Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diascanner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Diascanner

Zou een diascanner van 1800 DPI genoeg zijn om een aantal dia's ( 3000 stuks) te scannen en op CD te schrijven . Enkel als herinnering

Groetjes en bedankt voor jullie antwoorden

Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Re: Diascanner

Dat ligt er een beetje aan om welke scanner het gaat. 1800dpi is an sich voldoende voor herinnering, webgebruik en niet al te grote prints.

Ik heb dit zelf ooit eens getracht te doon met een 1800dpi Primefilm scanner, maar was daar niet over te spreken. Dat lag niet zo zeer aan de 1800dpi, maar meer aan de kwaliteit van de Primefilm. Elke foto had nabewerking nodig en dan nog was het resultaat vaak niet echt best....
    www.lowspark.nl

Comment

Hallo,

Bedankt voor de info . Ik kab het proberen met een Canon FS2710,
      die heeft al 2760 DPI

Bedankt nogmaals
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Nou, dat zou zeer acceptabele resultaten op moeten leveren.

Succes (het is een lekker tijdrovend klusje),
        Michael
        www.lowspark.nl

Comment

Is dit iets, zag ik op de site van Konijnenberg, http://www.foto-konijnenberg.nl/

CASTEL-COP-DIGI
          De perfecte oplossing voor het digitaliseren van negatieven/dia’s. Stel u bezit een digitale SLR en u heeft nog een groot aantal oude negatieven/dia’s welke u ook gedigitaliseerd zou willen hebben. Normaal gesproken biedt een filmscanner uitkomst, maar vanaf heden heeft Novoflex een minder kostbare en tijdrovende oplossing, de Castel-Cop-Digital. Gezien het concept van de C-C-D kunnen ook probleemloos Makrolenzen tot 105mm ingezet worden.
          Code: CASTEL-COP-DIGITAL, prijs 99,00 Euro.
          Gegroet Auke
          Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Je bent dan zeer afhankelijk van het omgevingslicht en je hebt een objectief nodig dat op korte afstand kan scherpstellen. 't lijkt me aan de ene kant wel handig (goedkoop is het zeker), maar ik zou toch eerst zelf willen testen of foto's van iemand die al getest heeft willen beoordelen alvorens tot aanschaf over te gaan...
            www.lowspark.nl

Comment

Working...
            X