Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits voor Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits voor Nikon D70

Hallo,
    ben onlangs de trotse eigenaar geworden van de Nikon D70. Graag zou ik nog een flits aanschaffen. Weten jullie een interessante deal ? (ik ben amateur fotograaf, die nog heel veel te leren heeft)
    Groetjes

Re: Flits voor Nikon D70

wat wil je eraan uitgeven?

je hebt flitsen van pakweg 150 euro tot 400 euro...

je kan natuurlijk altijd de sb600 van nikon kopen dan zit je zeker goed.

zelf heb ik de SIGMA EF 500 DG SUPER. kost minder als de sb600 en heeft wat andere features.
    zeer te vreden van en koste maar €225
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Hoi

Ik las iets over dat sync flitsen bij de d70 goed geregeld is. Met welke flitser is dat? Toevallig misschien de SB600? of kan dat ook met anderen?

En met welk doel is dat nuttig?
      Ben lerend Digitaal hobby matig bezig, en stam uit analoog tijdperk.
      Krijg vandaag mijn D70 binnen.

Graag wat hulp bij het kiezen van juiste flitser.

nog een vraag , is er ander licht nodig bij digifotografie?

thnx

Comment

Ik heb de SB600 en hiermee kan je uitstekend sync flitsen. Op deze wijze kan je icm nog een andere flitser of de ingebouwde flitser van verschillende kanten belichten
        Gegroet Auke
        Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

dat zou de SIGMA EF 500 DG SUPER ook moeten kunnen, alleen heb ik dat nog niet geprobeerd.

er zullen hier toch nog wel mensen zitten met die flits
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Voor mij liefst iets van het eigen merk. Qua compatibiliteit geen problemen. Heb ooit een Metz 54 gehad, overigens een zeer goeie flits en te gebruiken op zeer vele toestellen, maar je moet altijd de geschikte adaptor hebben. Verander je van camera zelfs binnen hetzelfde merk, dan moet je meestal een ander voetje kopen.Al vlug 50 à 60€. En meestal wordt de compatibiliteit voor een bepaald nieuw type toestel pas na een tijd ondersteund. Je kan dan wachten wil je alle mogelijkheden van je flits benutten. Ik heb zo nog een paar Metz adaptors liggen die ik heb aangekocht voor een vorige type Nikon camera. Hiermee blijf je dan meestal zitten al heb je de flits zelf wel kunnen doorverkopen.

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
            X