Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dat ligt er een beetje aan om welke scanner het gaat. 1800dpi is an sich voldoende voor herinnering, webgebruik en niet al te grote prints.
Ik heb dit zelf ooit eens getracht te doon met een 1800dpi Primefilm scanner, maar was daar niet over te spreken. Dat lag niet zo zeer aan de 1800dpi, maar meer aan de kwaliteit van de Primefilm. Elke foto had nabewerking nodig en dan nog was het resultaat vaak niet echt best....
CASTEL-COP-DIGI
De perfecte oplossing voor het digitaliseren van negatieven/dia’s. Stel u bezit een digitale SLR en u heeft nog een groot aantal oude negatieven/dia’s welke u ook gedigitaliseerd zou willen hebben. Normaal gesproken biedt een filmscanner uitkomst, maar vanaf heden heeft Novoflex een minder kostbare en tijdrovende oplossing, de Castel-Cop-Digital. Gezien het concept van de C-C-D kunnen ook probleemloos Makrolenzen tot 105mm ingezet worden.
Code: CASTEL-COP-DIGITAL, prijs 99,00 Euro.
Je bent dan zeer afhankelijk van het omgevingslicht en je hebt een objectief nodig dat op korte afstand kan scherpstellen. 't lijkt me aan de ene kant wel handig (goedkoop is het zeker), maar ik zou toch eerst zelf willen testen of foto's van iemand die al getest heeft willen beoordelen alvorens tot aanschaf over te gaan...
Comment