Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rugzak : opbergprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rugzak : opbergprobleem

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
    Perrush,

als ik je goed begrijp heb je nu een minitrekker? (binnenmaten 28 x 37)

Ik heb een nature trekker (29 x 45), net een maatje groter. Als je dus die minitrekker hebt, zou mijn Naturetrekker AW dus moeten volstaan. Je mag hem steeds eens komen uitproberen als je wil...
    Is ook een pak ergonomischer (maar stuk zwaarder ook)

De volgene maat groter is een Phototrekker (een stuk groter alweer..., 50 cm of zo)

sugar
    hmmm, een merk staat er niet op. Bovendien is het een oudere lowepro denk ik. Hoe meet je in godsnaam de breedte / lengte van iets dat flexibel is

enfin,
    breedte is iets van een 34 cm (onderkant aan de ritssluiting waar hij het minst meegeeft)
    lengte .. hmm iets moeilijker. Maar ik gok op 43 cm

dus volgens mij is ie ongeveer zo groot als de nature trekker. eens ff op de site van lowerpo kijken wat we nog hebben

-> edit : ik denk, volgens de site, dat ik een phototrekker classic heb
    Last edited by Perrush; 20 januari 2005, 14:04.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik bedoel dus eigenlijk zoiets:
      Draagriem voor verrekijker of fototoestel

De onverslijtbare elastische en verstelbare Comfort draagriem is speciaal ontworpen om verrekijker of fototoestel op een aangename en ergonomische wijze stabiel tegen de borst en binnen direct handbereik te houden.

Ik weet niet of dit prentje zo zichtbaar blijft, maar je kunt het hier terugvinden, dat is speciaal bedoeld om verrekijker of fototoestel niet te laten zwieren, maar ik weet natuurlijk niet of dat lukt met zo'n lens erop, da's wel een heel ander zwaartepunt dan een verrekijkertje.
      Maar ik vroeg mij ook, af hoe snel u een toestel + flits uit een rugzak kunt halen.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens
        Maar ik vroeg mij ook, af hoe snel u een toestel + flits uit een rugzak kunt halen.
        oke, volledige uitleg dan maar

Ik onderscheid zelf 3 situaties :

1) Al trekkend van (vlieg)plaats naar (vlieg)plaats met de cams beide in de rugzak. Dit gaat soms over moeilijk terrein, dus heb ik graag 2 handen vrij. Bovendien doet het eens deugd om geen cam + lens in je handen te hebben. Hier zit dus alles IN de rugzak.

2) Op een vliegplaats leg ik mijn rugzak meestal weg of hang ik hem aan één schouder en loop ik met 1 cam in de hand rond. Hier ook geen probleem

3) De onverwachtte ontmoeting !
        Al lopend met de cams in de rugzak kom je een vlinderke tegen. Als het een 'gewone' soort is geen probleem, dan lopen we meestal verder. Maar soms is het iets speciaals. Dan is het zaak je ogen op dat vlinderke te houden. Als je hem uit het oog verliest is de kans groot dat je hem niet meer terug vindt. Daarom moet je dus eigenlijk blindelings een cam uit je rugzak kunnen nemen. (dus geen flitsers of lenzen meer opschroeven). Bovendien blijft dat vlinderkes niet eeuwig daar zitten en moet het een beetje snel gaan (zonder bruuske bewegingen te maken, want dan is hij weg)

situatie 3 komt eigenlijk vrij veel voor. Zoveel dat je soms denkt :"ik hou die cam maar vast en steek 'em niet terug in de rugzak". Maar ik trek op zo'n dagen ongeveer 10 uur rond. En geloof me, na een paar uur wordt zo'n 180 macro + 550EX echt wel wegen
        --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
          Maar ik trek op zo'n dagen ongeveer 10 uur rond. En geloof me, na een paar uur wordt zo'n 180 macro + 550EX echt wel wegen

Je ontgoochelt me Perrush

BTW binnenafmetingen
          Phototrekker Classic : 33 x 15 x 45.5 cm (jouw tas)

Nature Trekker AW II : 29 x 15 x 42.5 cm
          Phototrekker AW II : 30.5 x 15 x 48.5 cm
          Pro Trekker AW II : 30.5 x 15 x 52 cm
          Super Trekker AW II : 37 x 16.5 x 65 cm

De supertrekker moet zeker volstaan

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Perrush, ik kan je niet helpen bij je probleem maar ik kijk al ongeduldig uit naar je eerst shots

Comment

De supertrekker moet zeker volstaan
              ja .. lach er maar mee

ik ga eerst via ebay eens proberen een 2° hands pro trekker op de kop te tikken. De breedte was niet zo'n probleem, zit 'em vooral in de lengte.

En als die niet voldoet ... idd nen super trekker

(of nen ezel meenemen ... ... geen goesting om mee tegaan ?? )
              --

Comment

ja .. lach er maar mee

ik ga eerst via ebay eens proberen een 2° hands pro trekker op de kop te tikken. De breedte was niet zo'n probleem, zit 'em vooral in de lengte.

En als die niet voldoet ... idd nen super trekker

(of nen ezel meenemen ... ... geen goesting om mee tegaan ?? )
                Noem je mij een ezel?

Let op het gewicht van die spullen heh, die zijn echt wel zwaar hoor, makkelijk 4-5 kg die grootste rugzakken. Vooral de diepte van die rugzakken maakt ze niet steeds even handig, mensen zijn wel vaker slechtgezind als ik ze omver duw met mijn rugzak van 20 cm diep...

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Noem je mij een ezel?

Let op het gewicht van die spullen heh, die zijn echt wel zwaar hoor, makkelijk 4-5 kg die grootste rugzakken. Vooral de diepte van die rugzakken maakt ze niet steeds even handig, mensen zijn wel vaker slechtgezind als ik ze omver duw met mijn rugzak van 20 cm diep...

sugar
                  waar ik loop komt volgens mij niet elke dag iemand anders .. dus daar ga ik nie zo snel last van hebbe.

... en een ezeltje als gezelschap is dan wel plezant
                  --

Comment

perrush, waarom staat je zonnekap op je 180mm macro als er een flits op staat?

ik heb dezelfde lens maar andere flitser (en D70) ; kun je zoveel afstand houden dat je flits geen zonnekap schaduw geeft?
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                      perrush, waarom staat je zonnekap op je 180mm macro als er een flits op staat?

ik heb dezelfde lens maar andere flitser (en D70) ; kun je zoveel afstand houden dat je flits geen zonnekap schaduw geeft?
                      hmm ja , uit gewoonte denk ik

Maar ik gebruik de flits ook niet als hoofdlichtbron, enkel als invulflits. Dan is die zonnekap toch nog nuttig ?? of niet soms ?? (perrush twijfelt)

en ik doe eigenlijk geen 1:1. Vlinders zijn meestal rond de 4 cm en groter, dus ik fotografeer van 1:2 tot 1:5 of 1:10. De afstand is dan altijd zo'n 70cm of meer, geen last dus van schaduwen van de zonnekap.

-------------

@ ALL :

heeft er iemand een lowepro SUPER trekker ??? zodat ik die tent evt eens kan zien.
                      --

Comment

heeft er iemand een lowepro SUPER trekker ??? zodat ik die tent evt eens kan zien.
                        ik heb een nature trekker, die mag je altijd eens komen bezien.
                        Hij is natuurlijk wel nog een pak kleiner(lees: minder groot) dan de super...

Er zullen er hier wel zitten met een super zeker??
                        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Working...
                        X