Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rugzak : opbergprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rugzak : opbergprobleem

Ik zit met een luxeprobleem, mijn rugzak is te klein

Er moet in kunnen :

1) 300D + 180 sigma macro met zonnekap + 550EX
    2) 300D + 90 tamron macro + sigma EM140 ringflits

niet zo heel veel zul je zeggen ... maar ik wil ze erin hebben volledig GEMONTEERD.

dus heeft iemand een grote rugzak en ongeveer soortgelijk materiaal, dan hoor ik graag of het er al dan niet in gaat.

ohja, bijna vergeten. Hieronder een fotootje van wat erin moet kunnen

--
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Re: rugzak : opbergprobleem

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
    Ik zit met een luxeprobleem, mijn rugzak is te klein

Er moet in kunnen :

1) 300D + 180 sigma macro met zonnekap + 550EX
    2) 300D + 90 tamron macro + sigma EM140 ringflits

niet zo heel veel zul je zeggen ... maar ik wil ze erin hebben volledig GEMONTEERD.
    Toch niet met die flits erop? Dat is om brokken vragen hoor. Zelf steek ik mijn macrotoestel (D60 + Big Ed + Sigma 180mm + 1.4x) in een Lowepro S&F Toploader 75 AW. MR-14EX erbij maar er niet op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
      Toch niet met die flits erop? Dat is om brokken vragen hoor. Zelf steek ik mijn macrotoestel (D60 + Big Ed + Sigma 180mm + 1.4x) in een Lowepro S&F Toploader 75 AW. MR-14EX erbij maar er niet op.
      jawel maar dan wel op zijn zijkant he. Dus flits ligt plat.

Ik weet het, het is een eigenaardige combi. Maar das de enige manier om op heel korte tijd actief te zijn (al wandelend vlinderkes zoeken). Bovendien denk ik ook niet dat het steeds demonteren van de flits of lens bevordelijk is voor de levensduur daarvan.

Dus ... alles in de zak zoals het is ... vraag is alleen welke zak
      --

Comment

jawel maar dan wel op zijn zijkant he. Dus flits ligt plat.

Ik weet het, het is een eigenaardige combi. Maar das de enige manier om op heel korte tijd actief te zijn (al wandelend vlinderkes zoeken). Bovendien denk ik ook niet dat het steeds demonteren van de flits of lens bevordelijk is voor de levensduur daarvan.

Dus ... alles in de zak zoals het is ... vraag is alleen welke zak
        De grote zakken van Lowepro zouden geen probleem mogen scheppen... de vraag is hoe groot. Je zou een naturetrekker eens kunnen bekijken. Op de site van lowepro vind je ook steeds mooi alle binnenafmetingen van de rugzakken weergegeven

Als ik zie wat ik in mijn Naturetrekker krijg, moet dat absoluut kunnen (en met de paddings kan je lekker spelen om alles goed vast te zetten

Ik heb in mijn zak zitten

- 20D met 70-200 2.8 met lenskap erop
        - 24-70 L met lenskap erop
        - 85 L met lenskap erop
        - 10-22
        - drie extensietubes van Kenko
        - lader, afstandsbediening, card reader, ...

Ik heb nog steeds een beetje plaats over (die ik ga gebruiken voor mijn teleconvertor en 580 EX in bestelling)

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

kun je niet beter een pakezel overwegen?
          Sorry, ik kon het niet laten, maar kun je niet beter één toestel rond je nek/schouders dragen als het is om snel beestjes te kunnen fotograferen? Met zo'n tuig achtig ding (sorry, ik kan het niet goed uitleggen), ik weet eigenlijk zelfs niet of dat voor fototoestellen gebruikt wordt, maar in ieder geval voor de zwaardere verrekijkers.

Groeten
          Koen
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Heb hier een joekel van een Lowepro Phototrekker AW met talloze opbergmogelijkheden, statiefhaak, alles in te stellen, zelfs te gebruiken als valies (handgreep op de zijkant) en ontzaglijk groot. Ik heb hem zelf nog maar pas alhoewel het een vorig model is (veel groter dan nieuw model/voor mij is hij eigenlijk een beetje te groot) Ik veronderstel dat je toestellen er in passen en als je wil mag je dat eens testen.Ik woon niet ver van U dus als je met mij contact neemt.....

Greetz,

The Fonz
            Exactemundo!

Comment

Heb hier ook het oude model Phototracker AW van Lowepro en die is inderdaad zeer groot en draagt heerlijk. Je beide toestellen kunnen er met gemak op zijn kant in en ik denk ook nog wel met de flitsers erop gemonteerd.
              Zelf zou ik dat overigens afraden. Wel de ringflits aan de lens maar de iso-shoe zou ik vrijlaten....

Ben wel heel benieuwd hoe de nieuwe sigma flitser werkt in combinatie met de 180mm. Is hij sterk genoeg bv op ongeveer een halve meter van je onderwerp en F16?
              Mijn Foto's

Comment

@ smartpics :

- waarom de shoe vrijlaten ??
                - de ringflitser staat gemonteerd op de 90 macro, voor de 180 gebruik ik de 550EX

@ Thefonz :

- ik mail/pb je evt nog wel

@ Oermens :

- iets rond mijn nek hangen ?? nah ... ik wandel daar soms over redelijk geaccidenteerd terrein, dan heb ik graag 2 handen vrij om steun te zoeken + dan moet die rugzak goed aansluiten op mijn rug en niet gelijk nen haverzak liggen te bengelen

@ sugar :

- wat jij opnoemt gaat ook wel in mijn kabaske (phototrekker ? of minitrekker ? binnenmaten 39cm*32cm*12cm). Maar het is vooral de gemonteerde ringflitser die veel plaatinbeslag neemt.
                --

Comment

@ Oermens :

- iets rond mijn nek hangen ?? nah ... ik wandel daar soms over redelijk geaccidenteerd terrein, dan heb ik graag 2 handen vrij om steun te zoeken + dan moet die rugzak goed aansluiten op mijn rug en niet gelijk nen haverzak liggen te bengelen
                  als je het dan toch niet wil dragen kan je de flits er volgens mij evengoed afhalen. Of je de camera met alles erop uit de rugzak moet halen
                  of
                  je moet de flits er nog opzetten, dat gaat volgens mij geen verschil maken.

althans voor de staaf flits, de ring das iets anders....
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                    Of je de camera met alles erop uit de rugzak moet halen
                    of
                    je moet de flits er nog opzetten, dat gaat volgens mij geen verschil maken.

tegen dat jij je flits erop hebt gezet lig ik al in stelling om de eerste plaatjes te maken

Maar ben wat aan't puzzelen geweest, en het lukt me net. (eigenlijk net niet, want de body aan het handvat zit me net niet lekker)
                    M'n rugzak heeft binnenafmetingen van ong. 45*35cm. Als er eentje is die een cm of 5 langer is moet het normaal wel lukken.

Last edited by Perrush; 20 januari 2005, 12:54.
                    --

Comment

Ahaha, dat moèt goed nieuws zijn - de lente kan niet ver meer zijn...
                      De Perrush is z'n gerief en zichzelf aan 't opladen voor een nieuw seizoen prachtplaten...

Ik wacht vol ongeduld op een nieuwe reeks, hoor Perrush !
                      Ga voor de "allereerste vlinder" op BD !!!
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Perrush,

als ik je goed begrijp heb je nu een minitrekker? (binnenmaten 28 x 37)

Ik heb een nature trekker (29 x 45), net een maatje groter. Als je dus die minitrekker hebt, zou mijn Naturetrekker AW dus moeten volstaan. Je mag hem steeds eens komen uitproberen als je wil...
                        Is ook een pak ergonomischer (maar stuk zwaarder ook)

De volgene maat groter is een Phototrekker (een stuk groter alweer..., 50 cm of zo)

sugar
                        Last edited by sugar; 20 januari 2005, 13:05.
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                          Ahaha, dat moèt goed nieuws zijn - de lente kan niet ver meer zijn...
                          De Perrush is z'n gerief en zichzelf aan 't opladen voor een nieuw seizoen prachtplaten...

Ik wacht vol ongeduld op een nieuwe reeks, hoor Perrush !
                          Ga voor de "allereerste vlinder" op BD !!!
                          Greetz, Kariboe
                          ja, idd het begint te kriebelen. Dit jaar grootste plannen.

Verleden jaar was vooral een leerjaar. Ten eerste op technisch vlak (plaatje leren maken) en ten tweede op vlindervlak (vliegplaatsen en gedragingen leren kennen). Tegen dat ik alles op een rijtje had was de zomer gedaan. Maar deez jaar ...
                          --

Comment

Als je die bovenkant van de 550EX nu eens rechtzet dan krijg je veel meer ruimte en kan je de body met de tamron een kwartslag draaien. Volgens mij moet het dan passen.

Hoe bevalt die Sigma 140EM trouwens ? Staat nog op mijn lijstje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Surfer
                              Als je die bovenkant van de 550EX nu eens rechtzet dan krijg je veel meer ruimte en kan je de body met de tamron een kwartslag draaien. Volgens mij moet het dan passen.

Hoe bevalt die Sigma 140EM trouwens ? Staat nog op mijn lijstje
                              op zich idd een goed idee. Maar als ik het zo doe komt die grootste mouse onder de ringflits te zitten waardoor deze te hoog komt en mijn zak niet meer dicht gaat. En zonder die grootste mouse heb ik geen mouse + bevestingingspunten genoeg.

grrr ...

Over die ringflits kan ik weinig zeggen. Heb hem nog niet gebruikt buiten een paar testshots. Maar die zal zijn werk wel doen, daar twijfel ik niet aan. Belangrijkste voor mij, hij heeft FEC (iets wat de 300D neit heeft)
                              --

Comment

Working...
                              X