Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Drive PD7X - Update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact Drive PD7X - Update

Vorige week mijn Compact Drive PD7X uit Australië toegestuurd gekregen...
    Buiten het feit dat de handleiding wel heel summier is, ook pas te weten gekomen dat het niet onmiddellijk compatibel is met mijn Mac
    Uiteindelijk moest ik een upgrade van de firmware doen ... via een PC. Nou moe... Soit, alles leek te werken zolang ik de switch op HDD zette. Vanaf het ogenblik dat ik de switch op Card zet, gaat de unit vrijwel onmiddellijk in No 00 error. Dit deed zich voor bij kersverse NiMH's van 2300 mAh. Contact opgenomen met PIN en zij vertelden van NiMH's van 1700 mAh te gebruiken (zou stabieler zijn) en het eens met gewone batterijen proberen. Vandaag nagelnieuweDuracell's Alkaline erin gepropt maar nog steeds die 00 error. Zijn er gebruikers die hetzelfde hebben meegemaakt? Het weinige dat ik op het net vindt spreekt van batterij error...

Update 21/02
    Net thuisgekomen en volgende zaken gedaan:
    - standaard firmware erop
    - hd geformatteerd voor Mac OSX

Alles lijkt nu in orde (enkel foutboodschap in Mac OSX maar herkent gedownloade files). Werk momenteel wel met Alkalines. Ga de volgende dagen verder testen maar blijf met bang hartje zitten...

Update 22/02
    Aangezien alles gisteren werkte, vandaag nogmaals kaartje met drie foto's willen downloaden om mappenstructuur eens te bekijken. Kaart erin, switch op "Card" en... niets meer ("OP" lampje wordt ff geel en dan niets meer). Drukken op OK om te kopiëren haalt niets uit.
    Bericht gestuurd naar PIN om de procedure te vragen voor de unit terug te sturen. Ik vertrouw het voor geen haar meer, in tegenstelling tot de andere gelukkige gebruikers hier op het forum...
    Last edited by James Joyce; 22 februari 2005, 17:52. Reden: Update
    Website: http://www.d-eye.be

Re: Compact Drive PD7X

neem zeker ook al contact op met pin, die is wel inschikkelijk hoor !!!!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ik heb ook een Compact Drive PD7X en héél tevreden over, maar ik heb wel geen MAC.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
        Ik heb ook een Compact Drive PD7X en héél tevreden over, maar ik heb wel geen MAC.
        domme vraag misschien van mij je zegt: "Vanaf het ogenblik dat ik de switch op Card zet, gaat de unit vrijwel onmiddellijk in No 00 error" maar heb je je kaart geformatteerd in je toestel: zoja is ze meer dan 2 Gb of kleiner, indien groter moet je HD met fat32 geformatteerd zijn, zie utility op website voor formatteren.
        Plaats eerst je kaart en nadien slechts de schakelaar op Card. (maak dat zeker iets op je MC staat. Indien dit niet van toepassing is ja dan maar PIN contacteren.

Comment

Bedankt voor de reacties. Kaart wordt steeds in het fototoestel geformatteerd en is een Sandisk Ultra II van 1 GB. Lijkt erop dat ik het toestel terug zal moeten sturen maar vertrouwen in dit toestel heeft toch serieuze deuk gekregen. Ik mag er niet aan denken dat ik met Pasen in Costa Rica sta met defecte unit... Misschien toch maar meer CF's kopen

Comment

Vreemd. heb sinds vorige week ook een PD7X en als ik hem hier op card zet, dan zie ik het aantal GB omhoog gaan en that's it. Ik krijg geen error melding. Heb er batterijen van GP in van 2300.
            "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huibke
              Vreemd. heb sinds vorige week ook een PD7X en als ik hem hier op card zet, dan zie ik het aantal GB omhoog gaan en that's it. Ik krijg geen error melding. Heb er batterijen van GP in van 2300.
              @huibke: Dat is normaal... hij scant de hdd gewoon eens af... (maar de hdd moet wel geformatteerd zijn, anders error...
              Last edited by de.lesse.be; 21 februari 2005, 16:01.
              -=- Light is the key...

Comment

Heb dit ook gehad...

Is volgens mij te wijten aan een te lage spanning die de NIMh batterijen aan de PD7X leveren...

Als je de batterijen oplaadt in de PD7X zelf, dan komt de spanning op een 5.5V uit, terwijl ze normaal op een 4.9V blijven bij mij.

Als je dan de PD7X aanzet en de spanning zakt onder de 4.7V gaat de PD7X in protectie.

De voeding is wat mij betreft inderdaad het grootste minpunt van de PD7X.

PS. Ik gebruik een 5400rpm harde schijf... Heb jij er misschien ook één van 5400rpm?
                Kan zijn dat de 4700rpm harde schijven heel wat minder stroom verbruiken en dit probleem minder hebben.
                Nikon D300 & een beetje glas...
                Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Re: Compact Drive PD7X - Update

Ik hetzelfde gehad met mijn PD7X. De foutmelding kan je verhelpen door bij de firmware update de HDD auto-shutdown setting op 'Default setting' ipv 'Strict setting. De 'Strict setting' is niet alleen invloed bij lege batterijen maar doet gekke dingen met je PD7X als je net vers opgeladen batterijen gebruikt.

Een andere manier om het probleem te omzeilen is om na het opladen de PD7X een 15 tal minuten op de HDD stand te zetten. De spanning van de verse batterijen zakt dan iets en daarna werkt ie ook op de card stand.
                  http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Effe een update vragen ivm de PD7X.
                    Zijn de problemen ondertussen opgelost ?

Ik ben ook op zoek naar een extern opslagmedium, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.

Ik heb maar een klein digitaal cameraatje (Canon A400), maar maak nogal veel foto's en mijn 2 SD kaartjes van 256 MB zijn rap volgeschoten.

Een extern systeem is dus aangeraden, zeker omdat ik dikwijls niet in de gelegenheid ben om foto's op de pc te zetten.

De PD7X (4200 rpm - 60GB) lijkt me een goed alternatief. Maar had graag nog wat meer courante info.

De externe drive zal later (eind van het jaar) ook moeten dienen voor opslag van RAW beelden voor ofwel de Nikon D70 ofwel een Canon alternatief.

Comment

Ik heb de mijne alvast teruggestuurd met de mededeling dat ik in ieder geval hetzelfde model niet meer wil:
                      1. geurprobleem (zie andere tread)
                      2. problemen met voeding

De eerlijkheid gebiedt om te zeggen dat er hier wel tevreden gebruikers rondlopen.

Begin nu toch wat aan PIN te twijfelen; op mijn laatste mails geen antwoord meer gekregen (was in het begin van de aankoop toen ik met allerlei vragen had niet het geval).

Heb de unit via airmail opgestuurd. Benieuwd hoe ze gaan reageren...

Ik "pen" mijn verdere bevindingen wel neer...

Comment

mijne ook teruggestuurd wegens geurprobleem ( verbrande printplaat)
                        met airmail op 24/02/05 en tot op heden geen enkele reaktie gekregen.
                        update: nu juist mail naar VASA verzonden met vraag om uitleg, wacht af ..
                        Last edited by Guest9; 4 maart 2005, 10:43. Reden: update

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                          mijne ook teruggestuurd wegens geurprobleem ( verbrande printplaat)
                          met airmail op 24/02/05 en tot op heden geen enkele reaktie gekregen.
                          update: nu juist mail naar VASA verzonden met vraag om uitleg, wacht af ..
                          heden vrijdag 04/03/05 11:34 h mail verzonden naar PIN met vraag om uitleg ...
                          heden zaterdag 05/03/05 00:50 h nog geen antwoord van PIN, in vergelijk met bestelling binnen de 2 h antwoord bekomen. wordt vervolgd )
                          Last edited by Guest9; 4 maart 2005, 23:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                            heden vrijdag 04/03/05 11:34 h mail verzonden naar PIN met vraag om uitleg ...
                            heden zaterdag 05/03/05 00:50 h nog geen antwoord van PIN, in vergelijk met bestelling binnen de 2 h antwoord bekomen. wordt vervolgd )
                            PIN is gelegen in Australië, het is daar 12h vroeger dan hier, vrijdag 11;34AM is daar dan 11;34PM dus midden in de nacht en reeds W.E., dat kan mischien iets verklaren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                              PIN is gelegen in Australië, het is daar 12h vroeger dan hier, vrijdag 11;34AM is daar dan 11;34PM dus midden in de nacht en reeds W.E., dat kan mischien iets verklaren?
                              Neen! Enkele weken was hij correct en reply't altijd binnen 4U!!
                              vb: This is a receipt for the mail you sent to
                              <vasa@powerinnumbers.com.au> at 24/02/2005 10:40 PM
                              This receipt verifies that the message has been displayed on the recipient's computer at 25/02/2005 4:36 AM

Ik heb mijne defecte PD7X hier ook nog liggen (zie andere threadsssss..)

Heb nog iets ontdekt
                              Eergisteren alle usb poorten defect, nu niks meer, gedaan met spelen... dus mobo kapot.
                              -=- Light is the key...

Comment

Working...
                              X