hou je op de hoogte, thx voor de topic,

Comment

Dacht dat het aan mij lag maar buiten de reeds gemelde problemen (zie Problemen PD7X ) had ik ook van in den beginne deze geur. Wacht momenteel nog op nieuws van PIN i.v.m. terugsturen
                            Website: http://www.d-eye.be

Comment

Meende een tijd geleden al iets gelezen te hebben over problemen de PD7X op DPReview. Nu neem ik de verhalen daar niet altijd zo serieus , maar dit klonk wel erg bekend.

Even de thread opgezocht. Het lijkt wel heel erg op wat jullie ervaren.

De conclusie op DPReview is dat er geen bewaking op de spanning is (ben geen electrotechnicus ) en dat zou voor problemen kunnen zorgen. Komt de inhoud van deze thread overeen met jullie ervaringen

Hoop dat jullie er iets aan hebben.
                              Last edited by ajh; 23 februari 2005, 10:28.
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                              X