Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag over een camera backpack

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraag over een camera backpack

Ok ik ben op zoek naar een opberg systeem voor mijn camera en accesoires.
    Ik heb ook hier op het forum wat treads bekeken en nu ben ik op twee backpacks uitgekomen.
    De Velocity 9 - Pro Sling Pack van Tamrac
    en de
    Photo Trekker Classic van Lowepro.

Ik kan de Velocity voor 75 euro nieuw kopen.

En de Photo trekker van lowepro voor 75 euro tweede hands.
    Deze is in nieuwstaat.

Maar wat mij het meeste van de velocity aantrekt is dat hij naar voren is te schuiven om je camera er bovenlangs uit te halen (ik zag deze backpack nadat ik H2O op een tread zag reageren en heb dit gelijk op internet opgezocht)

Wat raden jullie me aan? Ik weet dat lowepro een erg goed merk is.
    Maar die tamrac ziet er toch ook wel erg goed uit.

groetjes
    Johno
    Canon 20D EF 24-85/3.5-4.5 USM EF 70-200/2.8 L USM IS externe flitser Canon 380EX

Re: vraag over een camera backpack

Heb ook voor die keuze gestaan omwille van het naar voor schuiven. Ben toch vrij snel voor de Lowepro gegaan. Volgens mij van betere kwaliteit en mooier afgewerkt. Moet hem wel afzetten bij het afladen, maar je hebt een veeel beter overzicht van je spullen. Hou persoonlijk nogal van netheid. Wat het naar voren schuiven betreft bij de Tamrac, je kan er volgens mij dan alleen je camera gemakkelijker uithalen. Als je andere spullen nodig hebt lijkt het mij nogal moeilijk tenzij je hem zeer laag op je heupen laat hangen, wat ook weer niet zo handig is. En als je veel gewicht mee hebt hangt alles aan één schouder en dit is ook niet zo best. Overigens weet ik niet of je aan de Tamrac een statief kan opbinden.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb een jaar geleden voor de Velocity 9 gekozen. Kwalitatief gewoon net zo goed als de LowePro, kwaliteit was absoluut geen issue. De reden was simpel: ik schiet veel op evenementen en dan wil ik de camera snel bij de hand kunnen hebben; een rugzak moet je altijd afzetten (natuurlijk altijd in de modder volgens Murphy ), openritsen, camera eruit halen, boel weer dicht en weer op de rug voordat je kunt schieten. De Velocity heeft dat nadeel niet.

Ik heb 'm meestal mee met een 10D + BigEd, schietklaar met 70-200 of 24-70 erop gemonteerd. De 24-70 respectievelijk de 70-200 zit dan in een ander vak er naast. Het derde vak wordt meestal ingenomen door een 17-40, een prime en/of een flitser en lichtmeter. Past allemaal prima en als ik er langere tijd mee moet lopen gaat de heupgordel om - zo hou je 'm ook op langere tijden nog comfortabel.

Niets is echter zo persoonlijk als de keuze van een dergelijke fototas (ik heb er zelf een stuk of 5 gehad waarvan er nu nog twee over zijn die ik nog wel eens gebruik). Probeer ze beide uit, neem alle gear mee die je mee wilt slepen en vergeet ook eenvoudige dingetjes als een flesje water, papieren en extra memorycards niet. Uitproberen is echt de enige mogelijkheid om niet de verkeerde keuze te maken
      Last edited by Joost; 21 januari 2005, 10:19.

Comment

zeer tevreden van die Tamrac Velocity 9

heb de mijne gekocht bij Foto Degreef in Edegem bij Kontich (op bestelling)
        daar krijg je BD-korting
        weet wel niet meer hoeveel ik betaald heb

al mijn materiaal (zie signatuur, behalve de coolpix en die zou er ook nog bijkunnen eigenlijk, de Manfrotto-monopod ook ni) zit er in
        Last edited by Dirtyharry71; 21 januari 2005, 10:45.
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
        X